Szukaj

Informacje o Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting

Lata produkcji: 2015 – 2017
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2012-2016 (w USA dostępna od roku 2011, przed debiutem na Starym Kontynencie) dziewiąta generacja modelu. Hondę Civic IX w wersji produkcyjnej zaprojektowali Toshiyuki Okumoto oraz Takuya Miyazawa, a jego pierwowzorem koncepcyjnym była zaprezentowana w roku 2010 seria prototypów Civic Concept, które z kolei były inspirowane m.in. modelem hybrydowym CR-Z, a także (częściowo) amerykańską odmianą Hondy Accord. Ze swoim poprzednikiem był mocno powiązany zarówno pod względem konstrukcyjnym, jak i technicznym (m.in. ta sama platforma podłogowa). Honda Civic dziewiątej generacji oferowana była w wersjach sedan, hatchback, kombi i coupe. Auto poddano modernizacjom w roku 2013 oraz 2014.
czytaj więcej
Powagosław

Mniej prototypowy, awangardowy i rewolucyjny niż jego poprzednik, to fakt. Ale chyba nikt rozsądny nie spodziewał się kolejnej rewolucji. Jest ewolucja, której kierunek jest jak najbardziej słuszny. To wciąż piękny samochód.

~Powagosław
Luzacjusz

Civic wciąż odróżnia się od reszty konkurencji i wygląda jak statek kosmiczny. Ale o ile poprzedni model był wehikułem z „Gwiezdnych wojen”, ten nadaje się do pierwszych odcinków „Star Treka”. Czyli krok w tył. Subtelny i ze smakiem, ale jednak w tył.

~Luzacjusz

Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4370 mm
Szerokość 1795 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 2066 mm
Wysokość z anteną 1465 mm
Rozstaw osi 2595 mm
Prześwit 140 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1210 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 477 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(83%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Układ jezdny

