Szukaj

Ocena kierowcy - Ford S-Max I Van Facelifting

el.jot, ponad rok temu
Silnik 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 190 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Ford S-Max I Van Facelifting 1.6 EcoBoost 160KM 118kW od 2011 - Oceń swoje auto
4,43
7% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : W tym samochodzie wszystko mnie zaskoczyło na plus. Dynamiczny i oszczędny silnik, precyzyjne zawieszenie, ilość miejsca mimo małych zewnętrznych gabarytów.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Uciążliwy szum kół.
5,0
Całokształt
Samochód jest kompletnie incognito. Nikt Cię w nim nie zapamięta, nikt nie zwróci uwagi. S-Maxów jeżdżą tysiące, niczym się nie wyróżniające zwykle takie trochę większe kombi - dla mnie to raczej minus, wolę unikatowe specyficzne samochody ale... Całokształt wypada zdecydowanie na plus Forda. Nie ma się do czego przyczepić, nawet na silę. Duży, pakowny, wygodny - jest. Rodzina zadowolona. Siedem miejsc - jest. I nawet w trzecim rzędzie da się w miarę normalnie usiąść. Precyzyjne zawieszenie - jest. Jedzie jak po szynach. Dynamiczny mało palący silnik - to też jest. Części i serwis w normalnych cenach - no też jest. Każdy mechanik wie jak naprawiać forda. I wisienka na torcie - odgłos upuszczania ciśnienia z turbiny po przegarowaniu. No bajka - jak w Need for Speed :) a to przecież dzieciowóz. Zwykły "nudny" VAN który niczego nie udaje, ale wszystko mu się udaje.
Wrażenia
5,0
Silnik
1.6 z ecoboost kupiłem z ciekawości i się nie zawiodłem. Silnik jest po pierwsze dynamiczny, po drugie oszczędny. Wyprzedzanie nie sprawia żadnych problemów pod warunkiem redukcji o 2 biegi - wtedy potrafi pokazać co potrafi. Mam porównanie do 350-konnych SUVów i powiem wam że ten mikroskopijny silniczek naprawdę daje radę i potrafi zaskoczyć dynamiką. Inna sprawa - co dalej z żywotnością - na razie nakręcone prawie 200 tyś km i jedzie dalej.
2,0
Skrzynia biegów
Jedyny minus tego samochodu to zestrojenie 6-biegowej skrzyni. Szóstka powinna być nadbiegiem do jazdy w trasie, po autostradzie. A tu zaskoczenie. 60-70 km/h i już się domaga wrzucenia szóstego biegu. Begi są tak krótko i ciasno zestrojone że jazda po mieście to praktycznie ciągłe wachlowanie lewarkiem.
5,0
Układ jezdny
Bajka. Trzyma się jezdni jak przyklejony.
3,0
Karoseria
Żona nadal na parkingu się zastanawia, który to nasz. Kompletnie niczym się nie wyróżnia. Aczkolwiek ludzie twierdzą że S-Maxy to najładniejsze VANy.... no nie Raczej nie. Możesz S-Maxem obrobić bank a potem zgubić się w tłumie. Nik Cie nie rozpozna i nie zapamięta.
Komfort
5,0
Widoczność
Wystarczająca. Szyby duże. Na plus te małe trójkątne okienka w słupkach przednich - pomagają w opanowaniu martwego pola i nieprzejechaniu pieszych.
5,0
Ergonomia
Wystarczająca. Nieprzesadzona. Wszystko na miejscu tak jak być powinno.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima mogła by lepiej chłodzić. Za to ogrzewanie super - mega szybko się nagrzewa.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
No cóż - dokładnie po to został stworzony i świetnie się w tej roli sprawdza. Dodatkowo fajny patent z Flat Flor System - siedzenia w kosmicznie dziwny sposób się składa, tylko po to żeby mieć w 100% płaska podłogę. Trochę przekombinowane ale sprawdza się i faktycznie po złożeniu siedzeń mamy płaska podłogę - można się położyć jak na łóżku i nawet bez materaca wygodnie wyspać.
3,0
Wyciszenie
Średnie. Wyraźnie słychać szum kół - wymieniłem przez to wszystkie łożyska a szum pozostał. Za to silnik - bardzo cichy, stając na światłach zastanawiam się czy w ogóle chodzi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Standardowe koszty forda - czyli ani tanio ani drogo.
5,0
Stosunek jakość/cena
Polecam właśnie ten sinik 1.6 Ecoboost. Wszyscy chcą mieć diesla wiec omijają ten dziwny silnik, co sprawia że te wersje silnikowe są często w promocyjnych cenach.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie odbiega od normy.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Się dba się ma. Jak dbasz o samochód to odwdzięczy Ci się bezawaryjnością.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 EcoBoost 160KM 118kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Ford S-Max I Van Facelifting 1.6 EcoBoost 160KM 118kW
Średni koszt przejechania 100 km
46,00 zł
8,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Ford S-Max I Van Facelifting