Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

Grzegorz, 15 lat temu
Silnik 1.4 i S 90KM 66kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 197 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
3,54
13% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : No nic mnie pozytywie nie zaskoczyło. Mały budżet, a autko ładne. Powiedzmy, że zaskoczył mnie wygląd po umyciu :). Bardzo ładna granatowa perła na ładnych aluminiuwych pięcioramiennych 15" felgach. Dopóki nie zaczął się kszusić to fajnie się nim jeździło.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie : Sworznie szybko się zużywają - takie polskie drogi
Przeniesienie napędu : Coś nie tak z wstecznym
Układ elektryczny : Drobne żaróweczki
4,0
Całokształt
Za tą cenę jestem zadowolony. Miałem wybór między goflem III a wszystkopsującą się laguną. Nie żałuję. Jest to moje pierwsze auto. Następną kupię Hondę Civic z 2000 roku lepiej wyposażoną z mocniejszym silnikiem.
Wrażenia
3,0
Silnik
Wszystko jest mniej więcej ok, ale coś ostatnio po przekroczeniu 2000 obrotów, zaczyna się dławić od czasu do czasu. Nie wiem czym to jest spowodowane, pewnie to wina LPG. Jeśli chodzi o elastyczność - w miarę, jednak nie poszalejemy. Do spokojnej jazdy wystarczy, na dłuższych trasach proponuję przy wyprzedaniu więcej zapasu na drodze.
3,0
Skrzynia biegów
Jednego dnia wszystko ok, drugiego dziwnie. Nagminny problem z wrzuceniem wstecznego. Czasami trójka szwankuje. Da się jeździć.
3,0
Układ jezdny
Polskie drogi trochę go wytłukły, trzeba regularnie wymieniać.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie ma problemu, wszystko widać dobrze.
4,0
Ergonomia
W tej klasie z tego rocznika nie mam zastrzeżeń. Opadła podsufitka, z tyłu mam baldachim, nie wiem czy da się coś z tym zrobić. Nic nie trzeszczy, mimo że auto ma 13 lat.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nagrzewa auto szybko, dobrze wentyluje, w zimie jeszcze nim nie jeździłem, zobaczymy. Klimy brak - taka wersja.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak dla mnie ok. Spokojnie podróżują 4 osoby średniego wzrostu.
4,0
Wyciszenie
Ok, jak każdy wie, w lecie bez klimy w aucie cicho nie będzie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie ponad średnią. Przy 1,4 powinna mniej palić. No cóż, LPG zrobiło swoje. Na butli gazu (30l) przejadę około 260 km. Wymieniałem czujnik temperatury: 30 zł, sworznie ok 40 zł sztuka, rozrząd 400 zł.
4,0
Stosunek jakość/cena
Zakup zamknął się w 8500 wliczając opłaty, wymiany, ubezpieczenie. Czyli nie jest źle.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawieszenie przód, czujnik temperatury (tragedia w korkach na wakacjach), żarówka stopu :), żarówka tablicy rejestracyjnej, oświetlenie wnętrza czasem się nie zapali.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza drobiazgami i tym co trzeba wymienić to nic poważnego z tym autem się nie dzieje. Nie wymagajmy cudów od 13-latka. Przejechałem nim 850 km z podkarpacia nad morze i z powrotem, pare wyjazdów do krakowa itd, dojechałem i wróciłem. Raz padł czujnik temp i się prawie nie zagotowal w Poznaniu, ale wystarczyło go spiąć na sztywno i po powrocie wymienić (30 zł).

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i S 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VI Hatchback 1.4 i S 90KM 66kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,50 zł
8,0
l/100km
8,9
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VI Hatchback