Nasz serwis internetowy oraz podmioty z nim współpracujące takie jak reklamodawcy, firmy badające rynek, dostawcy usług oraz treści, korzystają z plików Cookies zapisywanych na Twoim urządzeniu w celach identyfikacyjnych, reklamowych oraz statystycznych. Dzięki temu możemy między innymi dostosować wygląd strony do indywidualnych potrzeb użytkowników. W przeglądarce internetowej możesz zmienić ustawienia dotyczące Cookies. Instrukcje zmiany ustawień dla najpopularniejszych przeglądarek znajdziesz tutaj: Chrome, Firefox, Internet Explorer, Opera i Safari. Jeżeli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie przez nas mechanizmu Cookies, wyłącz ich obsługę w ustawieniach swojej przeglądarki. Więcej informacji możesz znaleźć w Polityka prywatności.
Kliknij aby zamknąć
Gorące tematy:

Honda Civic VI Hatchback 1.5 i 114KM 1995-2000 - Oceń swoje auto

Honda
Civic
VI
Hatchback
1.5 i 114KM 1995-2000

Podsumowanie 88 ocen tego auta

Oceny Honda Civic VI Hatchback 1.5 i 114KM 1995-2000

, produkowany od
do
roku
Średnia ocena
4,44
9 % lepiej niż w segmencie Niższa klasa średnia ( 4,06 )

Całokształt

Całokształt
4,64

Mechanika

Silnik
4,76
Skrzynia biegów
4,31
Układ jezdny
4,65

Komfort

Widoczność
4,24
Ergonomia
4,38
Wentylacja i ogrzewanie
4,08
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,40
Wyciszenie
3,74

Ekonomiczność

Koszty utrzymania
4,60
Stosunek jakość/cena
4,57

Niezawodność

Drobne usterki
4,65
Poważne usterki
4,76

Czy oceniający kupiłby to auto jeszcze raz?

TAK
98%
2%
NIE
na podstawie 53 ocen

Co najbardziej zaskoczyło pozytywnie oceniających?

