Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic IX Tourer Facelifting

rufus t., 8 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 142KM 104kW
Rok produkcji 2015
Przebieg: 8 tys. km
Honda Civic IX Tourer Facelifting 1.8 i-VTEC 142KM 104kW 2015-2017 - Oceń swoje auto
4,92
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Dobrze to trochę za mało, doskonale odrobinę za dużo, ale bardziej skłaniam się do najwyższych ocen, bo minusów jest naprawdę niewiele.
Wrażenia
4,0
Silnik
Na pewno silnik wymaga pewnego przyzwyczajenia, że maksymalna moc jest w wyższych zakresach obrotów. Tym niemniej autem można poruszać się bardzo sprawnie, a apetyt na paliwo jest umiarkowany. Na spalanie na poziomie
5,0
Skrzynia biegów
Bez zastrzeżeń. Bardzo precyzyjna, czasem trzeba nią popracować dla uzyskania mocy.
5,0
Układ jezdny
Zdecydowanie mocna strona tego auta. Bardzo pewnie się prowadzi, bagażnik wersji kombi w ogóle nieodczuwalny. Fajna jest regulacja tylnich amortyzatorów, rzeczywiście czuć różnicę w twardości zawieszenia, zwłaszcza na nierównych drogach.
Komfort
5,0
Widoczność
Nadspodziewanie dobrze. Myślałem, że dynamiczne kształty auta wpłyną negatywnie na widoczność, ale nie ma z tym problemu. Do tyłu (w przeciwieństwie do hatchbacka) jest idealnie. Do przodu też nie ma problemu, mocno pochylone słupki nie ograniczają widoczności. Jedyny minus taki, że nie ma pozycji za kierownicą z której można by było zobaczyć koniec maski, tutaj czujniki z przodu rozwiązują problem. Bardzo fajny opcjonalny system ruchu poprzecznego z tyłu.
5,0
Ergonomia
W pozycji za kierownicą można się zakochać. Bardzo wygodne fotele, super kierownica, której nie chce się wypuszczać z rąk. Przyciski generalnie w zasięgu, bez problemów z dostępem, niektóre mogłyby być trochę większe. Pewnej wprawy wymaga system connect, ale po pewnym czasie obsługa nie sprawia problemów. Jeśli już coś poprawiać to w schowkach. Trochę brakuje miejsca jakiegoś małego schowka, półeczki w konsoli centralnej. Bez tego wszystkie pierdółki i telefon muszą lądować w pojemnikach na kubki. Podłokietnik bardzo pojemny, ale lepszy by był dwupoziomowy, pozwoliłby zachować większy porządek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zasadzie bez uwag. Odparowywanie przedniej szyby mogłoby być odrobinę efektywniejsze.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Pozycja kierowcy w pełni zasługuje na maksymalną ocenę (przetestowane podczas 13 godzinnej trasy, żadnych negatywnych skutków). Jedyny minus to wystający rant kończący deskę rozdzielczą od strony kierowcy, czasem przy szybkim wysiadaniu można zaliczyć bolesny cios w kolano. Pasażerowie generalnie nie narzekają. Przy maksymalnie odsuniętym przednim fotelu osoba o wzroście >180cm będzie miała problem z zajęciem tylnego miejsca. Co do możliwości bagażnika nie ma się co rozpisywać, to bardzo mocna strona samochodu. System magic seats szalenie praktyczny.
5,0
Wyciszenie
Nie ma powodów do narzekań. Przy prędkościach >160km/h, radio na 1/4 zakresu i możliwość prowadzenia spokojnych rozmów. Silnik trochę hałasuje przy wkręcaniu się na obroty, ale dźwięk jest naprawdę miły dla ucha, dodaje trochę sportowego klimatu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie tylko benzyna. Swoją drogą trochę za mały zbiornik paliwa.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za tę jakość materiałów, to cena nie jest wygórowana, zwłaszcza na wyprzedażach rocznika.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie raz się zawiesiła nawigacja podczas jazdy. Innych brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 142KM 104kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic IX Tourer Facelifting