Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d

chromus, 11 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 5 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,08
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : To jest zupełni inny samochód w porównaniu do swojego poprzednika. Skok jakościowy.
4,0
Całokształt
Było by doskonale gdyby nie to pukanie w bagażniku. Cholery dostają. Niech mi ktoś podpowie co to :))) błagam.
Wrażenia
5,0
Silnik
Szybki, cichy, elastyczny. W trybie ECO na szóstym biegu z prędkością 60 km/h. To prawie jak diesel.
4,0
Skrzynia biegów
Niewielkie problemy ze wstecznym biegiem, bywa że trójka wskoczy zamiast piątki, ale rzadko.
5,0
Układ jezdny
Idealnie trzyma się drogi, jednocześnie jest komfortowy. Honda CRV była bardziej komfortowa, ale to inna półka, a poza tym rozstaw osi robi swoje. Kolosalny skok jakościowy w porównaniu do poprzednik, którym jeździłem.
Komfort
3,0
Widoczność
Jest przeciętnie. Do tyłu pomaga kamera cofania. Jeśli chodzi o przód to przydałby się czujnik parkowania.
4,0
Ergonomia
Trzecia Honda z rzędu więc nie jestem obiektywny, Jak dla mnie wszystko na swoim miejscu. Obsługa intuicyjna.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Używam klimatyzacji przez cały rok. Działa ok, ale i tak najlepszy był Climatronic Volkswagena. Według mnie klima działa lepiej niż w poprzedniku.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na gabaryty pojazdu. To bardzo dobrze. CRV to to nie jest :))), ale z tyłu mieści się żona i dwa foteliki, nawet jak się zmieszczę z dwoma :))). Dużo miejsca na nogi. Szerokość z tyłu w htb 128 cm, w sedanie już 135 czyli tyle co w Accord (zmierzone).
4,0
Wyciszenie
Silnika prawie nie słychać, no chyba że przyspieszamy. Słychać niestety pracę zawieszenia. Nie jest tak głośno jak w poprzedniku, ale da się słyszeć.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Biorąc pod uwagę pojemność silnika i moc rewelacja. W trasie przy oszczędnej jeździe na trybie ECO zużyłem 5,9. W jeździe mieszanej z przewagą na miasto 7,1 max 7,2. Oby tak dalej. Dużo jeżdżę na trybie ECO. Polecam. Co do cen przeglądów zawsze byłem zadowolony i chyba będę. Dla Hondy CRV najdroższy przegląd wyniósł 1000 zł. Civic jest tańszy w obsłudze.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena zbyt wysoka. Chyba stąd te upusty. Za 80 tys nie kupiłbym tego samochodu.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Daję tylko 3. Tłumaczę dlaczego. Kiepski montaż (ale tak już było w poprzednim modelu, a nawet w CRV), zderzaki nie dokładnie spasowane. Sprzedawca w salonie powiedział cytuję: jak tak siedzę i patrzę na montaż tych lamp to mi się odechciewa wszystkiego :))). Samochód kupiłem w innym salonie i wcale nie lepiej. Poza tym z tyłu coś puka stuka i za cholerę nie wiem gdzie. Zdemontowałem już połowę bagażnika. Nie powiem jest lepiej niż w poprzedniku, ale kontrola jakości ma nad czym popracować.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Tutaj nie było problemów z poprzednikiem i myślę że i z nowym Civiciem nie będzie. Trzecia Honda z rzędu, po tylu latach zmieniania marek. Coś w tych samochodach jest.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,1
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Hatchback 5d