Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Bayon

Grzesiek, 3 miesiące temu
Silnik 1.0 T-GDI 100KM 74kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai Bayon 1.0 T-GDI 100KM 74kW od 2021 - Oceń swoje auto
4,71
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
W połowie roku stanąłem przed trudną decyzją. Sprzedać dotychczasowy samochód i motocykl, żeby kupić nowy samochód z salonu, czy zostawić sobie motocykl i kupić samochód używany. Po kilku miesiącach od zakupi nowego samochodu mogę powiedzieć tylko jedno... Nie żałuję. Samochód zakupiony na wyprzedaży rocznika, więc biorąc pod uwagę jego cenę, to samochód jest świetny! Bardzo fajnie się zbiera, warkocze w nieuciążliwy sposób, zawieszenie znosi trudy polskich dróg, miejsca w środku bardzo dużo, jest ekonomiczny i dobrze wyglądający. Jednym słowem polecam :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik oszczędny i dynamiczny, choć przy rozgrzewaniu się czuć "mrowienie" jak to mówi Petrolhead z YT. Słychać że to 3 cylindry przy wciskaniu gazu, ale jest to o dziwo przyjemny warkot. Szkoda że po każdym uruchomieniu przełącza się w tryb Comfort (który nieco przymula), bo w trybie Sport da się jeździć oszczędniej. Spalanie po 4 tys. kilometrów średnio na poziome 5,6L przy jeździe głównie podmiejsko-miejskiej w okresie jesienno-zimowym. Przyspieszam dynamicznie, a później podtrzymuję prędkość bez schodzenia poniżej 1.5 tys. obrotów. Zobaczymy jak będzie dalej.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą z bardzo przyjemnym klikiem, łatwo wyczuwalne. Sprzęgło łatwo wyczuwalne. Brak zastrzeżeń.
5,0
Układ jezdny
Precyzyjny, bez jakiegoś dużego luzu na kierownicy w pozycji wyprostowanej, ale to nie wada. Da się dynamiczniej wejść w zakręty. Szkoda że asystent utrzymania pasa ruchu się często gubi. Na drogach gdzie są namalowane tylko pasy boczne (bez środkowych) i zamiast trzymać się prawego pasa, to traktuje szeroką ulicę jak jeden pas ruchu i próbuje nas pchać na środek drogi. Utrzymanie pasa ruchu raczej tylko na trasy i główne drogi. Szkoda że uruchamia się sam po uruchomieniu. Zawieszenie trochę zbyt twarde jak na moje preferencje, ale dobrze wybiera nierowności.
4,0
Karoseria
Spasowanie bardzo dobre, ciekawy design. Na ten moment ciężko ocenić jeśli chodzi o "rudogenność". W moim egzemplarzu drzwi są spasowane średnio, bo trzeba mocniej trzasnąć żeby się zamknęły, ale myślę że na pierwszym serwisie to poprawią. W deszczu i błocie pośniegowym baaaaaardzo szybko się brudzi tył (szczególnie pod lotką klapy bagażnika).
Komfort
5,0
Widoczność
Świetna, wszystko widać jak na dłoni. Lusterka duże, łatwe do ustawienia, czujniki precyzyjne i dobrze ustawiona kamerka z dynamicznymi liniami pomocniczymi. Odwracając się do tyłu widać bardzo dobrze przez boczne szyby tylne i przy słupku C. Szyba z tyłu mogłaby być nieco większa, bo bez kamerki ciężko określić ile ma się jeszcze miejsca.
4,0
Ergonomia
Fotele z bardzo dobrym trzymaniem, da się spokojnie za kierownicą znaleźć miejsce nawet osobom które mają 185 cm wzrostu, a z tyłu jest jeszcze spokojnie miejsce na drugą tak wysoką osobę. Jedynie jedna gwiazdka mniej za brak możliwości regulacji wysokości podłokietnika i trochę za małą możliwość regulacji kierownicy jeśli chodzi o przyciągnięcie jej do siebie, wtedy byłoby idealnie.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niskie spalanie ma swoje pewne minusy. Takim minusem jest długi czas nagrzewania się silnika, a co za tym idzie, w zimie (przy temperaturach od -5 do -10) często korzystam z ogrzewanych foteli i kierownicy, bo zanim w kabinie się nagrzeje to mija dobre 8 km jazdy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bardzo dużo miejsca. Ja mając 185 cm wzrostu znalazłem dla siebie miejsce bez problemu, a za mną mieści się komfortowo osoba o takim samym wzroście, przy czym nie tracimy miejsca w bagażniku, bo jest obszerny jak na ten rozmiar samochodu.
4,0
Wyciszenie
Dużo tu zależy od opon. Oryginalne opony 17" w wersji Executive są dość głośne, a gdy na zimę kupiłem 16" to bardzo wyraźnie słychać różnicę 2 dB. W związku z tym szkoda że zabrakło nieco wyciszenia w nadkolach. Gdyby nie to, to byłoby również 5 gwiazdek.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Spalanie na poziomie 5.6 L/100km jest świetne. Jak na razie żadnych dodatkowych kosztów.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tej cenie bez konkurencji. Udało mi się na wyprzedaży rocznika kupić najwyższą wersję wyposażenia (poza pakietem navi) w cenie 94 tys. zł z pakietem serwisowym na 3 lata. Za nowy samochód z takim wyposażeniem konkurencja musi się napocić.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 T-GDI 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,6
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Bayon