Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Hatchback

japan_boy, 10 lat temu
Silnik 1.5 i 114KM 84kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 191 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VI Hatchback 1.5 i 114KM 84kW 1995-2000 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : rdza...
4,0
Całokształt
Auto raczej dla mlodej osoby, zwinne i dynamiczne na miasto, a z tym silnikiem sprawdza sie tez w trasie. 1.5 vtec-e: auto o dwoch twarzach, ciche i ekonomczne a jednoczesnie, jak przycisniesz, zamienia sie dynamicznego drapieżnika :) Mam tez Civica 6 gen 1.4 IS, 90 KM, wiec postaram sie tez wykazac roznice pomiedzy obiema wersjami. Generalnie civica 6 generacji moge podsumowac tak: w kategorii komfortu przecietne w swojej klasie wykonane i wykonczone auto, lecz z rewelacyjnym i trwalym silnikiem, i skrzynia i zawieszeniem :) ponad przecietnie ekonomiczne i bezawaryjne.
Wrażenia
5,0
Silnik
Swietny motor. 1,5 vtec-e, 114 KM, solidny i wystarczajacy moment obrotowy dostepny juz przy ok 2500 obr, wiec elastyczny do jazdy po miescie. Dwa tryby pracy na 12 lub 16 zaworach, ty decydujesz: ekonomia czy dynamika. Pracuje cicho i blyskawicznie i bez protestu wkreca sie na obroty. Wysoka kultura pracy, przyjemnie i cicho mruczy. Mam tez Civica 6 gen 1,4 IS, 90 KM i w nim silnik jest bardziej warczacy i glosniejszy. Generalnie silniki bezawaryjne, malo obslugowe i ekonomiczne
5,0
Skrzynia biegów
Lekke i precyzyjne zmiany biegow, zero zgrzytow. W 1.5 vtec-e skrzynia o dluuugich przelozeniach, nastawionych na ekonomie. Natomiast w wersji 1.4 IS, 90 KM trzy pierwsze biegi krotko zestopniowane, co powoduje ze do 90 km/h dynamika obu aut jest zblizona, lecz powyzej 100km/h civic 1,5 vtec-e ma juz wyrazna przewage.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjne i pewne prowadzenie, im nizszy profil opon tym lepiej :) Swietne trzymanie na lukach, nie zaskakuje nieprzewidywalnymi reakcjami nawet w ekstremalnych sytuacjach. Dosc twarde, potrafi "bic" na krotkich poprzecznych nierownosciach, torach itepe. Wielowahaczowe zawieszenie przod i tyl, co niestety bywa kosztowne w przypadku napraw (wieksza ilosc elementow do wymiany i czasu przeznaczonego na prace). Wspomaganie odpowiednio dobrane, czule i precyzyjne.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu bardzo dobrze, slupki nie za szerokie, a maska opada nisko. Dlugi i niewidoczny na krancach przod nie daje dobrego wyczucia podczas parkowania. Do tylu niestety slabo: wysoka krawedz okien i grube slupki tylne. Brakuje mi troche fantastycznej jak w akwarium widocznosci ze starego civica 4 gen :(
4,0
Ergonomia
Bez wiekszych zastrzezen. Wszystko pod reka, przejrzyste i latwo dostepne. Jedynie malo intuicyjne rozmieszczenie wlacznika swiatel przeciwmgielnych gdzies nisko po lewej stronie, ciezko je znalesc, zwlaszcza podczas jazdy w nocy. Nie wszystkim odpowiada niska pozycja za kierownica i utrudnione wsiadanie i wysiadanie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Slaba strona 6 generacji. Nagrzewa sie wolno, wentylacja i odparowywanie tez niezbyt skuteczne, latwo zaparowuje. Sytuacje czesciowo ratuje klima. Moj stary Civic 4 gen radzil sobie w tym temacie zdecydowanie lepiej (slynne odchylane tylne szyby - to byla rewelacja :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na wersje hb 3-drzwiowe, auta maja zadziwiajaco duzo miejsca, zwlaszca z przodu, a fotele sa wlaciwie wyprofilowane. Mam 192 cm wzrostu a mieszcze sie w nim bez problemu. Material foteli jak i wykonczenia wnetrza wysokiej jakosci i pomimo kilkunastu lat niezniszczony.
3,0
Wyciszenie
Tu niestety przecietnie... Slabe wygluszenie silnika, zwlaszcza powyzej 120 km/h, szum z nadkoli i stukanie zwieszenia na nierownosciach.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wersja 1.5 vtec-e, 114 KM to mistrz oszczednosci. Srednie spalanie miasto/trasa to 6,8 l/100km. W trasie tryb Econo, 5 bieg, przy 90-100 km/h i mamy spalanie 5l, przy 120 wzrasta max do 6l. W miescie nigdy nie przekracza 8, zazwyczaj 7-7,5 przy dynamicznej jezdzie. Wersja 1.4, 90 km ma spalanie srednio o ok pol litra wieksze. Ceny czesci przecietne dla aut tej klasy i z tego rocznika, a nie wymaga praktycznie napraw, tylko wymiany eksploatacyjne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Naprawde zadbany, regularnie serwisowany civic 6 generacji, zwlaszcza v-tec, nie jest tani, ale wart swojej ceny w 100%. Jesli taki znajdziesz, bierz bez zastanowienia. Plusem jest stosunkowo latwa odsprzedaz i to po dosc dobrej cenie
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak... hmm... bo nie wiem co wpisac, nic sie nie psuje... przepalone zarówki?
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak, dotyczy to rowniez mojej drugiej hondy 6 gen :)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 i 114KM 84kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VI Hatchback 1.5 i 114KM 84kW
Średni koszt przejechania 100 km
35,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VI Hatchback