Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz III

remi63, 11 lat temu
Silnik 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Jazz III 1.4 i-VTEC 100KM 74kW 2008-2015 - Oceń swoje auto
3,54
14% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bardzo przyjemne odczucia przy prowadzeniu auta. Lekkość i pewność prowadzenia a przy tym dobre wytłumienie pracy zawieszenia.
4,0
Całokształt
Auto funkcjonalne, bardzo przyjemne w prowadzeniu, bagażnik wystarczająco duży, komfortowe wsiadanie i wysiadanie, bardzo dobra widoczność, oszczędny i elastyczny silnik (jazda po mieście 40-50 km/h na piątym biegu). Auto dobrze trzyma cenę przy ewentualnej odsprzedaży. Z minusów to brak elektrycznie podgrzewanej przedniej szyby i zbyt duży szum powietrza przy dużych prędkościach
Wrażenia
3,0
Silnik
Mimo że maksymalny moment obrotowy jest osiągalny dopiero przy 4800 obr/min, silnik już od 1500 obr/min osiąga wystarczającą moc do sprawnego poruszania się po drodze. Najlepiej dostosować się do zaleceń komputera przy zmianach biegów, wtedy jazda jest bardzo płynna bez odczuwalnych szarpnięć. Silnik jest bardzo cichy, dopiero od 3000 obr/min zaczyna przyjemnie mruczeć. Wyraźnie odczuwa się ingerencje komputera w charakterystykę tego silnika. Komputer stara się znaleźć złoty środek między dynamiką a niskim spalaniem. Jazda jest komfortowa, wyprzedzanie innych pojazdów nie sprawia żadnych problemów, jednak auto z tym silnikiem nie jest dla kierowców lubiących agresywną jazdę.
3,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez żadnych problemów. Podoba mi się krótki skok lewarka.
3,0
Układ jezdny
Bardzo sztywna konstrukcja karoserii, sztywne ale nie twarde zawieszenie, precyzyjny i dobrze wspomagany układ kierowniczy daje poczucie lekkości prowadzenia tego auta, tak jakby auto nic nie ważyło. Auto bardzo dobrze trzyma się drogi, na wprost na zakrętach i przy gwałtownych manewrach, co na początku nie było takie oczywiste z obawy na jego wysokość. Hamulce bardzo skuteczne. Pedał reaguje już na delikatne jego naciskanie, co na początku sprawiało mi kłopoty (przyzwyczajenie z poprzedniego auta). Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony że auto z poza klasy premium tak dobrze tłumi dziury i hałas pracującego zawieszenia.
Komfort
3,0
Widoczność
Wysoka pozycja za kierownicą zapewnia bardzo dobrą widoczność do przodu i na boki.Z przodu mogą trochę przeszkadzać przednie słupki, jednak można się do tego przyzwyczaić. Z tyłu mam czujniki cofania co ułatwia mi parkowanie.
3,0
Ergonomia
Więcej jak dobra, nie ma co narzekać.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima automatyczna, szybko grzeje i chłodzi. Dodatkowy nawiew na przednią szybę bardzo pomaga. Z parowaniem szyb w okresie zimowym już dawno sobie poradziłem, używając pochłaniaczy wilgoci. Pierwszy raz spotykam się z tym żeby klima posiadała czujnik wilgotności. Bardzo żałuje braku podgrzewanej elektrycznie przedniej szyby. W dzisiejszych czasach to żaden luksus, fordy to już mają.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Tutaj auto jest mistrzem w tej dziedzinie. To jest jeden z powodów dla którego go kupiłem. Wymiary zewnętrzne typowe dla klasy B a przestrzeń i bagażnik jak w klasie C. Idealne auto do miasta.
3,0
Wyciszenie
Odczuwalny hałas to bardzo subiektywne odczucie. Dla mnie odgłosy pracującego silnika i zawieszenia są dobrze wyciszone. Dopiero prędkości większe od 120 km/h powodują jak dla mnie zbyt duży hałas opływającego go powietrza.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Utrzymując w trasie prędkość 80-90km/h przy włączonej klimie komputer pokazuje spalanie poniżej 5 litrów. Jazda po mieście w godzinach małego ruchu to 5-6 l, w szczycie i korkach 7-8 l. Pora roku i skrajne temperatury mają też wpływ na spalanie. Katalogowe spalanie jest jak najbardziej możliwe pod warunkiem dostosowania się do zaleceń komputera. Wartości te to wskazania komputera więc nie są to dane całkowicie wiarygodne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Po negocjacjach z dilerem atrakcyjne ceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak usterek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i-VTEC 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Jazz III 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Średni koszt przejechania 100 km
34,00 zł
6,3
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Jazz III