Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Kombi

pavulon_81@tlen.pl, 13 lat temu
Silnik 1.5 16V 114KM 84kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 145 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Honda Civic VI Kombi 1.5 16V 114KM 84kW 1998-2000 - Oceń swoje auto
4,92
20% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Silnik honda d15z8 1500 114km dzieło sztuki Pojemność wnętrza możliwości przewozowe ekonomiczność utrzymania
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : osłony przegubów sprawdzać
Inne : nie wiem co pisać
5,0
Całokształt
To powinien być samochód wzorcowy dla wszystkich producentów chodzi o parametry spalanie koszty utrzymania przyspieszenie poniżej 10 sek do 100 km/h ładowność komfort
Wrażenia
5,0
Silnik
Użytkowe dzieło sztuki. V-TEC pojemność 1500 cm3 114 koni 4 cylindry wtrysk wielopunktowy natrysk oleju na denko tłoka od spodu pojemność miski olejowej 3.8 litra zmienne fazy rozrządu kolektor dolotowy metalowy (dla wszystkich z lpg) głowica 12/16 zaworów nooo właśnie fizycznie jest ich 16 ale może pracować 12 od 30 do 120 km/h w zależności od zagrzania się silnika i oczywiście obciążenia możliwe jest odłączenie jednego zaworu wlotowego do każdego z cylindrów wtedy powietrze wsysane jest do cylindra przez jeden zawór bo drugi sobie klika w celu uniknięcia zakleszczenia powietrze jest wtedy tak wzburzone że istnieje możliwość znacznego zmniejszenia objętości wtrysku czyli silnik na ubogą mieszankę jeśli natomiast dociśniemy gaz to zawór olejowy załącza nam wszystkie zawory od 5000 obr zmiana faz rozrządu i kopnięcie mocy do 7100 obr i ten dźwięk szlifierki z gwizdem koszty filtr powietrza 24pln, świece 11 pln/szt, filtr oleju 8 pln, regulacja zaworów najlepiej co 10 000 km 50 pln
4,0
Skrzynia biegów
nisko krótko pewnie świetnie tylko czasem szczególnie zimą trzeba poprawić wsteczny koszty co 120 000 wymiana oleju mtf hondy koszt 74pln/litr wchodzi 1.8litra wlejesz coś innego będziesz cierpiał brak zamienników
5,0
Układ jezdny
z przodu kolumny mcpherson z wachaczami z boku z tyłu niezależne wachacze twardo ale sprężyście zawsze wiadomo co robią koła mam opony michelin energy saver 175/65 r 13 bardzo trudno jest zerwać przyczepność na asfalcie suchym ciepłym i czystym bocznej mi się jeszcze nie udało koszty nic do tej pory oryginalne amortyzatory mają dopiero około 40-47% zużycia przy przebiegu 140 000 z czego ostatnie ponad 40 000 w Polsce pełno części używanych tanio
Komfort
5,0
Widoczność
kombi cofam na żarówki lub tylną szybę wszystko ok gdybym był upierdliwy to lusterka mogły by mieć zagięcie na końcach w celu poszerzenia kąta patrzenia
5,0
Ergonomia
bez zbędnych fajerwerków czyli jak w Niemcu prosto przejrzyście intuicyjnie na miejscu szyby 4xel na podłokietniku ale można operować 1 ręką dodatkowy przycisk dezaktywujący przyciski od szyb w drzwiach żeby zwierzęta nie bawiły się szybami siedzenie kierowcy jest w pionie regulowane
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszytko na miejscu na 1 biegu nie słychać dmuchawy tylko ją czuć zagrzanie się silnika tzn włączenie oszczędnego trybu pracy silnika po 1.5-2km potem temp już jest w normie pojemność układu chłodzenia mniej niż 4 litry więc nie ma czego ogrzewać. Przy bardzo oszczędnej jeździe w zimie przy -15 stopniach czuć że jest nie dogrzany po prostu silnik nie spala tyle paliwa żeby ogrzać kabinę to znamy z super oszczędnych diesli obecnie 5 bieg 60 na h nie ma mowy o ogrzewaniu bo mamy za małą temp. aha padł mi pierwszy bieg dmuchawy rezystor do wymiany podobno można to bardzo tanio naprawić za pomocą kabelka koszty filtr przeciwpyłkowy 50pln wymiana demontaż klapy schowka za to te małe żółte kukiełki powinny wisieć jest utrudniona wymiana ale około 40 min i ok
