Szukaj

Informacje o Ford Maverick II

Lata produkcji: 2000 – 2007
Segment: Crossovery/SUVy/Terenowe

Ford Maverick II – wybierz silnik

Pokaż silniki:

Oceny Ford Maverick II

Liczba ocen: 24
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,2
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(95%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Wyciszenie

Wybrane oceny

5,0
~HarryD
Terenowy 2.0 i 16V AWD 124KM 91kW
Ford Maverick II
Autko bardzo ciekawe ale okazało się, że ich wadą są skrzynie biegów, wyskakujący 3 biegu. Zakup nowej części, tryb i tzw przesuwka w sklepie Forda to koszt ponad 3 tysięcy, istnieje możliwość dorobienia elementów w ZKZ w Toruniu na zamówienie, koszt około 2.5 tysiąca ale warto. Znalazłem mechanika w Chojnicach, który podszedł do tematu bardzo profesjonalnie i autko ma skrzynie praktycznie z nowym pakietem 3go biegu. Części pasują z Mazdy Tribute, więc kasy całkiem dobrze. Auto warte uwagi, proste i funkcjonalne, dobrze radzi sobie w terenie że oczywiście bez szaleństw offroad ale ogólnie naprawdę jestem bardzo zadowolony.
3,9
~Pieniek
Terenowy 2.3 i AWD 150KM 110kW
Ford Maverick II
Jeżeli planujesz kupić to auto, to pierwsze pytanie jakie musisz zadać to: ile bierze oleju? Biorą olej. Według mojej wiedzy jest to wada fabryczna. Poprzedniemu właścicielowi brał 1 litr do 1,5 litra na 1000 km. Mnie brał o wiele mniej, bo 0,5 litra/1000 km przy prędkościach do 100 km/h, ale przy prędkości 140 km/h brał 0,5 litra na 150 km. Po roku zużycie wzrosło do 1 litra na 1000 km. Dolewanie jest bardzo uciążliwe, zrobiłem remont, po znajomości - koszt samych części z planowaniem głowicy 2,2 tys. Myślę, że cena regularna remontu to 5-10 tyś. Winne były pierścienie, które po pewnym czasie stanęły. Po remoncie nie bierze oleju. Kto nie sprawdzał poziomu oleju, to miał szansę uszkodzić silnik. Na amerykańskich forach problemy zaczynały się przy 90 tys mil! Być może dlatego jest tak wiele ofert mavericka z uszkodzonym silnikiem. Kolejna wada wspominana to gnijące tylne nadkola. U mnie jeszcze gniły ranty drzwi, choć auto jeździło 13 lat po drogach gdzie nie używa się soli. I odklejają się obicia (sztuczne skóry) z boczków drzwi. Tyle trzeba wiedzieć. Auto b. wygodne. Napęd b. dobry. Przestrzeń b. dobra. Przestrzeń bagażowa ok. Dynamika ujdzie, da się wyprzedzać. prędkość maksymalna 170 km/h, ale w gazie jest tanio. Nie wiem czy w tych pieniądzach coś lepszego kupi się z napędem 4WD.
4,5
~Staszek
Terenowy 2.0 i 16V AWD 124KM 91kW
Ford Maverick II
Kupiłem autko niecały rok temu, sprowadzone z Niemiec, pełna wersja. Na początku troszkę dobił mnie hałas, myślałem, że łożyska ale okazało się, że opony typowo w teren są przyczyną hałasu. Samochodzik bardzo mile mnie zaskoczył w trasie, dwa przejazdy do Holandii i powrót, średnie spalania "na spokojnej nodze" to około 8 litrów ( może to też jakość paliwa ), jak do tej pory poza łącznikiem stabilizatora żadnych awarii, wymieniony rozrząd, chodzi jak zegarek, nie zakładam LPG bo trochę szkoda silnika, a chodzi od początku swego życia na syntetyku i o dziwo ani grama między wymianami. Po wyglądzie widać, że zadbany od początku. Prosta konstrukcja, części w miarę tanie i dostępne to ogromna zaleta autka. Bardzo sympatyczny w terenie, moc może i troszeczkę małą ale można przywyknąć, silnik 2.0 jest znacznie mniej awaryjny więc jest okey. Naprawdę fajne autko, jeśli będę chciał zmiany to tylko na nowsze w tej marce. Samochodzik wygodny i bezpieczny, moja córka go uwielbia, apetyt na paliwo zależy od ciężaru nogi ale jest w miarę przyzwoity, LPG nie zakładam bo ma swój przebieg i nie wiem czy warto dobić silnik gazem, który niestety ale skróci jego żywot na pewno.
Średnie spalanie dla Ford Maverick II
10,3 – 13,0
l/100 km
11,0 – 16,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

13,8
Terenowy 2.0 i 16V 124KM 91kW
Ford Maverick II
Benzyna - hmmm.. ten samochód pozostaje w zeszłym wieku pod względem spalania. średnio 12l 95. LPG - tu sprawa wygląda naprawdę fajnie, instalacja BRC sequence. samochód śmiga lepiej niż na benzynie (nie wyolbrzymiam), a spalanie - no cóż tylko jeździć :). Części cóż - samochód u nas nie codzienny. Części dostępne o normalniej niewygórowanej cenie - trzeba poszukać. Allegro, USA-olkusz, inter-Car. Co ciekawe: należy patrzeć na modele> Ford Maverick, Escape (jednej generacji) no i Mazda Tribute, gdyż prócz nazwy te samochody się mało różnią :).
11,7
Terenowy 3.0 i V6 24V AWD 203KM 149kW
Ford Maverick II
Części w cenie jak do każdego popularnego auta. Plusem jest amerykańska filozofia projektowania. Większość napraw eksploatacyjnych jest w stanie wykonać mechanik amator z pomocą podstawowych narzędzi. Dochodzi nam troska o oleje w skrzyni biegów, reduktorze i moście tylnym. Czyli jak w każdym 4x4. Jak ktoś lubi dłubać to z łatwością zejdzie z kosztów. Paliwo - to zależy jak na to się zapatrujemy i na ile wyceniamy swoje bezpieczeństwo, przyjemność z jazdy i wszechstronność auta.
12,2
Liczba komentarzy: 1
Terenowy 2.0 i 16V AWD 124KM 91kW
Ford Maverick II
Autko jest Super:). Uwielbiam je i nie zamienilbym na inne. Przyczepnosc doskonala, po lodzie jedzie sie jak po asfalcie. Radzi dobie dzielnie w glebokim sniegu oraz w blocie. W zime podjezdzalem po sniegu nim pod wal wislany. Troche glosnie jest przy duzej predkosci oraz brak mu przyspieszenia ale i tak je mocno doceniam:). Jesli ktos chcialby podzielic sie uwagami na temat Mavericka prosze o kontakt gg: 4122770
Ford Maverick II