Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz III

m_krk, 14 lat temu
Silnik 1.2 i-VTEC 90KM 66kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 11 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Jazz III 1.2 i-VTEC 90KM 66kW 2008-2015 - Oceń swoje auto
4,31
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Dużo ładniejszy od poprzednika no i ta PRZESTRZEŃ.
5,0
Całokształt
Jeśli tak będzie dalej jak jest do tej pory to po raz drugi w życiu będę zaprzeczał stwierdzeniu, że człowiek (kierowca) cieszy się dwa razy - wtedy kiedy kupi i wtedy kiedy sprzeda. Już jedno takie auto miałem, które sprzedawałem z żalem a Jazz ma szanse być takim drugim.
Wrażenia
4,0
Silnik
Miłe zaskoczenie mimo wcześniejszych obaw o pojemność 1.2 - daje radę. W trasie mile zaskoczyły rzadkie sytuacje wymuszające redukcje biegu.
4,0
Skrzynia biegów
W porównaniu z civic - duża różnica na niekorzyść jazz'a.
4,0
Układ jezdny
W warunkach miejskich super (poprawnie wybiera nierówności). Przy większych prędkościach już zdecydowanie słabiej (spora niepewność na szybkich zakrętach). Hamowanie z dużych prędkości (>120km/h) bardzo nieprzyjemne.
Komfort
5,0
Widoczność
Mam civic'a 2008 więc powiem krótko - tutaj jest IDEALNA. Trzeba tylko przyzwyczaić się do "niewidzialnej" maski :-)
4,0
Ergonomia
Wszystko jest na swoim miejscu. Jeśli ktoś miał kiedyś jakąkolwiek hondę nie będzie trudności z "odnalezieniem się".
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja działa jak należy. Jest ona niezbędna w deszczowe dni ponieważ w tym aucie strasznie parują szyby. Za ogrzewanie duży plus. Dużo przestrzeni w środku więc jest czym oddychać.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem pod wrażeniem. Świat stanął na głowie: Jazz wydaje się przestronniejszy od civic'a a ten od accorda! OGROMNY plus za Przestrzeń (przez duże "P"). Bagażnik 375l - bardzo ustawny (z dodatkową przestrzenią pod podłogą). Miejsca dla pasażerów pod dostatkiem (przód i tył). W tej klasie samochodów chyba bezkonkurencyjny w tej kategorii.
4,0
Wyciszenie
Mogło by być nieco ciszej ale nie ma tragedii - jak na ta klasę samochodu jest całkiem poprawnie. Na większych obrotach oczywiście coraz mniej przyjemnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Miałem napisać, że jest tylko "dobrze" ale zaryzykuje stwierdzenie "doskonale" (choć miałem auta które paliły mniej ale na ON). Przykład: jazda 100% miasto - o różnych porach; spalanie max 7,3 litra/100km. Ostatnia trasa Kraków - St. Wola - Kraków (przez autostradę do Niepołomic i dalej tradycyjnie na Sandomierz) łącznie ~420km, prędkości z zakresu 80-130km/h (średnia 76km/h) spalanie: 4.8 l/100km
4,0
Stosunek jakość/cena
Trochę drogi w swojej klasie ale jakby go klasyfikować cena/jakość/wyposażenie to chyba będzie w czołówce najbardziej opłacalnych zakupów. Kupiłem z b. dużym upustem więc dla mnie jest idealnie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wszystko działa po roku eksploatacji. Nic nie trzeszczy, nie stuka, nie rdzewieje.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Był drobny problem ze sprzęgłem - łapało nierówno (czasem lekkie szarpnięcie między 1 a 2 biegiem). Wymienione na gwarancji. Poza tym żadnych poważnych usterek nie stwierdziłem.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.2 i-VTEC 90KM 66kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Jazz III