Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

outsider, 17 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 2 tys. km
Honda Civic VIII Hatchback 5d 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,77
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Polecam ...choć z drugiej strony nie chciałbym aby co drugie auto to była Honda Civic. na razie wszyscy się gapią, co jest rochę denerujące.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik 1.8 Hondy to wzór dla innych producentów. Dodajmy - niedościgły. Czytałem wiele opinii, że silnik jest głośny. Moim zdaniem jest bardzo cichy. Podczas jazdy pozostaje jedynie śledzenie obrotomierza, bo z odłosów silnika niczego człowiek się nie dowie. Elastyczność doskonała, co ważne zwłasza w mieście, gdzie prędkościomierz skacze cały czas w skali od kilku do nawet stukilkudziesięciu km/h, i nikomu nie uśmiecha się cały czas trzymać ręki na gałce zmiany biegów.
5,0
Skrzynia biegów
Rewelacja, precyzja. W starym aucie miałem z tym problem, więc teraz doceniam.
5,0
Układ jezdny
Mam zawieszenie sportowe i to trzeba lubić. Tu czuje się każdą dziurę i każdą nierówność zwłaszcza poprzeczną. W zamian w 100% panujemy nad autem, w zakrętach auto trzyma się drogi jak przyklejone, a że silnik z przodu, to w razie czego wystarczy dodać gazu i już zakręt mamy za sobą. Jazda, nawet po mieście, daje mnóstwo radości. Zdarza mi się czasem myśleć o tym, by dla poprawienia sobie humoru trochę się przejechać ;-) Mam 18 calowe felgi i szerokie opony. Na prostej drodze rewelacja, na koleinach i wybojach autem może nieźle bujać na lewo i prawo, i staje się to niebezpieczne. Ci którzy duzo jeżdż po Polsce powinni to wziąć pod uewagę - w mieście na całe szczęście nie jest to wielki problem.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność do tyłu taka jak w autach typu coupe, czyli marna. Jednak duże lusterka boczne znakomicie ratują sytuację. Do tego czujniki cofania sprawiają, że parkowanie to sama przyjemność – w tym aucie warto w nie zainwestować. Widoczność do przodu dobra, ale ograniczają ją trochę grube boczne słupki. Gdy człowiek próbuje wyjechać z bocznej uliczki i włączyć się do ruchu, wygląda czy coś go zaraz nie staranuje, co widzi? Widzi słupki i niewiele ponad to. Może trochę przesadziłem, ale te słupki widoczności na pewno nie poprawiają.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką, a ta "kosmiczna" deska rozdzielcza to wprost cudo. Człowiek przyzwyczaja się błyskawicznie. Wielki prędkościomierz na widoku, dokładność do 1km/h – nareszcie wiem z jaką prędkością dokładnie jadę. Nie jest to może auto francuskie z 1000 schowków, ale wszystko co potrzeba jest, a nawet więcej (podłokietnik z przodu i z tyłu, uchwyty na napoje i takie tam różne). Jeśli zaś chodzi o ergonomię zewnętrzną, to auto jest dosyć krótkie, co mogłoby ułatwiać parkowanie równoległe, gdyby nie największy mankament tego auta… promień skrętu. Po części jest to zapewne problem bardzo szerokiego auta (1,765m), co już samo w sobie utrudnia manewry. W rezultacie tam gdzie wieloma innymi autami manewrowałem „na raz”, teraz musze poprawiać by się zmieścić. Na wąskich polskich parkingach to może być pewne utrudnienie. Ważne by brać na to poprawkę.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa, wydajna, szybka, coż można chcieć więcej? Ogrzewania nie miałem okazji sprawdzać, ale nie spodziewam sie problemów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca dla kierowcy i pasażera jak w duuużo większym aucie, z tyłu też nie mogą narzekać.
5,0
Wyciszenie
Cichutko, można się skradać jak na paluszkach ;-) Dopiero przy wiekszych obrotach zaczyna być słyszalny silnik. Od czasu do czasu dochodzą mnie jakieś ciche odgłosy plastiku z deski roździelczej. To może byc problem w przyszłości.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeżdże głownie po mieście, często w korkach (Warszawa) i do tego na dosyc krótkich odcinacha, tak że silnik nie ma wielkich szans by się dobrze rozgrzać. Do tego jeżdżę dosyć ostro - mam ciężką nogę. Tak więc spalania nie mogłem spodziewać się jakiegoś cudownego. Jeśli jednak ktoś na trasie bedzie jechał z przepisową prędkością, to auto będzie paliło jak małolitrażowe. Przy mojej jeździe jednak aż tak cudownie nie jest.
5,0
Stosunek jakość/cena
Patrząc na samą cenę trzeba powieć, że auto nie jest tanie, ale patrząc na stosunek jakości do ceny to trzeba powiedzieć, że to okazja i nie ma co się zastanawiać.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po to kupuje się japońskie auto by nie było problemów.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Stukających amortyzatorów z tyłu też nie jakoś słyszę.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 57

Honda Civic VIII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda Civic VIII Hatchback 5d