Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i20 III Hatchback

Piotr, ponad rok temu
Silnik 1.0 T-GDI 100KM 74kW
Rok produkcji 2022
Przebieg: 3 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Hyundai i20 III Hatchback 1.0 T-GDI 100KM 74kW 2020-2023 - Oceń swoje auto
4,57
15% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Auto ładnie wygląda, jest nieźle wyposażone. Dobrze prowadzi się w mieście, ale spodziewałem się mniejszego zużycia paliwa.
Wrażenia
4,0
Silnik
W mieście bardzo dobrze radzi sobie z przyspieszaniem. Nawet zużycie paliwa jest satysfakcjonujące (można zejść do ok 6 l/100km). Pakiety start-stop i odjazdu poprzedzającego samochodu sprawują się dobrze. Na drogach szybkiego ruchu bez problemu można osiągać prędkości autostradowe i mijać inne auta. Silnik jest trzycylindrowy i przy większych prędkościach, jak w innych autach, zużywa więcej paliwa.
4,0
Skrzynia biegów
Między jedynką a dwójką jest szarpnięcie. Nie da się tego wyeliminować. Projektanta powinni powiesić za to. Podział biegów taki, że trudno bieg nr 5 włączyć w mieście, a nr 6 to powyżej 80 km/h. Powyżej biegu nr 1 jest ok.
5,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się dobrze. Bez zastrzeżeń. Mały promień skrętu, więc łatwo brać zakręty i wyjeżdżać z zatłoczonych parkinków.
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
4,0
Ergonomia
Przycisków i innych nastawów trzeba się nauczyć. Nie ma ich dużo, ale nie są zupełnie intuicyjne. Android auto z wyświetlaczem jest fajny, choć tych funkcji nie ma bardzo dużo.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W tej klasie to jeden z większych modeli. Akurat za ten parametr Hyundai I-20 został wybrany jako zakup. Z tyłu za kierowcą jest całkiem dużo miejsca, a bagażnik jest wystarczający na małą podróż i spore zakupy.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W mieście bez hybrydy pali niewiele, nawet poniżej 6 l/100km. Na trasie też jest nieźle, ale moim zdaniem powinno być ekonomiczniej. Trudno zejść poniżej 4 l/100km przy jeździe eko. Przy normalnej jeździe dochodzi do 5 l/100km, a przy szybkiej podchodzi pod 6 l/100km.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochody bardzo podrożały. Wszystko jest za drogie. Hyundai jest i tak stosunkowo niedrogi. Wykonanie i materiały moim zdaniem przeciętne, ale akurat ten model nie ma lepszych materiałów w wyższych specyfikacjach. Ogólnie to trochę się zawiodłem. Auto wygląda nieźle, ale materiały podstawowe.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Za krótko, by coś powiedzieć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowe auto, więc nic się jeszcze nie zdarzyło.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 T-GDI 100KM 74kW [l/100km]

Średnie zużycie
4,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
5,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
3,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai i20 III Hatchback