Szukaj

Ocena kierowcy - Ford Ranger V Podwójna kabina Facelifting

Piotr Drygała, 6 lat temu
Silnik 3.2 Duratorq TDCI 200KM 147kW
Rok produkcji 2016
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Ford Ranger V Podwójna kabina Facelifting 3.2 Duratorq TDCI 200KM 147kW 2016-2018 - Oceń swoje auto
4,77
16% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : OPIS RANGERA na jednym portalu: "Wduszając gaz do oporu turbina daje o sobie znać świstem strasząc innych użytkowników dróg, a krótko zestopniowane przełożenia trzeba szybko przerzucać coraz wyżej. Takie zachowanie powoduje, że maszyna można zasiać wokół siebie spory zamęt. Wszelkie zwierzyna we wsi ucieka czym prędzej z pola widzenia, a na trasie kierowcy osobówek widząc ogromny nos Forda w lusterku, zmieniają pas w obawie przed zgnieceniem."
5,0
Całokształt
Zastanawiałem się nad tym autem pół roku. W końcu podjąłem decyzję, że biorę Rangera. Mam wersję Limited z kamera cofania, czujnikami parkowania z przodu, gniazdkiem 230V, nawigacją,hakiem i co najważniejsze z roletą paki. Dla mnie auto wymarzone. Posiada wszystko co wymagam w aucie terenowym potrzebnym do mojej działalności. Auto wzbudza ogromne zainteresowanie. Navary i inne terenówki wszystkim się znudziły, natomiast gdzie nie pojadę tym autem ludzie podchodzą, oglądają i chcą z nim zrobić fotkę. Na drodze auto budzi respekt. Wystarczy, że jadąc za kimś na zderzaku ktoś widzi wielki nos Rangera i momentalnie zjeżdża Ci z drogi. Ciągnięcie 3t przyczepy to dla niego igraszka. Można doczepić się do ciężko zamykających się drzwi(podwójne uszczelki), które co chwila trzeba drugi zaraz zamykać ale w końcu to auto można topić w 80cm wodzie więc drzwi muszą być szczelne. Brakuje mi chwilowego spalania w l/h - jestem bardzo skrupulatny w spalaniu i chciałbym widzieć wynik cyfrowy a nie w kształcie paska. Spalanie nie jest duże i zależy głównie od nogi. Na trasie może spalić od 7l/100km do 14l/100km. Przykładowo: przy prędkości 100km pali 7l/100km, przy 120km/h-8,5l/100, przy 140km-10,5l/100km. Z przyczepą o 2l więcej
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie jest to wyścigówka ale mocy wystarczy dla niego samego oraz do ciągnięcia 3t przyczepy. Moment obrotowy elegancko wkręca silnik na właściwe obroty. A przede wszystkim pięknie brzmi.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia płynnie zmienia biegi. Wkurza mnie czasami jak przy prędkości 100-120km/h chce przyspieszyć a ona agresywnie redukuje bieg do 5. Jest to zarówno zaleta i wada. Ale ten typ tak ma. Po prostu ma zacięcie sportowe bo pochodzi od Mustanga. Aby niwelować niechcianą redukcje biegów można skorzystać z trybu manualnego.
5,0
Układ jezdny
Sztywny napęd 4x4 załączany pokrętłem sprawuje się idealny. Można przełączać tryb 4x2 na 4x4 i odwrotnie nawet przy prędkości do 120km/h. Auto doskonale sprawuje się w terenie z ciężką przyczepą. Zaletą auta jest bardzo duży prześwit.
Komfort
5,0
Widoczność
Siedzi się wysoko. Na każdego patrzysz z góry. Przez duże lusterka widzisz wszystko. Kamera cofania pozwala precyzyjnie wycofać nawet pod ciężką przyczepę. Czujniki parkowania z przodu i z tyłu bardzo pomagają przy manewrach.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką. Auto posiada sterownie głosem radia, nawigacji i telefonu przez BT. Wystarczy powiedzieć Odtwarzaj np " Bruca Springsteena" i auto od razu gra twojego lubionego wykonawcę.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja sterowana z dotykowego panelu który pełni rolę sterowania wentylacji, radia, nawigacji, telefonu i ustawiań. Do ogrzewania mogę się przyczepić bo wydaje mi się, że nieprecyzyjnie reguluje temperaturę np przy nastawionej temp 21 stopni jest za zimno a przy 21,5 stopnia już jest za gorąco. Najdziwniejsze jest to że nie zawsze tak bywa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w autobusie dla VIPów.
4,0
Wyciszenie
Głos silnika niektórych zwala z nóg - taki piękny jest. W środku na moje ucho bardzo cicho choć kolega przy prędkości 140km/h stwierdził, że mogło być ciszej. Ja ma mniejsze wymagania.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie tylko 10 tyś km nim zrobiłem więc nie mogę się wypowiadać.
5,0
Stosunek jakość/cena
Dałem za niego 120 tyś netto. Poznając go muszę stwierdzić, że jest warty więcej. Za 2-3 kupię sobie drugiego takiego samego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 10 tyś nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Po 10 tyś nic.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.2 Duratorq TDCI 200KM 147kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford Ranger V Podwójna kabina Facelifting