Szukaj

Informacje o Hyundai i30 II Wagon

Lata produkcji: 2012 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2011-2016 druga generacja modelu. Pod względem designu Hyundai i30 II stanowi realizację „fluidic sculpture” – stylistycznej filozofii Hyundaia. Projektantem auta, nawiązującego swą stylistyką do prototypu ix-onix koncept z 2009 oraz Hyundaia i40, był Thomas Burkle. Konstrukcyjnie i30 drugiej generacji, tak jak poprzednik, spokrewniony jest z Kią Cee’d – oba modele zbudowano na tej samej platformie podłogowej: Hyundai-Kia J4 Platform. Z kolei stylistycznie model powiązany jest także z Hyundaiem Elantrą V generacji. Auto oferowane jest także w wariancie kombi. Wersja po faceliftingu dostępna była od roku 2014.
czytaj więcej
Powagosław
Jeden z tych kompaktów na rynku, który kupujesz oczami. I pomyśleć, że z dziesięć lat temu na auta Hyundaia patrzyliśmy z politowaniem podobnym do reakcji na samochody Daewoo. Cały świat się zmienił. Na lepsze. ~Powagosław
Luzacjusz
Koreańczycy właśnie wynaleźli, opracowali i zbudowali swoją broń atomową. Główne miejsce zrzutu to Niemcy i niemieckie strefy wpływów, gdzie często grywa się w Golfa. ~Luzacjusz

Hyundai i30 II Wagon – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,6 m
Promień skrętu 5,3 m
Długość 4485 mm
Szerokość 1780 mm
Wysokość 1470 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Rozstaw kół - przód 1563 mm
Rozstaw kół - tył 1571 mm
Zwis przedni 880 mm
Zwis tylny 955 mm
Prześwit 140 mm
Odległość oparcia przedniego od komory silnika 880 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1033 mm
Odległość pomiędzy siedzeniami przednimi i tylnymi 955 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 1005 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1420 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1395 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z przodu 1375 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1296 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1642 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 528 l
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