Silnik

Zawieszenie

Karoseria

Uciążliwe usterki zgłaszane przez oceniających

Karoseria

Zawieszenie

Układ elektryczny

Filtr

Lista 88 ocen

4,31
dodano 07.01.2012 przez

Świetny samochód którego silnik D15Z6 jest najmocniejszym punktem, vtec econo czyli zmienne fazy rozrządu - z jednej strony redukujesz bieg i ruszasz z prędkością ścigacza ( nie ważne czy wleczesz się po Warszawie czy jedziesz 120, po prostu zbiera się jak rakieta) z drugiej strony masz 2000 na obrotomierzu, zapala się kontrolka econo i juz wiesz ze na tym co zatankowałeś dojedziesz gdzie chcesz. Zero wycieków, oleju też nie bierze. Sporo jeżdze, przez ponad rok pracowałem tym autem jako kierowca i NIGDY mnie nie zawiódł, w największy mróz, największy upał, wsiadam, przekręcam kluczyk i robie co mam zrobić. Weź to pod uwagę jeżeli jesteś młody i nie odkładasz tylko wydajesz na bieżaco - mając pod domem taki samochód śpisz spokojnie. Nie mam takich przygód że nie jeżdzę bo narazie nie ma go za co naprawić. Tutaj się nic nie naprawia, wymienia się to co zużyte i tyle. Ja o swojego dbam i jedyne co w nim robie to od czasu do czasu zawieszenie ale tego nie unikniesz chyba że mieszkasz poza granicami naszego dziurawego kraju. 114 koni, 1.5 litra a pali tyle co nic. Vtec econo to nie ściema, oszczędność bez LPG i klekotania. Nie mam może ciężkiej nogi ale za to często mi się śpieszy i cisne żeby wyrobić się na czas. Po Warszawie 7l/100, w trasie 5-6 !!!!! Przy obecnej złodziejskiej cenie za paliwo w stylu ponad 5,50 jestem w stanie poza Wwa zrobić 150km za 50złotych i nawet rezerwa się jeszcze nie zapala. W środku wszystko na swoim miejscu, przejechane 230 000 i plastiki wyglądają jak nowe, nie widać śladów użytkowania, rzeczywisty przebieg zdradza jedynie wytarta kierownica. Porządne wykonanie, wiadomo trzeba lubić prostote i skromność bo to nie Sklasa chociaż wiele razy słyszałem opinie osób które przesiadały się do mnie ze swoich wyściełanych kanap i też im się podobało bo jest prosto i przejrzyście ale na pewno nie tandetnie. Pełna elektryka z którą nigdy nie miałem problemu. Brakuje mi jedynie automatycznej zamiast manualnej klimatyzacji ale to drobiazg, na który nie zwraca się uwagi przy tak znakomitym układzie jezdnym :) ! Długo zastanawiałem się nad kupnem i powiem jedno, nie słuchaj ludzi którzy podpowiadają Ci jakieś mułowate diesle od dziadka z niemiec (który jeździł nim tylko do kościoła w Köln raz na kwartał) albo wyścigówki ze szrotu. Honda to myśl techniczna na najwyższym poziomie, Civici z tych lat to kwintesencja japońskiej motoryzacji: szybkość x niezawodność. JDM. Oczywiście nie każdy Civic jest taki sam, ja swojego szukałem pół roku ale się opłacało. Możesz latać tym samochodem nocami po pustych ulicach, pojechać z dziewczyną 1000km w świat i zawsze wiesz że wrócisz i że jak chcesz kogoś wyprzedzić to po prostu go wyprzedzasz. W kwestii funkcjonalności to najczęściej jeżdze sam lub ze znajomymi, więc 3drzwiowy hatchback mi pasuje. Civici trzymają cene ale nie bez powodu. Kupując Honde z Japonii otrzymujesz samochód który nigdy Cię nie zawiedzie, tani w eksploatacji, pod ręką mnóstwo części, szybki, zrywny a zarazem oszczędny, samochód z którego nie chce mi się wysiadać i który moim zdaniem nawet w 2012 wygląda pięknie. Jeżeli kiedyś zdecyduje się na zmianę samochodu ten mam zamiar zachować jako drugi bo żal pozbywać się przyjaciela. Po 4latach spędzonych w swojej Hondzie kupiłbym ją raz jeszcze bo takich samochodów już nie robią, jest bezkonkurencyjna. Polecam.

więcej »
4,77
dodano 28.09.2011 przez

Liftback. Srebrny. Przymierzałem się do tego samochodu 5 miesięcy i udało mi się w końcu wyrwać perełkę w świetnym stanie z VTEC'iem. Do zakupu tego samochodu nakłoniły mnie opinie na jego temat i twierdzę że są jak najbardziej prawdziwe. Bardzo dobre wykonanie. Nic nie trzeszczy, nie stuka. Po prostu jedyne wydatki na Hondę, nie ważne czy z Anglii czy z Japonii, bo różnicy w jakości nie ma(są jedynie sentymenty), to oleje, filtry, paliwo, konserwacja karoserii, OC i przeglądy.Napraw nie ma bo to się po prostu nie psuje. Tyle w temacie. Pozdro dla wszystkich szczęściarzy, którzy "zaryzykowali" i zamiast niemieckich wynalazków postawili na prawdziwe samochody. Zanim kupisz niemiecki złom zastanów się czy przepłacanie ma sens. Hondy z lat 90 są po prostu tak zaprojektowane i perfekcyjnie wykonane, że nie mają poza korozją słabych punktów. Tu wszystko jest wykonane tak, jakby ten samochód był szacowany na 500 000 bez żadnych remontów. Samo wnętrze jest w stanie nienaruszonym wytrzymać 30 lat eksploatacji. Niemcy powinni się uczyć. Do tego wręcz "beszczelnie" perfekcyjnie dopracowane silniki. Szkoda tylko że na Civic VI honda, podobnie jak wcześniej Toyota zatrzymała się i spoczęła na laurach, zapominając o przytłaczającej konkurencję jakości. Jednak wciąż Hondy są realnie najmniej awaryjnymi samochodami. Wszystkie TUV'y można sobie wsadzić między bajki, bo tam chodzi tylko o to kto sponsoruje ranking. Realnie nowe Fiaty psują się o wiele rzadziej niż nowe VW. Dla mnie ten samochód jest wyższej jakości niż Audi czy BMW. Ostatnie tankowanie: 75% miasto (ecodriving), 25% trasa 70 km/h 5 bieg. Wynik 6,25 litra. Jak diesel. gdybym jeździł cały czas w trasie z pewnością zrobiła by ponad 800 km na 40 litrach. PO prostu kompletne auto, które szanowane przez kierowcę potrafi odwdzięczyć się niewielkim spalaniem. Wielka szkoda, że już takich aut się nie produkuje. Auto warte każdych pieniędzy. Jednak trzeba pamiętać. Szukać bezpośrednio od innego właściciela, żadnych pośredników. Najlepiej przejechać się do Niemiec. Na ich rynek auta są lepiej wykonywane i są bardziej szanowane przez właścicieli. Update. 07.05.2012

