Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Atos I

chefren@poczta.fm, 20 lat temu
Silnik 1.0 i 56KM 41kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 0 tys. km
Hyundai Atos I 1.0 i 56KM 41kW 1997-2001 - Oceń swoje auto
3,31
17% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
To pojazd tylko do miasta. Na trasie się męczy bo ma krótkie biegi. Wolniejszy od konkurentów ale o wiele pojemniejszy (łyknie pralkę z telewizorem). NIe liczmy na komfort bo jest leciutki i ma małe kółka. Dość hałaśliwy ale nieszkodliwie. Więcej wydamy na zakupy które pomieści niż na jego utrzymanie.
Wrażenia
3,0
Silnik
Stanowczo za głośny i bez wytłumienia. Jak kosiarka do trawy. Ale z pewnością lepszy niż w Daewoo. Szybko stygnie w zimie.
5,0
Skrzynia biegów
Pracuje b.lekko i w miarę dokładnie. Podobnie sprzęgło. Tylko krótko zestopniowana ale to pojazd miejski a nie autostradowy sprinter..
2,0
Układ jezdny
Wyjątkowo wrażliwy i niedokładny. Wyłapie najmniejszy kamyk. Hałaśliwe zawieszenie wybije wszystkie plomby w zębach. Koła malutkie jak w maluchu i to dlatego.
Komfort
4,0
Widoczność
Siedzimy wysoko i to pozytywnie odczujemy na ciasnym parkingu pod marketem. Maski nie widzimy ale jest ona krótka. Z tyłu jest pionowa szyba więc nie obawiajmy się zarysowania.
3,0
Ergonomia
Wypas raczej cienki więc niczego nie musimy szukać bo i tak nie znajdziemy. Do poprawki gałki i suwaki wentylacji. Teraz się robi pokrętła Mongoły!
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Prostota i umiar=wszechobecny plastik ale przecież to klasa mini. Suwaki od temp i nawiewu są niewygodne a wiatrak jest stanowczo za głośny.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Na pewno nie zgubimy kapelusza przy wsiadaniu. Siedzimy wysoko jak na koźle. Żadnego schylania się. Z tyłu tak samo i też dla 2 osób. Ja z tyłu zmieściłem 4 ale to już było rodeo. Bagażnik malutki ale po złożeniu siedzeń 3 świniaki na stojąco z korytem.
2,0
Wyciszenie
Silnik nie pozwala o sobie zapomnieć. Auto wysokie więc szum powietrza jest też wyraźny. Optymalna speed to 80-90. Jeśli mamy cierpliwośc to wówczas bijemy rekordy oszczędności na trasie.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niedostaki konstrukcyjne rekompensujemy sobie przy tankowaniu. Miasto5,8-6,5 trasa do 6l bo krótkie biegi. Uważajmy bo serwis zedrze ostatnią skórę a części relatywnie drogie. Ale generalnie to wózek prosty jak cep w budowie i wiele można zrobić w zwykłych warsztatach.
3,0
Stosunek jakość/cena
Warto rozważyć, nie ma bliskiego konkurenta (chyba że nowy Getz). Coś emeryta na działkę lub dla żonki do pracy albo na zakupy. Tylko ile wtedy ona wyda! O Jezu!!
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz w tyg zajrzeć tylko kontrolnie i wystarczy. Pierwszy wysiadł akumulator, ale to w końcu nie tragedia.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Wiele może znieść jeśli szanowany.
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai Atos I 1.0 i 56KM 41kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
9,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Atos I