Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Maverick II

Pieniek, 3 lata temu
Silnik 2.3 i AWD 150KM 110kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 250 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Ford Maverick II 2.3 i AWD 150KM 110kW 2004-2007 - Oceń swoje auto
3,86
9% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Przestrzeń, napęd, łatwość prowadzenia
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Karoseria
3,0
Całokształt
Jeżeli planujesz kupić to auto, to pierwsze pytanie jakie musisz zadać to: ile bierze oleju? Biorą olej. Według mojej wiedzy jest to wada fabryczna. Poprzedniemu właścicielowi brał 1 litr do 1,5 litra na 1000 km. Mnie brał o wiele mniej, bo 0,5 litra/1000 km przy prędkościach do 100 km/h, ale przy prędkości 140 km/h brał 0,5 litra na 150 km. Po roku zużycie wzrosło do 1 litra na 1000 km. Dolewanie jest bardzo uciążliwe, zrobiłem remont, po znajomości - koszt samych części z planowaniem głowicy 2,2 tys. Myślę, że cena regularna remontu to 5-10 tyś. Winne były pierścienie, które po pewnym czasie stanęły. Po remoncie nie bierze oleju. Kto nie sprawdzał poziomu oleju, to miał szansę uszkodzić silnik. Na amerykańskich forach problemy zaczynały się przy 90 tys mil! Być może dlatego jest tak wiele ofert mavericka z uszkodzonym silnikiem. Kolejna wada wspominana to gnijące tylne nadkola. U mnie jeszcze gniły ranty drzwi, choć auto jeździło 13 lat po drogach gdzie nie używa się soli. I odklejają się obicia (sztuczne skóry) z boczków drzwi. Tyle trzeba wiedzieć. Auto b. wygodne. Napęd b. dobry. Przestrzeń b. dobra. Przestrzeń bagażowa ok. Dynamika ujdzie, da się wyprzedzać. prędkość maksymalna 170 km/h, ale w gazie jest tanio. Nie wiem czy w tych pieniądzach coś lepszego kupi się z napędem 4WD.
Wrażenia
2,0
Silnik
biorą olej
4,0
Skrzynia biegów
brakuje 6-stego biegu
5,0
Układ jezdny
Napęd 4WD jest b. czuły. Łatwo się załącza, koła nie muszą złapać uślizgu. Ale można uszkodzić go łatwo kiepskimi oponami. Instrukcja mówi, aby pilnować głębokości bieżnika na przedniej i tylne osi. Trzeba przenosić opony z przedniej na tylną oś.
3,0
Karoseria
gniją tylne nadkola (na wylot), gniją ranty drzwi
Komfort
5,0
Widoczność
pomimo, że tylna szyba niemal kończy auto, to ciężko jest wyczuć tył. Lepiej zainwestować w czujniki. Ogólnie tyłem parkuje się bardzo dobrze, ale problem jest z wyczuciem końca.
4,0
Ergonomia
prawe kolano opiera o tunel
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Silnik bierze olej - konieczność kosztownego remontu Gnijące tylne nadkola Gnijące ranty drzwi Rozrząd trzeba ściągać z USA przez ebay Trzeba dbać o równomierne zużycie opon, by nie uszkodzić automatycznie dołączającego się napędu

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.3 i AWD 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Maverick II