Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Ranger V Podwójna kabina Facelifting 2019

SAR37, ponad rok temu
Silnik 2.0 EcoBlue 213KM 157kW
Rok produkcji 2021
Przebieg: 21 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford Ranger V Podwójna kabina Facelifting 2019 2.0 EcoBlue 213KM 157kW od 2019 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Lekkość i przyjemność prowadzenia nawet przy duzychptedkosciach.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Ogniska korozji podwozia
5,0
Całokształt
Moja wersja to Limited. Jeden z lepiej prowadzących się pickup-ów w swoim rozmiarze! Auto zwyczajnie płynie po drodze i pozwala cieszyć się jazdą nawet z prędkościami 140+ km/h. W terenie również daje radę, ale nie używałem go w ciężkim offie. Dobrze wyciszona i obszerna kabina pozwala ma komfortową podróż nawet na długich odcinkach. Duży plus za elastyczny zespół napędowy silnik-skrzynia automatyczna oraz minimalizm elektronicznych „dupereli” - to nie miejska „popierdółka” z milionem bezużytecznych, migoczących i personalizowanych gadżetów! Miałem wcześniej dwa SUVy, ale dopiero Ranger dał mi możliwość pełnej satysfakcji z jazdy i użyteczności. Nawet po ciasnym mieście nie ma problemów z poruszaniem się i parkowaniem - wystarczy trochę doświadczenia i umiejętności a wszędzie się można zmieścić. Szkoda, że, słuchając innych kierowców („A po co Ci takie auto? Kupujesz farmę!?”), nie kupiłem częściej pickupa - jak dla mnie to czysta przyjemność i dużo możliwości. Polecam!
Wrażenia
5,0
Silnik
Elastyczny i cichy (jak na diesla), bardzo dobrze pracuje na niskich i wysokich obrotach. Świetnie zgrany z 10-stopniową skrzynią z Mustanga, ale wymaga zdecydowania: delikatne dodawanie gazu i puszczanie powoduje „lagi” - w końcu to mała ciężarówka a nie miejskie autko :)
4,0
Skrzynia biegów
Świetny automat na trasę - fajnie się zbiera i redukuje, ale „delikatne” trącenie pedału gazu powoduje „lagi” - to nie wyścigówka (choć rozwija imponujące prędkości) i można się przyzwyczaić bez trudu. Duży plus za tryb Sport - silnik podbija obroty i całość ciekawie „chodzi” pod nogą.
5,0
Układ jezdny
Auto dosłownie płynie po drodze a wszelkie nierówności poprzeczne pokonuje z przyjemnym bujnięciem. Przy długości ponad 5m, promień zawracania jest znaczny.
4,0
Karoseria
Bez większych zastrzeżeń jeżeli mówimy o lakierowanych elementach. Minusem są ogniska korozji na elementach podwozia, w tym na ramie - na szczęście blacha jest gruba a korozja powierzchowna, ale takie zjawisko w rocznym aucie powoduje, że niesmak pozostaje…
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu i na boki oraz obraz w lusterkach na 6! Do tylu mamy ograniczenie przez wysoką pakę, ale to norma w pickupach.
5,0
Ergonomia
Wszystko co potrzebne w zasięgu ręki - duży plus za mechaniczny wyłącznik S&S i przyciski od podstawowych funkcji (zdublowane na wyswietlaczu) Dwa porty USB z przodu z możliwością dołożenia aż 3 adapterów do gniazd zapalniczki robi robotę! Mały minus za rozmieszczenie przycisków od szyb - trzeba mocno cofnąć rękę aby obsłużyć tylne szyby No i minus za brak automatycznego domykania szyb z tylu i przedniej prawej po jednym kliknięciu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima i ogrzewanie działa jak szatan - w żadnym z używanych aut nie miałem tak wydajnego układu! Zdecydowany plus!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z prosi OK - z tylu trochę mniej miejsca, ale to pickup - i tak ma największe pochylenie oparcia tylnego z dostępnych na rynku.
4,0
Wyciszenie
Cóż - to w końcu auto użytkowe o aerodynamikę kiosku, więc cicho jak w limuzynie nie będzie. Powyżej 120 km/h świszczą rury na pace.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie na poziomie 10,5 l/100 km jest przyzwoite jak na gabaryty, ale - przy obecnych cenach paliwa - nie jest opcją dla każdego.
5,0
Stosunek jakość/cena
W cenie 165 000 zł nie znalazłem sensowniejszego pickupa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz zawiesił się ekran tabletu, ale po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu po kwadransie było OK. Przewody od klimatyzacji wyskoczyły z mocowania i wibrowały na biegu jałowym ze skrzynia w pozycji D lub S - załatwiono w serwisie podczas przeglądu i jest cisza.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez poważnych usterek

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 EcoBlue 213KM 157kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Ranger V Podwójna kabina Facelifting 2019