4,5
~Rado93
Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW
Hyundai i30 II
Samochodem może jeździłem jedynie rok ale przejechałem 30 tys. km i jestem z niego bardzo zadowolony. Sprzedałem go z jednego powodu, męczyła mnie jazda z manualną skrzynią biegów. Ta skrzynia nie jest zła, lecz dużo jeżdżę również po mieście w korkach i wachlowanie między jedynką i dwójką już mnie męczyło. Jest to tani samochód przy zakupie jak i przy eksploatacji - posiada łańcuch rozrządu oraz nie posiada dwumasu dzięki temu odchodzą nam niepotrzebne koszta. Samochód posiada dużo miejsce dla kierowcy i pasażerów, a z ciekawostek, to tylne szyby opuszczają się do samego końca. Mimo że jest to duży samochód, to bardzo komfortowo nim się parkuje, dodatkowym atutem są duże boczne lusterka, dzięki którym można pozbyć się martwego pola prawie że do zera. Jedyną wadą tego samochodu jest sprzęgło które się szybko zużywa i układ hamulcowy, najlepiej po zakupie wymienić klocki i tarcze na zamienniki dobrych firm.
2,7
~Ravello
Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW
Hyundai i30 II
Dziwią mnie wysokie opinie tego modelu, To głośne auto zrobione z puszek, podobnie zresztą jak niższe modele (jeździłem i10 oraz i20) W porównaniu do np. Focusa to przepaść. Jazda po mieście ok tego tak się nie odczuwa ale autostrada to nie miejsce dla tego auta. Jakość.. wnętrze obleci mieści się w trendach, niezawodność szału nie ma - na gwarancji skrzynia (ponoć norma - zapytajcie w serwisach) ale to teraz norma nawet BMW czy Audi mają teraz niedoróby. Wygląd też uleci, tylko te blachy z puszek i wygłuszenie z papieru toaletowego nie przystoi do naszych czasów.
5,0
~HaysTo
Wagon 1.4 CRDi 90KM 66kW
Hyundai i30 II
Auto wygodne, pojemne, oszczędne, ergonomiczne, eleganckie, dobrze wykończone, bezawaryjne... No można zachwalać bez końca. Ma wszystko, czego można oczekiwać od auta segmentu C. Wiem, że Hyundai nie celował w konkurencję z marek premium i wprawdzie nie można mieć na wyposażeniu Hyundaia pikowanej skóry, wykończeń z orzecha czy obszywanej deski, ale myślę, że z markami premium w "bieda wersji" (czyli w tym przypadku i tak ze wszystkim, co potrzebne) spokojnie może konkurować. O szczegółach poniżej, lecz auto w całości bardzo dobre wrażenie na mnie wywarło. Hyundai zawsze był niedoceniany w Europie, najlepsze modele wypuszczał na Amerykę, choć tym modelem starał się podbić Stary Kontynent. Myślę, że gdyby nie nasza zatwardziałość i wręcz obrzydliwie nudne przyzwyczajenie do marek niemieckich, i30-tek jeździłoby po naszych drogach znacznie więcej.
Średnie spalanie dla Hyundai i30 II Wagon
6,9 – 7,8
l/100 km
5,1 – 5,8
l/100 km
7,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,7
Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW
Hyundai i30 II
Jeszcze nie wiem bo póki co żadnych nie poniosłem - auto kupione po flocie z przebiegiem około 183kkm i przeglądzie w ASO (przy 180kkm) gdzie wszystko wymienili. Tak więc ominęły mnie standardowe pakiety po zakupie typu wymiana rozrządu, olejów czy filtrów. Prostota silnika (jak na ten rocznik) i budowy auta podpowiada że nie powinny być wysokie ale jak to w dieslu - jedna awaria może zniweczyć wszelkie oszczędności. Co do spalania to w trasie przy emeryckiej jeździe komputer pokazał mi ostatnio 3l/100km?!? NIe wiem na ile temu wierzyć ale z reguły pali w trasie około 4l/100km a w mieście dużo zależy czy mamy zimny czy rozgrzany silnik. Przy zimnym silniki na krótkich odcinkach spalanie wynosi lekko ponda 7l/100km. Jak jeżdżę po mieście rozgrzanym już autem to pokazuje w niecałe 6l/100km. Na autostradzie przy 120km/h pokazuje niecałe 5l/100km a już 140km/h to dochodzi do 6l/100km. Wypalanie filtra odbywa się średnio co 300kkm i trwa kilkanaście kilometrów. Wówczas spalanie rośnie o jakieś 2l/100km do w wartości.
6,4
Wagon 1.6 CRDi 110KM 81kW
Hyundai i30 II
Są na rynku bardziej oszczędne diesle, ale nie dają tyle radości z jazdy. Spalanie w trasie przy prędkościach 90, 100 km/h nieco ponad 5 l, ale już na autostradzie 140 km/150 km wskakiwało powyżej 7l. W mieście wychodziło nieco ponad 6 l. Części nie wiem, bo nic się nie zepsuło. Uszkodzeniu uległ jedynie zderzak - i30 mają bardzo delikatne zaczepy i zawadzenie o jakąś górkę, krawężnik (a o to łatwo bo zwisy są długie, a auto siedzi dość nisko) kończy się ich zerwaniem. Naprawa w ASO to oczywiście wymiana na nowe i koszty ponad 2 tys.
6,2
Wagon 1.6 CRDi 128KM 94kW
Hyundai i30 II
Autko ma jedną podstawowa wadę - jest tanio zrobione. Masakryczne wyciszenie jak na 21wiek. Ford Focus przy nim to klasa premium Miałem do czynienia też z mniejszymi Hyundai-ami i dokładnie to samo - drzwi z puszki. Szkoda bo reszta jest w miarę ok. Co do silnika to mógłby mieć troszkę wyższy moment z dołu ale to tylko 1.6 więc ciężko wymagać dynamiki w całym zakresie. Ale na auto dla pracowników w firmie OK - bo tanie ;-)
Hyundai i30 II Wagon