Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Maverick II

Miś, 10 lat temu
Silnik 3.0 i V6 24V AWD 203KM 149kW
Rok produkcji 2005
Przebieg: 215 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Maverick II 3.0 i V6 24V AWD 203KM 149kW 2004-2007 - Oceń swoje auto
4,54
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Szukałem auta bezpiecznego dla żony niewprawionego jeszcze kierowcy aby woziła córeczkę. Miało być duże ale proste w opanowaniu. Maverick poprzez łatwość prowadzenia od razu przypadł do gustu żonie. Pojazd typowo amerykański. Daje niesamowitą radość z jazdy i poczucie bezpieczeństwa.
Wrażenia
5,0
Silnik
Doskonałość. Olbrzymi zapas mocy pozwala szybko zakończyć manewr wyprzedzania, a gdy pełna moc nie jest potrzebna to wtedy docenimy niesamowitą elastyczność i kulturę pracy niskoobrotowej jednostki V6.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna, z lewarkiem przeniesionym już z kierownicy na tunel środkowy. Troszkę to odejmuje amerykanizmu autu, ale funkcjonalnie bez znaczenia. Skrzynia działa perfekcyjnie. W połączeniu z wyżej wymienionym silnikiem czysta przyjemność z jazdy.
5,0
Układ jezdny
Dobrze spisuje się na polskich dziurach. Nawet większe ubytki asfaltu nie robią na aucie wrażenia. Kompromis między sztywnością a komfortem. Stosunkowo łatwe manewrowanie. Auto posiada zaskakująco mały promień skrętu.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się bardzo wysoko, więc widoczność siłą rzeczy jest bardzo dobra. Okna są wielkie a słupki małe więc nie zasłaniają widoku. Auto ma wielkie lusterka co również jest pomocne.
3,0
Ergonomia
Tutaj dam przeciętnie. Wszelkie schowki mogłyby być większe. Niby są ale nic nie można w nich zmieścić. ogólnie mogłoby ich być więcej a bagażnik obszerniejszy. Tym bardziej, iż koło zapasowe jest podwieszone z tyłu pod podłogą.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybkie nagrzewanie wnętrza. Ford musiał tu coś ciekawego zastosować bo po niespełna minucie leci gorące powietrze. Klima też daje radę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj nic nie można zarzucić. Zarówno z przodu jak i z tyłu jest okej. Fajną rzeczą jest brak tunelu środkowego z tyłu, więc osoba na środku nie musi okrakiem siedzieć. Łatwo się wsiada i wysiada z racji wysokiego umiejscowienia foteli.
3,0
Wyciszenie
Do 120 km/h jest cicho. Potem słychać już mocno szum powietrza opływającego klockowatą bryłę nadwozia, szum w bagażniku dachowym i szum z kół - ale może to kwestia opon.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części w cenie jak do każdego popularnego auta. Plusem jest amerykańska filozofia projektowania. Większość napraw eksploatacyjnych jest w stanie wykonać mechanik amator z pomocą podstawowych narzędzi. Dochodzi nam troska o oleje w skrzyni biegów, reduktorze i moście tylnym. Czyli jak w każdym 4x4. Jak ktoś lubi dłubać to z łatwością zejdzie z kosztów. Paliwo - to zależy jak na to się zapatrujemy i na ile wyceniamy swoje bezpieczeństwo, przyjemność z jazdy i wszechstronność auta.
5,0
Stosunek jakość/cena
Doskonale. Jakość nie ustępuje produktom japońskim gdzie cena za dany rocznik potrafi być 2x większa jak Forda.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie odnotowano. W 8 letnim aucie wszystkie mechanizmy, zamki, siłowniki, przełączniki, żaróweczki działają świetnie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie odnotowano

Pb - zużycie paliwa dla silnika 3.0 i V6 24V AWD 203KM 149kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
17,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Maverick II