Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz III

HondaJazzIII, 11 lat temu
Silnik 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Jazz III 1.4 i-VTEC 100KM 74kW 2008-2015 - Oceń swoje auto
4,62
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Auto oceniam na 5 bo jeździłem już nie jedną marką (Audi, Volvo, VW, Ford itp.) i wiem, że "ideału" nie ma, a na tle pozostałych Jazz wypada wręcz znakomicie. Mimo to należy liczyć się z tym, że auto ma kilka wad, które nie dla każdego będą do zaakceptowania. Przede wszystkim w 2011 roku Honda postanowiła trochę przyoszczędzić na produkcji i pousuwała niektóre dodatki - na rynek polski z wersji Elegance wypadły ogrzewane fotele (telefon nigdy nie był dostępny), a z wersji Comfort skórzana kierownica i gałka zmiany biegów. Do tego ze wszystkich opcji usunięto podłokietnik tylnej kanapy i rolety bagażnika - niby nic, ale jak wydajemy 60 tys. zł to trochę denerwuje, zwłaszcza gdy przez szybę widać co jest w kufrze. Tylna półka jest bardzo ostra (rozwalić sobie o nie czoło to żaden problem), komputer zaniża spalanie o jakieś 0,3l, a do tego błędnie wskazuje pozostały dystans (zawsze powyżej 650 km przy pełnym baku, podczas gdy max to 500 km na trasie i 450 km w mieście) i poziom rezerwy. Sprawa ogólnie znana - gdy wskazówka opada na samo dno, a komputer krzyczy że już powinniśmy w zasadzie tylko się toczyć, w baku pozostaje około 12 litrów paliwa. Oficjalnie tłumaczą to potrzebą chłodzenia pompy, ale nie potrafią wytłumaczyć czemu nie dostosowali do tego komputera, tzn. dlaczego pokazuje dystans o 200 km większy niż faktycznie to wynika z "rezerwy bezpieczeństwa" i dlaczego w instrukcji rezerwa to nie 12l, a 7l. Prawdopodobnie było tak, że Honda zrobiła na początku auto z zapasem 7l i tak też zaprogramowała komputer, ale potem w testach wyszło, że pompa się przegrzewa i trzeba limit zwiększyć - komputera ze względu na koszty już nie ruszano, przestawiając jedynie poziom graniczny, a nie sposób wyliczania dystansu. Innego logicznego wytłumaczenia nie znajduję bo o takie partactwo ich nie posądzam (błędy widoczne byłby zaraz po pierwszych tankowaniach podczas testów). Do tego w modelu III generacji wywalono tylne plastykowe nadkola, a błotnik od wewnętrznej strony zakończony jest wywiniętą ku górze blachą - dolary przeciw orzechom, że nagromadzone błoto, sól i kamienie po latach spowodują korozję na "wylot".
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik pracuje bez zarzutu - opinie o braku mocy, czy kiepskiej dynamice pochodzą od ludzi którzy zielonego pojęcia nie mają co to znaczy VTEC, a którzy chcieliby aby przy spalaniu na poziomie 6,5 l w mieście samochód latał jak z turbosprężarką żłopiąca dwa razy więcej.
3,0
Skrzynia biegów
Samą skrzynie manualną oceniam przeciętnie - po pierwsze brakuje w niej 6-tego biegu, który bardzo przydałby się zwłaszcza na trasie (przy V = 120 km/h jedziemy już na 4 tys. obrotów, a to przekłada się zarówno na hałas jak i spalanie). Przy tej cenie uważam, że to istotna wada (gdyby Jazz był o 10 tys.zł tańszy to "piątka" byłaby czymś oczywistym i nawet bym o tym nie wspomniał). Po drugie - zmiana biegów wcale nie jest taka gładka jaką byśmy oczekiwali od nowego auta. Dla mnie biegi wchodzą w niej jak w 5-cio letnim, już trochę przebieganym aucie - czasami stawiają opór, nie wiedzieć czemu haczą itp. Jeżeli ktoś jeździł wcześniej autami niemieckimi, np. Audi czy VW spotka go tutaj niemiła niespodzianka (sprzęgło bierze o wiele niżej).
5,0
Układ jezdny
Wszystko działa wyśmienicie do 100 km/h. Po przekroczeniu tej prędkości, auto ze względu na małą masę i znaczne gabaryty staje się bardziej chwiejne i podatne na boczne podmuchy wiatru.
Komfort
4,0
Widoczność
Doskonale do przodu, bardzo dobrze do tyłu i na boki - najgorzej po skosie bo przednie słupki dachu są bardzo szerokie (ze względu bezpieczeństwa).
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik - zero problemów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Nie ma drugiego tak małego na zewnątrz i tak dużego w środku auta na rynku.
4,0
Wyciszenie
Do 100 km/h bardzo cicho, potem już gorzej.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie pali 4,5l /100km przy V = 80 km/h. W mieście 6,5l / 100km to standar, a w lato nawet 5,7 l /100km nie jest czyms nadzwyczajnym (oczywiście mowa o wartościach średnich).
4,0
Stosunek jakość/cena
Jak wspomniałem - 10 tys.zł mniej i byłby ideał o niebo lepszy od Yarisa czy colta, ale w porównywalnych kosztach.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i-VTEC 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Jazz III