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
to jest kompakt płyta podłogowa z civica jajka 3d przedłużona i zrobione kombi mam 194 cm i się mieszczę bez problemu jakby co mam szyberdach siedzenie odsunięte na max do tyłu i na dole z tyłu miejsce jak w seicento z tak samo odsuniętym siedzeniem. jak przesunąć fotele do przodu miejsca pół metra van się robi
5,0
Wyciszenie
silnik na postoju lekko słyszalny nie mam wyciszenia maski od spodu do 90 na h słychać szum opon chyba że idę wyżej 5000 do 7100 obr wtedy ryk silnika płoszy pieszych i budzą się niemowlęta w okolicznych domach. powyżej 90 słychać potem tylko szum powietrza przy 4 biegu i 180km/h głośno ojciec mówi że na trasie tak 90-120 km/h w 4 osoby plus pełen bagażnik narzędzi jest ciszej niż w volvo s60 bo jechał tym do Włoch dziwne nie mam porównania ale dlaczego nie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jak to czytasz to padniesz usiądź sobie najwięcej mi spaliła moja Hania jak w z Berlina wracałem na 6 rano do pracy do Poznania miałem jechać 4h ale był korek godzinny na autostradzie w 3h też da radę na moście w świecku na granicy w kantorach banknoty się rozwiały po asfalcie spaliła 7.5l/100km prędkości 150-190km/h A tak w mieście bo jeżdżę głównie po mieście mieszkam w Poznaniu spalanie z 40 000 km wynosi prowadzę dziennik żeby nie było wynosi 5.1 l/100km A jak sobie pojechałem zatankowany na full w 2 osoby plus bagaże Poznań Kętrzyn Kętrzyn Poznań przez całą Polskę to w jedną stronę wyszło 450km w dwie 900 wróciłem na tym samym baku Hania spaliła mi 4.2 l/100km części czasem na wsi kupić nie można bo tam niemce głównie naprawiają a jap się nie psuje w internecie wszystko dostępne poza olejem do skrzyni biegów aha jeszcze klocki na tył kupowałem za 30pln kompletu nie kupiłem walczyłem ze sobą za 60 też nie kupiłem japońskie max cenowy 80pln komplet tylna oś
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak ją kupowałem kosztowała 12 800 plus przerejestrowanie na rynku chodziły takie w okolicach 18 000 - 20 000. teraz koniec 2010 możesz taka kupić za 8000 - 9000 tylko trzeba chcieć ja swojej Hani szukałem pół roku. Honda produkuje silniki i do nich dosztukowuje nadwozia silnik wytrzyma ponad 500 000. Będę miał tylko problem jak za 10-15 lat będę chciał zmienić samochód żaden nie spełni tych wyśrubowanych parametrów.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
nic nic nic oprócz 1.rezystor dmuchawy 2. sterowanie lewego lusterka w jednej płaszczyźnie może się kabel wypiął nie patrzyłem 3. co roku poprawiam układ wydechowy zawsze w innym miejscu 1 miejsce 50pln jakaś dziura lub oberwanie się rury to już taka tradycja że przed świętami jadę do spawacza
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic nic nic 1. Po 100 000km przetarły się oryginalne osłony przegubów miały prawo o to się nie wściekam zamontowałem kupione 20pln szt kupiłem 2 szt w zestawie nowy smar. Po 30 000 ta gówniana podrabiana guma się utwardziła i osłony przegubów popękały do środka dostał się piach igliwie larwy owadów zboże i woda po 10 000 stuki przeguby do wymiany za późno to zauważyłem. Nowe przeguby komplet na przednią oś 370pln japońskie wymiana obu 100pln od tej pory cisza. jak na moją głupotę tanio

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 16V 114KM 84kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VI Kombi 1.5 16V 114KM 84kW
Średni koszt przejechania 100 km
27,00 zł
6,9
l/100km
7,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VI Kombi