Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Hatchback 5d

Kast, 10 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2013
Przebieg: 15 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic IX Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Silnik również
5,0
Całokształt
Jak dla mnie świetny wybór, dynamiczny, oszczędny i niezawodny. Bardzo podoba mi się jego design zarówno na zew., jak i wew. Bardzo dobra jakość wykonania, świetny silnik, lubiący motocyklowe traktowanie. Jak się nie mylę, to obecnie najmocniejszy wolnossący silnik w nowym aucie kompaktowym.
Wrażenia
5,0
Silnik
Typowy hondowski silnik, b.lubi wysokie obroty, zaczyna jechać od 3500-4000 obr/min. Jechałem nim 215km/h, ale myślę, że licznikowe 220 jest w jego zasięgu, więc jak na 142KM to dobry wynik. Dynamiczny, całkiem elastyczny, oszczędny i o bardzo wysokiej kulturze pracy.
5,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna, o trafnie dobranych przełożeniach.
5,0
Układ jezdny
Koła 225/45 17, ale komfort zaskakująco wysoki. Cicha praca zawieszenia, świetnie trzyma się w zakrętach, jednak układ kierowniczy mógłby stawiać większy opór.
Komfort
4,0
Widoczność
Popularna już tylna szyba ze spojlerem, na szczęście jest wycieraczka i kamera cofania. Szeroki tylny słupek.
5,0
Ergonomia
Dobre materiały wykończeniowe, świetnie spasowane, oczywiście jak na segment C. Przydałby się nawiew na tylne siedzenia. Osobiście podoba mi się podświetlenie kokpitu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko nagrzewa się wnętrze przez szeroką i pochyloną jak w aucie sportowym przednią szybę, ale na szczęście jest 2 strefowa klima.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem niski więc jak dla mnie ok. Duży bagażnik ze sporym schowkiem, a także magic seats, dzięki którym można przewieźć rower.
4,0
Wyciszenie
Na postoju, przynajmniej w moim egzemplarzu silnika nie słychać, jednakże na wyższych obrotach robi się głośniej. Poza tym od ok 100km/h hałasują uszczelki w przednich drzwiach(odkąd wyjechałem z salonu cały czas tak samo je słychać).
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W zasadzie 4,5pkt. Wypad do Chorwacji i z powrotem, ok 3200km, spalanie równe 7,0 l/100km, na autostradzie jechałem średnio 150km/h, troszkę jazdy miejskiej też było( Budapeszt, Split), Honda Accord 2,0 08r. w tych samych warunkach spaliła 7,8l/100km. Oczywiście nawet raz nie włączyłem zielonego spowalniacza, a także cały czas miałem wyłączony system stop&go.
5,0
Stosunek jakość/cena
5, ale miałem spory rabat. Jest to wersja sport, brakuje mi w niej czujników parkowania, ksenonów oraz adaptacyjnego tempomatu, szkoda, że Honda nie daje większej indywidualizacji pojazdu.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
15 000km w ciągu 6 miesięcy i na szczęście nic, oby tak dalej.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
J.W.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda Civic IX

Liczba wpisów: 5

Honda Civic IX – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda Civic IX Hatchback 5d