Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Mondeo III Hatchback

Jarekkkkk, 8 lat temu
Silnik 1.8 16V 125KM 92kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 23 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford Mondeo III Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW 2001-2007 - Oceń swoje auto
3,46
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wnętrze bardzo komfortowe.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
Układ hamulcowy
Układ elektryczny
3,0
Całokształt
Za całokształt daję przeciętnie bo jednak ilość awarii i jakość podzespołów silnika i zawieszenia psuje w dużym stopniu bardzo pozytywne wrażenia z jazdy i komfort podróżowania. Nie mówię tutaj o wyposażeniu i jakości materiałów wykończenia wnętrza bo te są na bardzo przyzwoitym poziomie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Sam naprawiam mechanikę i w tym samochodzie widzę rozwiązania, które naprawdę wołają o pomstę do nieba. Projektanci projektując np klapki w kolektorze dolotowym umieszczając je na kanciastym 'drucie', który pracuje w plastikowym kolektorze dolotowym bez użycia jakiejkolwiek tulejki z czegoś twardszego niż kawałek plastiku o grubości 2 mm na pewno śmiali się w głos trzymając się za brzuchy z geniuszu swojego rozwiązania. Podobnie z termostatem. Po co zrobić osobny element termiczny, który można dostać i wymienić za mniej niż 100 zł skoro można go umieścić w obudowie z plastiku, w którym zatopiono dodatkowo czujnik temperatury i kosztuje to wtedy 250- 500 a oryginał 850zł? wymieniłem już 2. Ale psuje się nie ww element tylko urywają ząbki, które trzymają napiętą sprężynę, a potem wpadają w blok i wędrują z prądem płynu chłodniczego. O braniu oleju nie będę się rozpisywał ale 4l na 15 tys km to u mnie norma- cały czas jeżdżę na świeżym praktyczne ;) Pozytywem niewątpliwie jest łańcuch rozrządu, który uchodzi za dożywotni i cicha praca silnika.
4,0
Skrzynia biegów
Tutaj większych zastrzeżeń nie mam, choć czasami np 4 trochę haczy i trzeba 'poprawić' bieg drugi raz albo przeczekać- ale to może wina przebiegu- nie dam sobie głowy uciąć czy nie ma więcej nalatane.
3,0
Układ jezdny
O ile komfort, precyzja i pewność prowadzenia naprawdę cieszy- z tyłu wielowahacz stalowy i stabilizator z przodu i z tyłu- zero przechyłów w zakrętach to jakość i drobne wypaczenia są dosyć uciążliwe. Słaba jakość łożysk w tylnych kołach- gdzie znowu dali popis- wymienia się nie łożysko tylko cała piastę z łożyskiem i czujnikiem abs- wymieniłem obydwa bo dostały luzu. Zapiekające się zaciski hamulca ręcznego- zrobiłem 2 miesiące temu i zobaczymy kiedy znowu będę musiał. Zregenerowałem sam ale jeśli ktoś nie ma zaplecza odpowiedniego to min 200zł za obie strony. A jeśli się tego nie zrobi- zaraz klocki do wymiany i spalanie też rośnie. Łączniki stabilizatora to norma- co 2 lata i tak wymiana.
Komfort
4,0
Widoczność
Duża przednia szyba, dosyć wąskie słupki- nie mam zastrzeżeń. Aczkolwiek kiedy zaczęła jeździć żona przydały się czujniki parkowania- położona szyba i trochę kufra z tyłu wymaga trochę praktyki w mieście- wolałem dać 70zł na czujniki niż 200 za zderzak ;)
4,0
Ergonomia
Wszystko jak trzeba na miejscu. No może podłokietnik mógłby być trochę wyższy i ciut dłuższy. Jakość materiałów we wnętrzu bardzo przyzwoita. Miękkie wykończenie deski, ciekawe przetłoczenia, skóry tam gdzie kontakt z dłońmi, sterowanie radiem przy kierownicy. To wszystko naprawdę sprawia wrażenie luksusu. Mam jasny welur na fotelach i ciemną deskę. wygląda to naprawdę ciekawie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Latem na AUTO klima działa idealnie wręcz. Zimą jednak potrafi grzać jak głupia- komputer od klimy łapie jakieś błędy i trzeba co jakiś czas je kasować bo sprawia wrażenie, że coś się tam zawiesza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W kwestii przestrzeni to nie ma w ogóle problemów. Jak dla mnie wzór. Dużo miejsca z przodu i jeszcze więcej z tyłu, bagaznik tez przepadzisty.
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze, niemal nie słychać silnika na światłach. Przy normalnych przelotowych prędkościach 100-120 jest świetnie. Jednak powyżej 130km/h słychać dość konkretnie szum powietrza. Autostrada i 160 km/h- nie da się normalnie radia słuchać.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mniej niż 9 l gazu na trasie nie udało mi się spalić, w miescie nawet 13. To jest do przyjęcia ale rozwiązania i związane z tym koszty napraw psuja ten przyjemny obrazek. Masz wrażenie że przy każdej wymianie wstawiasz nowy naprawdę spory kawał auta.
3,0
Stosunek jakość/cena
Teraz kupisz auto w przystępnej cenie- od 6 tys juz można coś w miarę przyzwoitego znaleźć ale podzespoły i części nadal są stosunkowo drogie.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Krańcówka mikrostycznika w drzwiach- wymieniałem już. Klapa bagażnika- otwiera się tylko z pilota, ew kluczyka. Coś dziwnego zaczyna się juz dziać z zamkiem klapy silnika ale jakoś jeszcze działa i potrafię ja otworzyć a nikt inny nie musi tego umieć ;) Podwójne ryglowanie drzwi- kolejny wynalazek forda działa jak chce, i tak za kazdym razem muszę wciskać pilot po 2 razy. Siłownik schowka- lipa straszna. Wspomniany wyżej komputer od klimy też drażni. A no i jeszcze łyszczyca na uchwytach/ klamkach drzwi.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Daję przecietnie bo póki co jeszcze nie było tak żebym musiał brać lawetę- w sumie może dlatego że pilnuję tego co sie psuje na bieząco.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V 125KM 92kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford Mondeo III Hatchback 1.8 16V 125KM 92kW
Średni koszt przejechania 100 km
39,00 zł
9,3
l/100km
11,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford Mondeo III Hatchback