Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Atos I

marek, 19 lat temu
Silnik 1.0 i 56KM 41kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 35 tys. km
Hyundai Atos I 1.0 i 56KM 41kW 1997-2001 - Oceń swoje auto
4,15
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Poszukiwałem drugiego samochodu, nie do jazdy, ale do stania w korkach i parkowania. W tej roli bardzo dobry. Samochód jest bardzo wygodny w środku, dobry również na trasę, problemem jest tylko zbyt twarde zawieszenie. Nie interesują się nim złodzieje.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik za słaby do tego samochodu, ale trzeba wziąć pod uwagę przeznaczenie tego auta. Lubi podzwaniać, więc jeżdzę na benzynie 98 oktanowej.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna, zabiera dużo mocy z silnika ale daje fantastyczny komfort, nie tylko w mieście, ale i na trasie. Wadą skrzyni jest zbyt wcześnie włączający się overdrive (potrafi się włączyć przy 65 km/h, moim zdaniem powinien się załączać przy 85 km/h). Na szczęście łatwo go blokować specjalnym przyciskiem na selektorze trybu pracy skrzyni. Blokowanie overdrive´u w jeździe po mieście zmniejsza zużycie paliwa!
2,0
Układ jezdny
Zawieszenie jest potwornie twarde. Zamierzam założyć wyższe opony, może to pomoże.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność bardzo dobra, siedzi się wysoko. Niestety, i tak nie widać maski.
5,0
Ergonomia
Po dorobieniu podłokietnika z przodu jest to rewelacja. Siedzenia mogłyby być większe (za krótkie siedzisko, ale nie spotkałem jeszcze samochodu, w którym siedzisko miałoby wystarczającą długość). Wspomaganie kierownicy mogłoby być bardziej wydajne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest bardzo dobrze. Klimatyzacja mogłaby być bardziej wydajna, ale da się jeździć, a za tę cenę (dopłata 2tys.) nie można za dużo wymagać
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu bardzo dobrze (chyba, że ktoś jest koszykarzem), dużo miejsca nad głową, z tyłu za mało miejsca na nogi. No ale nie ukrywajmy, to nie jest samochód na wakacyjne wyjazdy dla całej rodziny.
5,0
Wyciszenie
Rewelacja. Najcichszy samochód jaki miałem. Cichszy od Renault Laguny i Skody Octavii.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście 8,7, z klimatyzacją 9,5. Na trasie około 7,0, ale da się zejść (z trudem) nawet poniżej 6,0. Według mnie automatyczna skrzynia powoduje wzrost zużycia paliwa o około 1,5 litra, w porównaniu np. z Uno 1,1 56KM, który kiedyś miałem. Nie wiem ile palą podobnej wielkości auta z automatyczną skrzynią, ale czytałem kiedyś o Clio automat, który po mieście chlał 13,0.
4,0
Stosunek jakość/cena
W Polsce niedoceniany.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mały przebieg, na razie trudno wyrokować. Moim zdaniem jakościowo lepszy od Uno. Słabe fabryczne opony.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na razie nic nie było naprawiane, ale niedługo trzeba będzie poprawić kilka drobiazgów, np. zaczynają przełamywać się przewody, które wychodzą z karoserii i wchodzą w drzwi kierowcy.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 i 56KM 41kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai Atos I 1.0 i 56KM 41kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,00 zł
9,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai Atos I