więcej »
4,23
dodano 18.11.2012 przez

No i mamy ekonomicznego ścigacza, który zawstydzi nie jednego cwaniaczka na drodze - 114 koni robi swoje w takim lekkim aucie. Silnik również dość podatny na modyfikacje - u siebie zrobiłem porządny układ wydechowy i dolotowy - różnica nieporównywalna - wypluło sie ponad 130 koni mechanicznych. Dostępność części tuningowych niewyobrażalna - jest tego jak klocków lego. Poza tym wygląd - ponadczasowy, uniwersalny i zawsze się podobający. Dobra felga, lekka gleba i jest cud miód orzeszki. Nie jest to oczywiście auto pozbawione wad. Dla mnie przede wszystkim nieporozumieniem jest skrzynia - za długa! Na 2 biegu można jechać ponad 100 km/h. Całe szczęście, że można wsadzić krótszą. Silnik też nie należy do elastycznych - zapomnij o przyspieszaniu na V biegu - konieczne redukcje do III / IV. Poza tym części nie są zbyt tanie - w szczególności sprzęgło (w najlepszym układzie to 700 PLN). Kuleje również blacharka - bąbelkowe nadkola to standard. Podsumowując - auto OKej - szybkie, zwinne, niezawodne (zero, ZERO awarii przez 2,5 roku jazdy) i ekonomiczne. Jednak jak miałbym kupić tę hondę jeszcze raz - to tylko z silnikiem B16A2.

więcej »
4,92
dodano 11.08.2009 przez

szkoda że niema szóstki i to takiej z plusem, uśmiechem i koroną bo na taką ocenę ten samochód zasługuje, a nie marne 5. Miałem okazje prowadzić golfa IV 1,9tdi (nauczyciela, aż cud że dał:D), bmw 318 e46 i e36(mam kumpli bejcowiczów), meganke ii 1,6 i szczeż powiedziawszy żaden z tych samochodów nie dorównuje civiczkowi VI gen. miałem też okazje jeździć civic'em VII gen. (mojego taty) 1,6 110 KM i tak na marginesie mówiąc to jest godnym następcą szóstki ale ja bym swojego nie wymienił, bo vii'ce brakuje tej letkości i dynamiki co mojej honey:). tak ogółem ujmując to w tej cenie jest to najlepszy samochód jaki można dostać, samochód który bije konkurencje na głowę (a właściwie to miażdży ją na kwaśne jabłko i robi sobie z niej dywanik do garażu:)) i to jest straszne bo ja naprawde pokochałem ten samochód ps mój civic to prawdziwy japończyk hatchback 3d a nie ten angol ze zdjęcia

