Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Jazz III

Jacek, 5 lat temu
Silnik 1.4 i-VTEC 100KM 74kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 130 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Honda Jazz III 1.4 i-VTEC 100KM 74kW 2008-2015 - Oceń swoje auto
4,50
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : dużo miejsca
5,0
Całokształt
Niewielkie auto do miasta, dużo miejsca w środku, spory bagażnik po 130 tysiącach bez awaryjne.
Wrażenia
5,0
Silnik
1,4 100KM bez szału, ale wystarcza, zero wycieków, naprawdę żwawy robi się powyżej 3500 obrotów, łańcuch, wystarczy wymieniać olej, ustawić zawory i wymienić świece raz na 120 tysięcy, rozrząd na łańcuchu.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą lekko i precyzyjnie, komputer karze wymieniać olej w skrzyni, co 60 tysięcy.
3,0
Układ jezdny
Amortyzacja w porządku, generalnie przy większych prędkościach auto jest chybotliwe, nie jest to auto do rajdowania tylko do normalnej jazdy, przy mocnym wietrze trzeba uważać.
4,0
Karoseria
Lakier ekologiczny podatny na zadrapania, mimo tego po 6 latach eksploatacji nie jest źle.
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie słupki z przodu jak w większości nowych samochodów sporo zasłaniają na szczęście dorobili trójkątną szybkę która trochę ratuje sytuację, do tyłu może być, ale czujniki nie zaszkodzą.
5,0
Ergonomia
Wszystko jest pod ręką, wygodne sterowanie klimatyzacji automatycznej, sporo schowków i półek.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja działa na granicy wydajności, trzeba koniecznie pilnować wymiany filtra kabinowego, bez tego szyby są zaparowane non stop, na szczęście filtr jest w schowku, samodzielna wymiana bez problemowa, a koszt tylko 20 zł
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca z przodu i z tyło więcej niż w większości aut, znajomy słusznej postury, którego podwoziłem, właściciel 5 metrowego mercedesa był mocno zdziwiony, kiedy wsiadł do tyłu, oczywiście szerokość też jest ważna i tu trudno oszukać swobodnie siedzą tylko 2 osoby.
3,0
Wyciszenie
Powyżej 110 km głośno, wyciszenie jest słabiutkie, a silnik lubiący wysokie obroty trochę wyje, przy niskich obrotach trzeba sprawdzić na obrotomierzu czy jest włączony.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Średnie spalanie 7 litrów, większość w korkach, koszt całkowity(paliwo, ubezpieczenia, przeglądy, opony) przejechania 100 km 35 złotych, dla przykładu koszt przejechania 100 km mojego drugiego auta A6 C5 silnik 2,8 110 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jeden z droższych maluchów, jednak jak porównałem wyposażenie Yarisa i Jazza to toyota nagle z 46 tysięcy poszybowała na 53 tysiące, czyli tylko tysiąc złotych taniej od hondy a tu nie było potrzeby dokupować nic oprócz dywaników.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiany płynów wg. Komputera, komputer czasami wydaje się nawet zbyt gorliwy i lekko irytujący, ale za to auto odwdzięcza się bezawaryjną jazdą. Po 6 latach przy wyższych temperaturach zanikają cyfry na wyświetlaczu radia naprawa lub wymiana nieopłacalna, ponieważ jest to wada występująca po jakimś czasie w każdym z nich, wymiana prawej końcówki koszt z robocizną 60 zł. To wszystko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
ZERO

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.4 i-VTEC 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Jazz III