Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic V Coupe

Serwal4, 15 lat temu
Silnik 1.5 i 102KM 75kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 156 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Civic V Coupe 1.5 i 102KM 75kW 1993-1996 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Ilość miejsca w środku;
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Możliwe pojawienie się rdzy na nadkolach;
5,0
Całokształt
Kupowałem auto z pełną świadomością znanych jego bolączek, wiedząc co ze sobą prezentuję; Stąd jak najbardziej pozytywna opinia o nim;
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik - skromne D15B7, wielowtrysk; Jak dla mnie bdb - chcemy jeździć ekonomicznie, nigdzie się nie śpiesząc - jeździmy do 3.5k rpm; A dopiero do 4k rpm zaczyna się coś dziać... i tak do 6500-6800rpm (obrotomierz lubi przekłamyć - stąd i czasem dopiero nam przy licznikowych 7200rpm odcina zapłon - mowa o seryjnym aucie); Aczkolwiek jak preferujemy ostrzejszą jazdę to bezwględnie trzeba pamiętać o kontrolowaniu poziomu oleju; Obecne zużycie oleju (realny przebieg auta ~250 tysięcy km, potwierdzony zużyciem niektórych części, np. łożyska przód seryjne wytrzymują ~200tys km, u mnie już szumiały mocno) to ~0.5l na niecałe 8000km (seryjne pierścienie, uszczelniacze itd, silnik nie remontowany);
3,0
Skrzynia biegów
Bez większych zarzutów, mimo 13-stu lat pracuje całkiem sprawnie; Poza oczywiściem biegiem wstecznym - normalna sprawa w tych autach; Lubi 'nie wejść' itd; EDIT, 09.2010r: Niestety skrzynia nie szanowana wcześniej zaczyna się sypać, padają synchronizatory, szumią łożyska; Na szczęście szukając można za 150-200zł znaleźć skrzynię która posłuży jeszcze trochę);
5,0
Układ jezdny
O komfort się nie troszczę, bo to nie auto do tego; Niskie zawieszenie? Jeżeli nie umiemy jeździć autem z takowym zawieszeniem... to po co je kupujemy? Potem marudzić, że krawężniki, że dziury... paranoja; Auto postawione obecnie na sprężynach Eibach ProKit (-3cm) + amortyzatory skrócone MTS Technik; Jest nisko, sztywno i mało komfortowo - ale w łukach trzyma się auto znakomicie; A bedzie jeszcze lepiej po remoncie zawieszenia/układu kierowniczego (oryginalne drążki/końcówki wciąż, tak samo jak el. gumowe/sworznie itd w zawieszeniu - jak na 250tys km i sztywne zawieszenie i tak trzymają się bdb);
Komfort
4,0
Widoczność
O ile do przodu i na boki nie ma z tym problemu (choć wysokie osoby powyżej 180cm mogą odczuwać dyskomfort - dość niskie auto, więc przy 180cm już częściowo obserwujemy podsufitkę) do tyłu można trochę pomarudzić - szczególnie jak mamy ten okropny seryjny spoiler (nie dość, że brzydki to i dodatkowo utrudnia widoczność);
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu, w zasięgu ręki; Radio nie za nisko, panel nawiewu banalny w obsłudze (i co z tego że suwaki? jak dla mnie to dodaje uroku); W miarę pojemny schowek w desce, półeczka pod radiem; Dodatkowo możliwość znalezienia OEM podłokietnika i cup-holdera; Fotele trochę małe - ale zawsze można sobie przenieść coś sensowniejszeg z CRX'a czy wręcz Prelude;
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mam wersję bez klimy (bo po co?); Nagrzewa się bardzo szybko (5-7min jazdy autem przy temp. zewnętrznej w okolicach 0 stopni); grzeje intensywnie (nie używam najwyższych ustawień temp. bo się nie da wytrzymać w aucie); Wentylacja - no brak filtra kabinowego (czasem jest, czasem nie), trzeba pamiętać o wychłodzeniu i przewietrzeniu auta w zimę -> zamrożone szyby od środka;
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na nogi, na szerokość bez problemu zarówno z przodu jak i z tyłu (4.4m długości i sensowny rozstaw osi robi swoje); Na wysokość - tu już wspominałem wcześniej; Przód tak 185-190cm max, tył 170cm max;
3,0
Wyciszenie
Mógłbym pomarudzić, że wyciszenie kiepskie, że silnik słychać itd... Ale zaraz? To nie komfortowe wozidełko dla wybrednych; Jak dla mnie - zero problemu; Przynajmniej słyszę, że jadę i wiem, że wszystko działa; A wygłuszać będe drzwi i bagażnik tylko z powodu montażu sprzętu audio, który tego wymaga; Ocena niska? No to, że mi nie przeszkadza nie upoważnia mnie do dania oceny wyższej;
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie oscyluje w granicy 7.2l w lato, 7.5l w zimę (tryb mieszany, głównie trasy powyżej 10km w jedną stronę minimum); Ceny części NIE są drogie (jak to wieść gminna niesie, że japońskie auta rujnują portfel pod tym względem) - trzeba wiedzieć gdzie 'uderzyć' po niektóre części... Porównując obecną sytuację rynkową to jedyną kategorią w której są znaczące różnice w cenach (na korzyść aut euro) to elementy zawieszenia;
4,0
Stosunek jakość/cena
Ciężka kategoria - rynek samochodowy jest tak bogaty, że w podobnej cenie można trafić na parę alternatyw... Ale ja nie żałuję wyboru;
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Odkąd mam auto - zrobione 28 tys. kilometrów i żadnych problemów; Z wymienianych części to - oryginalna 13-letnia chłodnica (rozszczelniła się); - zmiana oryginalnych przegubów oraz łożysk kół z przodu (auto realnie będzie miało z 230-260 tys. km); - oryginalny termostat (koszt nowego: 20zł) Tak to tylko płyny, klocki, filtry... części eksploatacyjne...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Uszczelka głowicy - spowodowane zagotowaniem się silnika (rozszczelnie chłodnicy się poważne, w lato) Tak to jak dotąd nic nie zaplanowanego;

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 102KM 75kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda Civic V

Liczba wpisów: 26

Honda Civic V – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda Civic V Coupe