Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

Janek, 5 lat temu
Silnik 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 155 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Honda Civic VIII Hatchback 5d 2.2 i-CDTi 140KM 103kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,21
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Wcześniej jeździłem Golfem IV 1.4 ale dopiero po Hondzie zauważyłem, że w aucie podstawa to silnik, skrzynia biegów i układ kierowniczy i to jest rewelacyjne, do całej reszty idzie się szybko przyzwyczaić. Problemem może być jednak dla wielu zawieszenie - gdybyśmy mieli inne drogi to byłaby poezja ale w Polsce czuć każdą dziurę, trzeba wtedy zamknąć oczy i spiąć pośladki, jest twardo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to najlepsza rzecz w tym samochodzie. Kusi do dynamicznej jazdy, ale jak się człowiek pohamuje to na baku można zrobić nawet 900km. Dopiero z kompletem pasażerów i bagaży czuć spadek mocy.
5,0
Skrzynia biegów
Jest ok, czuć że każdy bieg ma swoje miejsce i wchodzi aksamitnie, nie jak we Fiatach i Peugeotach gdzie skrzynia jest jak z gumy.
5,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjny, podobny jak w Lexusie, powoduje że kierowca czuje się pewnie za kółkiem. Nie jest taki dziadkowy jak w Mercedesach.
2,0
Karoseria
Już od paru lat mam korozję na nadkolach i była widoczna jak samochód kupowałem kilka lat temu. W Golfie akurat pod tym względem było lepiej.
Komfort
2,0
Widoczność
Z tyłu przeszkadza wąska szyba i jest tak skonstruowana że nie widać kto za nami jedzie. Przy zmianie pasa przez szeroki słupek między drzwiami a klapą też nie jest za wesoło. W niektórych autach wszystko widać jak na talerzu. Dodatkowo przy ostrym słońcu na wyświetlaczu od radia prawie nic nie widać.
4,0
Ergonomia
Czasem pokrętło od klimy i radia się myli. W niemieckich samochodach: VW, Mercedesach, BMW ergonomia jest bardziej intuicyjna.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest normalnie, ale są samochody np. Mercedes Klasy A, gdzie ciepłe powietrze leciało od razu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży bagażnik i wnętrze również jak na samochód tej klasy.
5,0
Wyciszenie
Na trasie w środku jest ciszej niż w benzyniaku.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania ograniczają się do paliwa, wymiany oleju i hamulców, te wydaje mi się że dość szybko się zużywają.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena jest wysoka ale dobrze że jeszcze produkują takie samochody za które trzeba słono zapłacić ale przynajmniej są bezawaryjne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez okres 3 lat i przejechanych 50 tys. km chyba zapalniczka nie działa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez okres 3 lat i przejechanych 50 tys. km póki co nic złego się nie stało.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 i-CDTi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VIII Hatchback 5d