więcej »
4,31
dodano 06.11.2015 przez

Ogólnie nie wiem czemu ale lubię ten samochód, nasza przygoda z tym egzemplarzem zaczęła się od tego że potrzebowaliśmy fajnego zwinnego autka dla mojej kobiety na dojazdy do pracy. Pod uwagę braliśmy różne inne auta z podobnego segmentu, focusa, 206 itp. Jednak Honda to Honda a z racji że kiedyś śmigałem Vgenem to wiedziałem czego mogę się spodziewać po tym aucie. No i trafiła się 100km od nas Civic VIgen HB z d15z6 czyli słynnym V-tec econo. Rozwiązanie dosyć ciekawe, lapeczka ECONO bawi ale chyba też działa bo potrafi spalić 8L LPG w mieście :D:D Początki z naszą Hondziną średnio udane ale o tym w dalszej częsci wpisu. Auto dla osoby młodej, potrzebującej fajnego zwinnego taniego i ładnego wozidłą którym można pojechać szybko:)

więcej »
4,31
dodano 17.01.2014 przez

Auto raczej dla mlodej osoby, zwinne i dynamiczne na miasto, a z tym silnikiem sprawdza sie tez w trasie. 1.5 vtec-e: auto o dwoch twarzach, ciche i ekonomczne a jednoczesnie, jak przycisniesz, zamienia sie dynamicznego drapieżnika :) Mam tez Civica 6 gen 1.4 IS, 90 KM, wiec postaram sie tez wykazac roznice pomiedzy obiema wersjami. Generalnie civica 6 generacji moge podsumowac tak: w kategorii komfortu przecietne w swojej klasie wykonane i wykonczone auto, lecz z rewelacyjnym i trwalym silnikiem, i skrzynia i zawieszeniem :) ponad przecietnie ekonomiczne i bezawaryjne.

więcej »
4,77
dodano 05.01.2011 przez

Jeżeli potrzebujesz auta do poruszania się a nie do lansu (skóra, ksenony) ergonomicznego i ekonomicznego o ponadprzeciętnej niezawodności to Honda jest strzałem w 10. Poprzez wykonanie, dopracowanie i ergonomiczność poszczególnych elementów i detali mechanicznych (np. rozłożenie elementów silnika, kabli, przewodów,) oraz zastosowane rozwiązania techniczne śmiało zliczam Hondę do jednych najlepszych wyprodukowanych samochodów. Polecam wszystkim

więcej »
4,23
dodano 29.09.2012 przez

Świetne autko!! Civic to kult,to styl:) To mój 3 civic. Mogłem sobie kupić coś większeg,szybszego lub droższego ze stajni niemieckiej czy francukiej ale Honda to Honda. Dużo jeżdzę, nie potrzebuje 200 koni. Już sie wyszalałem. To autko jest doskonałe dla osób lubiących niezawodność, ekonomie, niskie koszty eksploatacji i nie potrzebują dużo bajerów. Civic nie jest autem do szpanowania. To auto dostarcza nas z punktu A do B i to tanio.

więcej »
4,62
dodano 12.03.2012 przez

Ogólnie auto bardzo polecam. Niezawodne, stosunkowo tanie w eksploatacji i naprawach. Sprawdza się nawet na trasach. Po 13 latach nie ma żadnych oznak rdzewienia na żadnym elemencie samochodu. Do tego mimo wieku bardzo ładnie się prezentuje i do tej pory jak to się mówi "robi wrażenie" Jedyna rzecz która czasem może przeszkadzać to jego wysokość szczególnie przy wsiadaniu i wysiadaniu jeśli zaparkuje się przy krawężniku

więcej »
3,92
dodano 19.05.2017 przez

W miarę zadbana japońska Hania z tego okresu jest naprawdę bardzo trwała, pali niedużo, a i jak się chce, to można szybciej pojeździć, choć z racji długaśnej skrzyni to nie jest samochód do ściagania. W tej grupie cenowej pośród samochodów, do których nie trzeba dużo dokładać, moim zdaniem bezkonkurencyjna, jeśli nie chce się miejskiego bączka. In minus - zdecydowanie rdza.

więcej »