Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VI Sedan

Sassu, 13 lat temu
Silnik 1.4 i 90KM 66kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 152 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VI Sedan 1.4 i 90KM 66kW 1995-2001 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Układ jezdny i zawieszenie
5,0
Całokształt
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.4 iS 90 KM jest wspaniały, dźwięk pracy jest bardzo prawidłowy. Szybko wchodzi na obroty, po przesiadce z diesla 2.2 CDI trzeba było się do tego przyzwyczaić. Bardzo zadowalające osiągi, lubi wysokie obroty, powyżej 5000rpm wyczuwalny gwałtowny przyrost mocy. Używanie klimatyzacji wiąże się z znacznie odczuwalnym spadkiem mocy przy ruszaniu (na trasie gdy utrzymujemy prędkość jest to bardzo nieznaczne) Silnik ma instalację LPG LandiRenzo sekwencyjną, pracuje bardzo dobrze, jednak na gazie musimy bardziej płynnie operować pedałem gazu by uniknąć \'szarpnięć\'. W zasadzie brak spadku mocy. Silnik pracuje precyzyjnie ale jest mniej elastyczny, albo raczej nie jest gumowaty, trzeba wiedzieć kiedy na jakim biegu trzeba być, jazda 30km/h na 4 biegu nie w chodzi w grę. Gdy toczymy się na 2gim biegu i prędkość spadnie poniżej 20km/h silnik zaczyna robić \'kangury\' i trzeba go wysprzęglić. Dla mnie jest to zaleta i po prostu trzeba się przyzwyczaić do tej kultury pracy.
5,0
Skrzynia biegów
W żadnym aucie jakim dotychczas miałem okazję jeździć skrzynia biegów nie była tak precyzyjna. W służbowym aucie (mercedes C klasa 2005 127 tys km) skrzynia biegów jest o wiele mniej precyzyjna i bywa tak, że 1 bieg wyskoczy. Biegi wchodzą bardzo delikatnie i płynnie. Czasami zdarza się, że wsteczny nie wchodzi (brak synchronizatora?) nie stwarza to większego problemu, na drążku od razu czuć, że \'coś jest nie tak\' po ponownym włożeniu biegu problem znika. 5 bieg jest nadbiegiem i auto gorzej zachowuje się niż na pierwszych 4, wiec warto pamiętać o redukcji.
5,0
Układ jezdny
Nie znam żadnego innego auta które się tak świetnie prowadziło, jeżeli ktoś lubi precyzyjny układ kierowniczy to jeszcze nie miałem okazji używać lepszego. Z początku trzeba się przyzwyczaić do dość niskiego zawieszenia, jeżeli ktoś jeździł zwykłymi \'dupowozami\' może z początku zignorować przeszkody (np krótkie podjazdy na posesje albo nierówności) i zahaczyć podwoziem, lub tłumikiem przy cofaniu o zbyt wysoki krawężnik. Podczas jazdy można pokochać to zawieszenie, bardzo ciche i komfortowe, jednocześnie samochód praktycznie się nie przechyla, świetnie radzi sobie w zakrętach przy każdej prędkości. Jadąc 180kmh auto nadal się dobrze trzyma drogi i nie sprawia wrażenia lekkiego, \'zdmuchliwego\' pojazdu z drogi, jedzie jak przyklejony.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest dobra, trzeba się przyzwyczaić do tego że siedzimy niżej, nie daję maksymalnej oceny gdyż taką powinien dostać np vw transporter w którym zazwyczaj widać co się dzieje przed samochodem który jest przed nami. Brak wycieraczki na tylniej szybie (wersja sedan), szybko docenimy jaką jest ona zaletą.
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na właściwym miejscu, do ideału brakuje podłokietnika (można przełożyć z wersji coupe) Minusem jest mała ilość schowków i ich dość średnia pojemność.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Silnik 1.4 szybko się nagrzewa i po chwili w aucie zmniejszamy ogrzewanie, po wymianie filtra kabinowego szyby nie parują.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Kierowca ma dużo miejsca by cieszyć się pełną wygodą, nie ma \'stopki\' na lewą nogę ale obok sprzęgła mamy bardzo dużo miejsca by całkowicie lewą nogę wyprostować co jest jeszcze lepszym rozwiązaniem niż stopka na błotniku. 4 pasażerów podróżuje bardzo komfortowo, wystarczająca ilość przestrzeni również z tyłu. W Japońskiej wersji sedan z tylnego oparcia możemy opuścić mniej niż 1/3 tylnej kanapy (tylko fragment który jest bezpośrednio za plecami tylnego pasażera po prawej stronie) mniej więcej szerokości 40cm by przewozić narty lub deskę, cała reszta kanapy w żaden sposób się nie porusza. Bagażnik spokojnie mieści koło zapasowe i bagaże dla 4 osób.
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie jest całkiem dobre jak na tą klasę auta, w benzynie trzeba się liczyć z tym że przy dużych prędkościach silnik wyje, jednak do 110-120 kmh cieszymy się komfortem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wyniki spalania LPG są bardzo zadowalające, żeby uzyskać 10L trzeba się postarać lub zmieniać biegi zbyt wcześnie. Normalne spalanie w cyklu miejskim wychodzi na poziomie 9.2 - 9.5L Warto redukować biegi choćby na chwilę niż czekać aż się silnik pozbiera gdy ma poniżej 2000rpm, znacznie zmniejsza to spalanie. Wyniki spalania dla LPG
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VI Sedan