Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Accord VIII Sedan

pxc, 8 lat temu
Silnik 2.0 VTEC 156KM 115kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 21 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Accord VIII Sedan 2.0 VTEC 156KM 115kW 2008-2016 - Oceń swoje auto
4,38
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Limuzyna o zadziornym kształcie. Normalny silnik wolnossący z pośrednim wtryskiem. Jeden z ostatnich. Mechanika doprowadzona do perfekcji. Znakomita skrzynia biegów. Zawieszenie dopracowane z wskazaniem na sport. Mało miejsca trochę z tyłu. Wyposażenie w zupełności wystarczające. Bagażnik jak to w sedanie litry są tylko gorzej z praktycznością. Auto żadko spotykane na drogach. Bardzo niska utrata wartośći.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik to typowy 4 cylindrowy Hondowski przedstawiciel 16V. Pomiędzy 1500-3000 rpm spokojna ekonomiczna jazda zgodnie z przepisami. Powyżej 3500 rpm silnik się ożywia i od 4000 rpm do odcinki ca. 6800 rpm ciągnie. Jest cichy do 4000 rpm co odpowiada 160 km/h według GPS na autostradzie na 6 biegu. Wysoka kultura pracy bardzo mało wibracji. Dynamiczna i szybka jazda to 4000 rpm wzwyż. Silnik ten potrzebuje obroty jak to wolnossące konstrukcje. Wyprzedzanie odbywa się głownie na 2/3/4 biegu. Dwójka do 100 km/h ciągnie, 3 do 140 km/h. Trzeba 2-3 biegi redukować. Jest wtedy całkiem szybki i bezpieczny. Mnie to się podoba. Nie jedzie z dołu jak diesel albo benzynka z turbo. Nie jest jednak awaryjny przez to. Mnie się podoba. Lubie jak powyżej 4000 rpm zaczyna bardziej rasowy gang. Spalanie jest bardzo przyzwoite można zejść w trasie do 7 l pb przy emeryckiej jeździe. Miasta 9 l pb. Mam LPG i spalanie przy przepisowej szybkośći + 10 km/h to 10 l LPG. 160 km/h według GPG na Tempomacie DE to 11,5-12 l LPG. Można przyjąć spalanie na poziomie 10 - 12 l LPG. Silnik nie pobiera oleju. Zagazowany od nowości. Podsumowując hondiarze będą zadowoleni. Inni kierowcy powinni się przejechać czy w dobie ciągu z dołu im taki silnik odpowiada.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia manualna typowo Hondowska biegi wskakują same. Krótkie drogi drążka. Dobrze zestopniowana można oszczędnie jak i dynamicznie jechać. Trzeba po prostu dobierać biegi tzn. po to skrzynia przecież jest. Drogi prowadzenia precyzyjne i nie zgrzytów itp.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie sprężyste. Dobrze prowadzi się w zakrętach które można szybko pokonywać. Jest ciche nie hałasuje. Mniej komfortowe niż w Mercedesie W211 i Citroenie C5. Spokojnie można 1000 km w jednym kawałku przejechać.
Komfort
4,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest 2 strefowa klimatyzacja automatyczna. Niby wszystko ok. Jednak nie do końca. Zakres ustawiania kratek w desce rozdzielczej góra dół jest za mały. Chciałbym kratki ustawić wyżej bo teraz na max wieje mi na czoło. Nieraz po prostu trzeba wyłączyć automatykę i sobie manualnie ustawić siłe nawiewu i skąd ma wiać.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 VTEC 156KM 115kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Accord VIII Sedan