Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i20 I Hatchback 5d

wiktor_wpr, 9 lat temu
Silnik 1.2 DOHC 78KM 57kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 92 tys. km
Okres użytkowania: 5 lat
Hyundai i20 I Hatchback 5d 1.2 DOHC 78KM 57kW 2008-2012 - Oceń swoje auto
3,92
Podobnie do średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Całkowicie bezawaryjny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : uszkodzenia lakieru przy klamkach
Zawieszenie : Słaba jakość układu kierowniczego
Inne : Stuki z kokpitu
4,0
Całokształt
Ogólnie auto zasługuje na plus. Złożyło się na to stosunkowo niewielkie spalanie, bezawaryjność (z nietypowych usterek tylko łożysko koła) oraz moim zdaniem udany i dobrze dopasowany silnik. Niestety ma też kilka mankamentów obniżających ogólną ocenę : najważniejsze : dziwnie działający układ kierowniczy oraz wada konstrukcyjna - uszkodzenia lakieru od klamek drzwi. Do tego w moim egzemplarzu od nowości coś lekko hałasuje w rejonie deski rozdzielczej - usterka zgłoszona ale nie usunięta bo trzeba było rozbierać cały kokpit - wolałem jednak nie robić aż takiej ingerencji. Wspomniane usterki powodują, że nast. razem będę szukał czegoś innego niż Hyundai.
Wrażenia
5,0
Silnik
Pod względem silnika super - to było jedno z głównych kryteriów przy wyborze tego auta. Nowoczesny silnik z wieloma rozwiązaniami pozwalającymi obniżyć tarcie wew. a co za tym idzie spalanie. Łańcuch rozrządu wydaje się być żywotny. Silnik poza wymianą filtrów i oleju nie wymagał jakichkolwiek ingerencji.
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jak skrzynia. W czasie jazdy ok. Ale włączanie jedynki a częściej wstecznego wymaga czasem drugiej albo i trzeciej próby z jednoczesnym ponownym załączaniem sprzęgła.
2,0
Układ jezdny
Coś jest zdecydowanie nie tak z układem kierowniczym. Wspomaganie działa dziwnie - szcególnie przy małych prędkościach. Przy wyższych nie jest już źle ale auto nie potrafi jechać prosto. Ciągle potrzebne są minimalne korekty toru jazdy. Z tego co się dowiedziałem zarówno Kia jak i Hyundai mają taką przypadłość. Dotyczy ona (w mniejszym stopniu nawet i40 i Optimy). Nie jest bardzo źle, jeździłem samochodami gdzie to wszystko pracowało gorzej ale były to starsze konstrukcje.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie zwróciłem uwagi na jakieś większe usterki. Całkiem dobre światła, widoczność do przodu, tyłu ok.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu poza przyciskiem obsługującym komputer pokładowy. Znajduje się na środku kokpitu i jego obsługa wymusza oderwanie wzroku od kierownicy.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima w upały jest mało wydajna. Owszem na najwyższym iegu kiedy jest już głośna schładza wnętrze ale bardzo słabo. Wogóle żeby w lato schłodzić a w zimę nagrzać auto musi pracować na wysokich biegach wiatraka - a wtedy jest głośno. Ogólnie element do poprawki.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W środku jak na segment B jest nieźle. Nie mam porównania do wielu innych aut tej wielkości ale wielokrotnie nawet przy podróżach z kompletem pasażerów nikt nie narzekał.
3,0
Wyciszenie
Mogło być lepiej. Ale specjalnie nie ma na co narzekać.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto jak na swoją moc i gabaryty pali przyzwoite ilości paliwa. Żeby przekoczyć 6 litrów / 100 km to już trzeba dość żywiołowo jeździć. Usterek brak, koszty serwisów (po 2 latach poza aso) są niskie. Nie było trzeba nic wymieniać więc nie wiem jak wyglądają ceny części.
4,0
Stosunek jakość/cena
W swoim czasie była to jedna z lepszych ofert cenowych. Razem z niską ceną dostaliśmy dość dobrą jakość. Środek po kilku latach eksplaotacji w zasdzie nie nosi śladów użycia. Wada lakieru i drobne niedociągniecia jakościowe (np stukanie w kokpicie i słabej jakości ukłąd kierowniczy) nie pozwalają dać najwyższej oceny.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 5 lat nawet żarówki nie trzeba było wymienić. Zawieszenie też po takim przebiegu nie wymaga ingerencji. W zasadzie wymieniono tylko el. eksploatacyjne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Poza lakierem przy klamkach nie było żadnych poważnych usterek.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.2 DOHC 78KM 57kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i20 I Hatchback 5d 1.2 DOHC 78KM 57kW
Średni koszt przejechania 100 km
28,00 zł
6,7
l/100km
7,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i20 I Hatchback 5d