Wady

- Karoseria - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~Malrok600
Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Długo się zastanawiałem, rozważałem chyba wszystko. Zależało mi na aucie, który przez całą eksploatację nie będzie musiał poza serwisem okresowym odwiedzać serwisu i tak jest... kupujac nowe auto dostalem fajna cene i dodatki. Jedyne co mnie denerwuje to spadek przyspieszenia przy każdej dodatkowej osobie na pokładzie. Śmieje się przez łzy że osoba to -10 km. Hałas, mega mnie denerwuje w trasie i podróż z Wawy do 3City jest po prostu mega męcząca. Spalanie super, awaryjnosc super - w zasadzie jest jej brak :) auto nigdy nie zawiodlo i prawie nie traci na wartosci. Wybierając pomiędzy wstępami do klasy premium, czy dobrymi kompaktami na dzień dzisiejszy auto jest najwiecej warte na rynku.
4,2
~arj
Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Bardzo przyjemny samochód. Na początku moja ocena byłaby pewnie na 5 gwiazdek, z czasem zacząłem dostrzegać mankamenty. Przestrzeń załadunkowa świetna, 4 osoby się mieszczą na luzie, 3 osobowa z dzieckiem ma bardzo dużo miejsca. Silnik 1.8 wystarczająca na trasy, do miasta dynamika silnika hondowskiego zapewnia całkiem dobre sprinty i pozwala na żwawe przemieszczanie się. Do czasu, aż się wjedzie na dziurę albo na spowalniacze. Wtedy jest gorzej. Audio i system przedpotopowe ale telefon się łączy, odbiera, przesyła Spotify, więc wystarcza. Nawigacja systemowa do zapomnienia. Skrzynia bardzo pewnie łapie. Silnik elastyczny, lubi wysokie obroty. Jak komuś zależy na dobrym spalaniu to może włączyć tryb Eco, ja nie byłem w stanie tego używać, za bardzo muliło silnik. W mieście spalanie od 8 do 10l/100. Trasa podobnie, zależy jakie prędkości. W trasie 6 litrów do zrobienia przy jeździe w zakresie 60-90 na 6 biegu. Do minusów zaliczyłbym niewygodne fotele (musiałem dokupić sobie podpórkę pod odcinek ledzwiowy) i hałas przy prędkościach 110+. Serio, hałas. To mnie strasznie zawiodło. Od wielu lat jeżdżę Japończykami ale miałem nadzieję że trochę będzie lepiej. Nie jest. I to jest dla mnie duży mankament.
4,6
~Mrgii
Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Wysoka jakość techniczna. Po kilku autach francuskich, koreańskich i jednym niemieckim wybór padł na prawie nową Hondę. Potrzebowałem samochodu, który mnie nie zawiedzie i nie będzie nękał usterkami. Wymogiem było też wygodnie zmieścić małą rodzinę z nie małymi bagażami. Samochód ma kilka wad, chyba jak każdy, ale ma też kilka ponadprzeciętnych zalet, które te niedoskonałości łagodzą. Znakomite pewne prowadzenie - w mieście jeździ bardzo zwinnie, na autostradzie pewnie trzyma wyznaczony kierunek jazdy, jakby było to większy samochód. Silnik 1.8 jest dla mnie wystarczająco dynamiczny i jeśli jest potrzeba potrafi pojechać bardzo szybko. Najbardziej pozytywnie zaskoczyła mnie ergonomia wnętrza i praktyczne rozplanowanie przestrzeni. Nigdy nie myślałem o Hondzie w kategoriach samochodu praktycznego, a obecnie jest to mój numer jeden. Ma fantastycznie wytłumiony napęd - drgania prawie nie występują, charakterystyczne szarpnięcia przy dodawaniu i odejmowaniu gazu przy powolnej jeździe w korkach również są ograniczone do minimum. Przy odrobinie wprawy można jeździć tak by nie odczuć momentu zmiany biegów. Daje to poczucie dużego komfortu i mega wysokiej jakości technicznej samochodu.
Średnie spalanie dla Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting
6,3 – 10,4
l/100 km
4,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Ciężko dokładnie określić ile to auto spali, zalezy to od wielu czynników- temperatury powietrza, ciśnienia w oponach, nastroju kierowcy, jakości paliwa etc. etc. Bajki producenta o spalaniu w mieście rzędu 7 l można sobie podarować. Przy pojemności 1.8 litra i wolnossącej jednostce, która budzi się powyżej 4 k obr/ minutę realne spalanie w mieście to 9-10 litrów. Na długich trasach potrafi być bardzo ekonomiczny. Jadąc z Polski do Chorwacji osiągnąłem wynik rzędu 6.5 litra/ 100 km przy prędkościach do 140 km/h na autostradzie oraz 100-110 km/h na drogach dojazdowych. Jeśli chce się poszaleć i deptać nie ma mowy o ekonomicznej jeździe i 8 l będzie absolutną normą. Silnik ma trochę mocy, ale niestety brakuje przyspieszenia powyżej 3 biegu więc trzeba mocno redukować. Owszem, nowoczesne turbokosiarki z momentem rzędu 200-250 nm przy niecałych 2k/ obr min będą bardziej elastyczne, ale na ciasnych zakrętach i przy dobrze zgranym kierowcy z samochodem mogą tylko wąhać spaliny z civika. Reasumując, auto nie dla każdego i na pewno nie dla osób, które nie akceptują kręcenia wysoko silnika.
9,1
Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Bezawaryjność to duża zaleta hondy, ale jeśli chodzi o spalanie to jest gorzej niż dramat.. tak wysokiego nie spodziewałem się nawet w najgorszych scenariuszach. Jazda po mieście (Wrocław) jak jest ruch to w lato 10,5l w zimę 11,5-11,8l. W trasie troche lepiej, to auto lubi prędkości 70-90km/h, wtedy spalanie może sięgnąć 6,3l moze 6,2l. Natomiast powyżej 100 można dojść do 7 - 7,5l zarówno w lato jak i zimę. W dodatku silnik, który nie lubi gazu. Takiego zużycia paliwa spodziewałbym się raczej po DUŻO mocniejszych silnikach, nie po takim maluchu. Także ogólnie auto ok, ale chyba mam dziure w baku
7,4
Hatchback 5d Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Honda Civic IX
Spalanie w mojej Hondzie zależy od mojego nastroju. Ale tak na serio, zimą przy mrozach trwających ponad miesiąc czasu, na krótkich odcinkach do 9 km, auto paliło średnio 8,6-9,0 l/100 km. Gdy mrozy ustąpiły, a na term. pokazały się temp. powyżej 5 st.C na zimowych kołach (szer. opony 205) oraz przy rzadko załączającej się pewnie klimie auto pali około 7,6 l/100 km. Po zmianie kół na letnie (szerokość 225 - fabryczna) oraz coraz częściej załączającej się klimie średnie spalanie na odcinkach j.w. wzrosło i waha się w granicach 7,8-8,1 l/100 km. Jeden raz wypróbowałem go na tracie około 60 km przy spokojnej jeździe zimą na węższych oponach, ale w mrozie -10 st.C - średnia 5,6 l/100 km. Mam w planach wyjazd nad polskie morze, więc jestem ciekawy jak spalanie się będzie kształtować w warunkach autostradowych oraz drogach ekspresowych (w większości).
Honda Civic IX Hatchback 5d Facelifting