Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 II Wagon

Wojtek, 9 lat temu
Silnik 1.6 CVVT 120KM 88kW
Rok produkcji 2012
Przebieg: 65 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Hyundai i30 II Wagon 1.6 CVVT 120KM 88kW 2012-2015 - Oceń swoje auto
4,15
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : fotele są niesamowite, nie ma w nich zadnych regulacji, jak w audi czy merecedesie,a mimo to po 5-6 godzinach jazdy wychodzi się z auta, i nie czuje się, żę przez tyle godziny siedziało się w jednej pozycji
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
Przeniesienie napędu
4,0
Całokształt
Bardzo fajne auto, które nie popada w skrajność, nie ma w nim super,hiper rzeczy ale tak samo nie w nim bardzo słabych punktow. Oczywiście w opiisie skupie się bardziej na minusach.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo fajny, chociaż przez pierwsze 2 miesiące nie mogłem się przyzwyczaić do rezonansu, który zaczynał sie przy 2,5 tys obrotów a kończył sie na 2,8 tys. Teraz nawet nie odczuwam takiego czegoś. Silnik bardzo elastyczny, posiadający dwie kultury jazdy, do 3 tys obrotów mułowaty, mało palący, powyżej 3 obrtów podobny z charakterystyki do silnika v-teca hondy, czyli dużo bardziej dynamiczny. oczywiście z obrotami idzie większe spalanie i to chyba w postępie geometrycznym
3,0
Skrzynia biegów
skrzynia biegów w wersji benzynowej słabo współpracuje ze sprzęgłem, nie moge sie nauczyć jeździć żeby nie szarpało, a przejchałem ponad 300 tys innymi samochodami i nie miałem takiego przypadku, biegi wskakują precyzyjnie. Wyprzedzanie na trasie przy predkosci 80km/h tylko na trzecim biegu. NA 4 wyprzedzamy przy 100 km/h, na szóstce nie wyprzedzamy- nie da rady.
3,0
Układ jezdny
to chyba najsłabsza strona tego auta, zawieszenie przednie plus fabryczne opony to jakas porażka, bardzo często traci przyczepnośc przy nierównościach, co się objawia włączaniem absu. Efekt jest taki, że nie kontrolujesz kierunku jazdy. Przy predkosciach rzedzu 140 km/h auto myszkuje po drodze, powyżej 150 km/h efekt ten zanika, prawdopodobnie zaczyna działać docisk dynamiczny.
Komfort
4,0
Widoczność
widocznośc do przodu doskonała, niestety do tyłu już trochę gorzej.
5,0
Ergonomia
ergonomia rewelacyjna, wszystkie przyciski tam gdzie trzeba, tylko dziwne rozwiązanie ze światłami przeciwmgielnymi przednimi i tylnymi, kto je ma wie o czym pisze.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Nawiewy z klimatronikiem działają brdzo dobrze, nawet siolnie zaparowane auto, odparowuje w 30 sekund, tak samo lusterka. Klimatronic tez siwetnie działa nie powoduje przeziebien i innych dolegliwości.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
to był powód dla którego kupiłem to auto, bardzo wygodne fotele, duzo miejsca, mam 183 cm wzrostu. Niestey bagaznik mały, malutki, w starej astrze ładowałem 4 walizki do bagażnika tutaj wchodzą 2 sztuki, ale się z tym liczyłem i mam trumne na dach.
4,0
Wyciszenie
samochód bardzo dobrze wyciszony, tylko te fabryczne opony - twarde głośne.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
przy przebiegu 65kkm brak napraw mechanicznych, czesci w miare tanie( klocki, olej,filtry). Samochód spala srednio 7.3 litra PB95, to jest odczyt z ostanich 10kkm, 70%miasto, 30% trasa. Na miescie pali 8.2 litra. na trasie przy predkosci 80-90 km/h - 5,3 litra na trasie przy predkosci 140 km/h - 7,8 litra. na miescie próbowałem spalic jak najmniej to wyszło 6,3 litra, ale tak się nie da jeździć, wszyscy cie wytrąbią
3,0
Stosunek jakość/cena
samochód kosztuje w tej wersji 82000 zł, ja kupiłem rocznego za połowe ceny, i tyle mogę dac za niego, 82000 to wygórowana cena, przynajmniej mi sie tak wydaje.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
drobne usterki, przy rocznym aucie wyskoczyła korozja na tylnej klapie od środka, gdzie nie ma dostepu do wody. non stop zwijająca się roleta bagażnika, źle zrobione mocowania. A teraz poszła mi jedna spręzyna w tej rolecie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 CVVT 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,3
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Hyundai i30 II Wagon 1.6 CVVT 120KM 88kW
Średni koszt przejechania 100 km
54,00 zł
8,9
l/100km
9,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Hyundai i30 II Wagon