Szukaj

Lista ocen Hyundai Elantra V Sedan (43) - Silnik

Na liście zabraknie 12 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
5,0
~ja
Hyundai Elantra V
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Kupując auto chciałem w miarę dynamicznego auta z silnikiem benzynowym bez wynalazków ery downsizingu. Jak na silnik wolnossacy o pojemności 1.6 nie można narzekać: samochód jest cichy i oszczędny na niskich obrotach, na wysokich staje się naprawdę żwawy i pozwala na bezpieczne wyprzedzenie. Przyspieszenie do setki ciut mniej niż 10sek, (bo Hyundai zwykle zaniża wartości - co potwierdziły testy w Polskiej prasie) i wystarczająca elastyczność,...
4,0
~Paweł P.
Hyundai Elantra V
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Niby zwykły 1.6 ale jak mu się przyjrzeć to dość zaawansowany technicznie. Dzięki zmiennym wzniosom zaworów jest bardzo elastyczny jak na jednostkę wolnossącą. Ważne aby stosować oryginalny filtr oleju. Zamienniki często nie posiadają zaworu zwrotnego a ten układ tego wymaga. Również ze względu na sposób pracy magistrali olejowej oraz dla dobra nastawników faz oraz napinacza rozrządu warto zmieniać olej max co 10 tkm.
5,0
~Janusz
Hyundai Elantra V
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Silnik to mocna strona Elantry, oczywiście nie jest to demon prędkości i raczej na światłach pierwsi nie będziemy, bo silnik rozkręca się dopiero powyżej 3500 obr./min ale przy dłuższej trasie sprawdza się niezwykle dobrze. Przy spokojnej jeździe w trasie samochód pali 5,5-6,0l./100km. więc jak na silnik benzynowy 1,6l. to rewelacja. Silnik na postoju i do 3000obr./min jest praktycznie niesłyszalny.
5,0
~Aventinus
Hyundai Elantra V
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Klasyczny v-tec. Można jeździć na obrotach nie przekraczających 3,5 tys. wtedy jest niesamowicie cicho i oszczędnie, ale umówmy się to tzw. cruising, bez emocji. Gdy tylko ktoś umie posługiwać się dobrze sprzęgłem i skrzynią biegów autko bez trudu kręci się na 6,5 tys. i wtedy praktycznie nie ma żadnych problemów z bezpiecznym wyprzedzaniem. Oczywiście nie bierze ani kropli oleju.
5,0
~Proxa
Hyundai Elantra V
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Bez zarzutów - nie ma do czego się przyczepić! Zero drgań, bardzooo elastyczny i cichy! Nie wiem kto pisze, że ten silnik jest głośny przy wyższych prędkościach ale to chyba konkurencja... do 130/140 km/h jest bardzo przyjemnie szybciej nie jechałem bo a) nie miałem takiej potrzeby nie jestem szczeniakiem, aby chwalić się, że jechałem 200... b) samochód na dotarciu więc delikatnie
4,0
~luki1852
Hyundai Elantra V
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
cicho i w miarę elastycznie-brakuje ciągu w porównaniu z toyotą diesel ale to chyba normalne (2.0. D4D -116 angielskich czy polskich koników); po 132 kucykach można by oczekiwac więcej i kropka, przecież auto waży tylko 1160 kg?! 1. Po 11000 km: aby autko fajnie się zbierało trzeba wysoko kręcić już od 3 biegu (do obrotów 5,5 tyś)-wtedy można określić że jest zrywny i dynamiczny.
5,0
~Matrix
Hyundai Elantra V
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Bardzo cichy. W mieście niesłyszalny. Na trasie można sobie o nim przypomnieć w okolicach 100-120 km/h. Przy 140 km/h na autostradzie (tyle zazwyczaj jeżdżę) nie ma śladów drażniącego hałasu. Zaskakująco dobra dynamika na 6-ym biegu. Na autostradzie wyprzedzanie od 120 km/h bezproblemowe. Na pozostałych drogach lepiej zredukować do 5-ki.
5,0
~Kamil
Hyundai Elantra V
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Elastyczny, ekonomiczny i w istocie dynamiczny jak na te parametry. Nie jest to demon prędkości, aczkolwiek przy takim silniku i takiej masie pojazdu jego dynamika jest naprawdę zadowalająca. Silnik potrzebuje do wyprzedzania niższych przełożeń i wyższych obrotów, ale naprawdę daje radę. Spalanie nie wzrasta drastycznie.
5,0
~Dargren
Hyundai Elantra V
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Osiągi całkowicie wystarczające. Rzadko mam okazję żeby moc silnika wykorzystać całkowicie. Preferuję spokojny tryb jazdy. Miałem jednak okazję kilka razy rozpędzić „Elę” do 160 km/h – rozpędza się całkiem żwawo. Nie ma kłopotów z przyśpieszeniem przy wyprzedzaniu
5,0
~Aventinus
Hyundai Elantra V
Sedan 1.6 D-CVVT MPI 132KM 97kW
Niesamowita konstrukcja. Ekstremalnie cichy w normalnym użytkowaniu. Bardzo elastyczny. Brak jakichkolwiek wibracji nawet przy 60km/h na szóstym biegu. Jestem bardzo mile zaskoczony. Gdy zaczyna się go kręcić powyżej 4 tys. oczywiście jest głośniej, ale zdecydowanie dynamiczniej.
Hyundai Elantra V Sedan