Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting
Szymon,
2 miesiące temu
Silnik 1.6 i-DTEC 120KM 88kW
Rok produkcji 2015
Przebieg:
180 tys. km
Okres użytkowania:
3 lata
4,93
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
: Po 2 godzinach szybkiej jazdy wskazówka stanu paliwa nie drgnie. Na jednym baku z Francji do Polski
5,0
Całokształt
Najtańsze auto w utrzymaniu jakim jeździłem. Zrobiłem nim 60k wymieniłem hamulce i regularnie olej. Bałem się o dpf ale nawet nie wiem ze istnieje. W porównaniu z 1.8 vtec jest bardzo cicho w środku
Jak na 1.6d zbiera się bardzo dobrze, przez Niemcy spokojnie ponad 200km/h i można rozmawiać bez krzyczenia do siebie. Mam skode 1.4tdi jak jazda traktorem, przestałem nią jeździc gdy kupiłem civic, w civic jak na diesla cicho. Mam też crv lll 2.2 ctdi trochę toporny będzie chip na 200kunia
Wrażenia
5,0
Silnik
Świetny jak na diesla cichy, zbiera się nieźle jak na 1.6, przy jeździe emeryta zgodnie z przepisami na trasie na komputerze 3.2l a rzeczywiste 2.8l trzeba być zwyrodnialcem żeby spalila powyżej 5l. Pojawił się wyciek, wada fabryczna oring do wymiany. Można go kręcić do końca w renault powyżej 3.5obr zaczynałem odmawiać różaniec
5,0
Skrzynia biegów
Krótkie przełożenia, biegi wchodzą jak w masło. 2ka niekiedy ciężko wchodzi gdy auto sie jeszcze kula
5,0
Układ jezdny
Mk8 była bardziej pewna na łukach ale w mk9 bardziej komfortowo na wybojach i nadal trzyma się dobrze,
4,0
Karoseria
Lakier mógł być lepszy, odpryski gdy jeździ się komuś na zderzaku
Komfort
5,0
Widoczność
Jest ok, kamera cofania bardzo ułatwia życie, dobry wyraźny obraz. W crv lll gorzej
5,0
Ergonomia
Wszystko na miejcu. Niekiedy denerwuje dotykowe radio. Można sporo nią przewieźć składanie tylniej kanapy to bajka
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jest ok, to nie Espace, czy c4 grand p. Składanie tylniego siedzenia jest świetne
5,0
Wyciszenie
Na diesla, bardzo dobrze, 2.2ctdi jest głośniejszy na postoju, ale w porównaniu 1.6 tdi i 1.4 tdi, 1.9dci jest o niebo lepiej
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nic się nie psuje zrobiłem 60k, raz tarcze i klocki. Olej co 10-15k
5,0
Stosunek jakość/cena
Zawsze może być taniej
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Ogromny+, pękła rura na dolocie do filtra powietrza, na silniku w jednym miejscu zaczyna widać olej, wada fabryczna oring do wymiany
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Martwiłem sie o dpf ale nie wiem nawet że jest, nigdy nie widziałem kontrolki wypalania, w polo kiedyś nie mogłem wyłączyć auta bo sie wypalalo a trzeba było isc do pracy. Dwumasa nie słychać, nie jeżdżę na zbyt niskich obrotach
On
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 i-DTEC 120KM 88kW
[l/100km]