Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max I Van Facelifting

Grzesfire, 8 lat temu
Silnik 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 23 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Ford S-Max I Van Facelifting 1.6 EcoBoost 160KM 118kW od 2011 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
4,0
Całokształt
Samochód sprawdza się jako auto rodzinne. Używam go przeważnie w trasie, ze średnim lub dużym obciążeniem. Bardzo wygodny i komfortowy w trasie. Mam 5 foteli więc przestrzeń bagażnika pozwala na wiele.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik cichy i elastyczny. Dobrze radzi sobie z tym autem nawet przy znacznym obciążeniu. Nie ma problemów z płynną jazdą, turbina fajnie działa, nie ma potrzeby wkręcania silnika na duże obroty. W mieście, na krótkich trasach spali 10 litrów, w trasie mieszanej do 130km/h można zejść do 7 litrów.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi dobrze i precyzyjnie. Przełożenia są dobrze zestawione, lewarek nie ma zbyt długich wychyleń. Niestety nie jest to skrzynia do szybkiej i sportowej jazdy, gdy chcemy szybko przyspieszyć i wejść na wyższe obroty, zamiana biegów nie jest płynna i szybka, a wyczuwa się drobne haczenie co spowalnia proces zmiany biegu. Na 6 biegu, jazda autostradą, jest ekonomicznie w zakresie prędkości 120-130 km/h.
5,0
Układ jezdny
auto przewidywalne, dobrze trzyma się w zakrętach, reakcja na ruch kierownicą odpowiednia, ruchy kierownicy dobrze przekazywane na koła.
Komfort
4,0
Widoczność
Odrobinę przeszkadza słupek B, który oddziela szybę kierowcy od małej szyby między słupkiem A i B. Czyli widoczność pod kątem jest trochę zaburzona. Poza tym jest fajnie, o ile nie podnosimy za wysoko tylnych zagłówków, a szczególnie środkowego. Ja worze z tyłu na środku fotelik dziecięcy więc zagłówek na obecną chwilę zdemontowałem.
4,0
Ergonomia
Wszystko w porządku, fajnie rozwiązany hamulec ręczny, przełączniki intuicyjne. Fotele składają się na płasko z tyłu. Nie mam 3 rzędu więc nie wypowiem się jak wygodnie zajmuje się te miejsca.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
jest w normie, latem trzeba odczekać chwile zanim auto o tej kubaturze się schłodzi, zimą grzeje bez problemu. Szybko nagrzewa się silnik.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
wyśmienicie, regulacja foteli z tyłu umożliwia zwiększenie przestrzeni bagażowej, pochylenie oparć foteli w drugim rzędzie, fajna sprawa.
4,0
Wyciszenie
Jest cicho i fajnie, oczywiście do momentu kiedy jedzie się po autostradzie z silnym wiatrem przednim, powyżej 140km/h. Silnik nie stanowi tu problemu. Wiatr jedynie i szyba przednia.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przegląd po pierwszym roku 800zl. Poza tym nic przy nim nie robiłem. Zobaczymy jak będzie wyglądał przegląd gwarancyjny w Fordzie po roku drugim.
4,0
Stosunek jakość/cena
Cena wersji Trend z dodatkami była na przyzwoitym poziomie, w połączeniu z rabatem, który wyszedł ok 10tys. Konkurencja oferuje samochody taniej w każdym razie.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic się nie działo z samochodem. Czasami czujniki ciśnienia w oponach trochę wariowały, ale to chyba normalne po zmianie kół i ewentualnie gwałtownych zmianach warunków atmosferycznych, czy obciążenia auta.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, nie odnotowałem na obecną chwilę takowych. Przy zakupie dostałem ubezpieczenie na 3 rok użytkowania. Mam nadzieję, że nie będę korzystał.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 EcoBoost 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Ford S-Max I Van Facelifting