Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d

Valdo, 10 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 6 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
3,69
10% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Ilość \"bajerów\" które działają naprawdę dobrze i skutecznie. Mam na myśli wszelkie czujniki (zmierzch, descz) automatyczne światła dzienne i drgoowe (długie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Ciężkie domykanie drzwi kierowcy.
4,0
Całokształt
Prawdę mówiąc dałbym 3.5, a że nie można to 4 (ze względu na sentyment do marki, który niestety ale gaśnie z każdym nowym modelem.... )
Wrażenia
4,0
Silnik
Pracuje poprawnie, cicho. Jednak w zimie, kiedy odpala się na zimnym coś piszczy - jakby któryś pasek, lub rolka. Na razie nie byłem z tym w ASO.
4,0
Skrzynia biegów
Trochę haczy - ale po wyjechaniu z salonu było gorzej, z czasem się poprawia.
3,0
Układ jezdny
Tutaj przeciętność. Nie można powiedzieć nic złego i nic dobrego. W zakrętach trochę się gibie ( porównuję do accorda VI gen). Pewnie wina belki skrętnej zamiast wielowahacza. No ale to nie rajdówka - w normalnej jeżdzie nie przeszkadza.
Komfort
3,0
Widoczność
Coś za coś - albo opływowa, współczesna sylwetka i słaba widoczność, albo kanciak o dobrej widoczności. Tutaj jest opcja 1. Ale tragedii nie ma. Poza tym są czujniki i kamera cofania.
4,0
Ergonomia
Trudno się do czegoś przyczepić. Ale ponieważ nigdy nie jest tak dobrze, zeby nie moglo byc lepiej daje 4.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tutaj mam dziwne uczucie, że nawiewy są jakby za słabe. W trybie auto wentylator jedzie co najmniej na drugim biegu non stop. Jedynie jak sie w dłuższa trase pojedzie to potrafi dogrzać/schłodzić na tyle, ze zaczyna pracować na pierwszym biegu. Porównując do CRV III gen, gdzie wnętrze jest dużo wieksze jest kiepsko. Tam dość szybko się nagrzewało/chłodziło nawet na krótkim dystansie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na kompakt jest naprawde dobrze. Jedyne ograniczenie to zbiornik paliwa umieszczony centralnie pod przednimi fotelami, który uniemożliwia włożenie stóp pod fotele paseżerom tylnej kanapy. Trochę to ogranicza swobodę.
4,0
Wyciszenie
Autko jest dobrze wyciszone, niestety całość psuje słąba jakość wykończeń - ciągle są słyszalne jakieś delikatne trzaski i trzesczenie - najcześciej z deski rozdzielczej.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie właściwie doskonale, w mieście wyraźnie gorzej - średnia ocena 4
3,0
Stosunek jakość/cena
Przeciętnie. Cena jest dość wysoka, a wydaje się, że niestety Honda w zakresie jakości nie oferuje nic więcej niż konkurencja z korei czy francuzy.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety ale ogólna jakość wykonania trochę tandetna. W moim egemplarzu: 1. Trzeszczenie deski rozdzielczej 2. Ciężko domykają się drzwi kierowcy - trzeba trzaskać jak w F126p :) 3. Na zimnym silniku coś piszczy (jakiś pasek?) 4. Zamek centralny (otwieranie bezkluczykowe) - zacina się przy otwieraniu bagażnika.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie brak, ale przy 6 tys km cóż mogło się stać?

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,50 zł
8,1
l/100km
9,1
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic IX Hatchback 5d