Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i20 I Hatchback 5d

i20, 11 lat temu
Silnik 1.2 DOHC 78KM 57kW
Rok produkcji 2011
Przebieg: 10 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i20 I Hatchback 5d 1.2 DOHC 78KM 57kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
4,54
14% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Bardzo fajne CD.
5,0
Całokształt
Wszystko zależy od przeznaczenia samochodu. Optymalny wybór dla osób poszukujących samochodu na dojazd do pracy. Bezpieczny, wygodny i tani w utrzymaniu, a przy okazji w razie czego zawiezie i więcej osób. Jeśli ktoś jeździ w terenie, gdzie są warunki na wyprzedzanie to musi się liczyć ze słabą elastycznością. Raczej miękki lakier.
Wrażenia
3,0
Silnik
Niby 78 kM, ale to nie te konie co kiedyś. Auto pozwala na jazdę bez problemu od 1,5 tys obrotów, przy 2,5 sugeruje zmianę biegu, a w pomiędzy 3-4 tys ma ciąg. W efekcie bezpieczne wyprzedzanie wiąże się z redukcją na 3. Na tle innych silników tej samej pojemności wypada tak sobie, ale osobiście czuję niedosyt po przesiadce z Tico 0,8 42 KM (było zdecydowanie dynamiczniejsze), ale coś za coś. Toleruje LPG, hydrauliczna regulacja zaworów.
5,0
Skrzynia biegów
Żadnych uwag - nie mam pojęcia o co chodzi z tym wstecznym?
4,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjny układ kierowniczy (chyba nawet zbyt). Osoby nie przyzwyczajone będą non stop kontrować kierownicą - wymaga po porostu większego skupienia. Dobry promień skrętu. Raczej twarde zawieszenie, dobrze trzymające się drogi.
Komfort
4,0
Widoczność
Po przesiadce z Tico w krótkim czasie 3 auta mi się schowały za słupkami, ale coś za coś. Na tle innych współczesnych samochodów zdecydowanie dobrze.
5,0
Ergonomia
Bardzo dobrze - brak uwag, wzorzec dla innych.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Czy producenci samochodów mogli być stosować ciche wentylatory, takie jak oferują producenci sprzętu komputerowego? Na tle innych bez uwag. Duży + za nieprawdopodobną szybkość rozgrzewania pojazdu i silnika (aluminium).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez uwag.
5,0
Wyciszenie
Bez uwag. Zdarza się, że po zatrzymaniu trzeba spojrzeć na obrotomierz, żeby przypadkiem nie wysiąść z włączonego samochodu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Z LPG drugie najbardziej ekonomiczne auto klasy B (pierwsza Dacia, ale nie zawsze warto wybierać najtańsze rozwiązania). Nic się nie psuje, przegląd w rozsądnej cenie. Pali tak jak się jeździ - jak szybko to dużo (8,5), a jak powoli to mało (6). Najlepiej 80 kmh i 2,5 tys obrotów to można gaz zaoszczędzić - tylko czy warto?
5,0
Stosunek jakość/cena
Brak sensownej konkurencji w tym przedziale. Szczególnie jeśli się weźmie pod uwagę ceny. Na pewno nie jest to demon szybkości, ale przy obecnym zatłoczeniu na drogach wszyscy i tak jadą z prędkością Kamaza na przedzie. Myślę, że auto mocno nie doceniane, ale ostatnio pojawia się coraz więcej egzemplarzy, a z LPG to w ogóle miodzio.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Pod obserwacją przednia szyba - porysowała się od kamyczka ciągniętego przez wycieraczkę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Bez uwag

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.2 DOHC 78KM 57kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Hyundai i20 I

Liczba wpisów: 14

Hyundai i20 I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Hyundai i20 I Hatchback 5d