Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai i30 III Hatchback

Tomek, ponad rok temu
Silnik 1.0 T-GDI 120KM 88kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 80 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Hyundai i30 III Hatchback 1.0 T-GDI 120KM 88kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
4,93
21% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Solidny typowy przedstawiciel tej klasy pojazdów, nie ma tu ani fajerwerków, ani nie ma za bardzo do czego się przyczepić. Jeżdżę nim już 50k kilometrów i jest całkowicie bezawaryjny. Pierwsze co robię po uruchomieniu silnika to wyłączam start/stop - wk***ia niesamowicie. Bagażnik jest duży w porównaniu do bezpośrednich rywali, ale próg załadunku jest wysoko, przez to nie wygodnie się go używa. Sam bagażnik jest standardowych wymiarów, dodatkowe litry zyskuje przez to że jest wysoki.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik w porządku. Żeby dynamicznie jechać trzeba mieć minimum 2000 obr/min. Jak temperatury na zewnątrz są na minusie to auto rozgrzewa się długo. Przykładowo tak dla -5 stopni, ciepło zaczyna dmuchać mniej więcej po 5 minutach, ale temperatura silnika osiąga swoje optimum tak po 15 minutach. Im chłodniej tym dłużej to trwa.
5,0
Skrzynia biegów
Dość długie przełożenia. Poniżej 60 na 3 biegu. Skok lewarka i precyzja bez zarzutu. Nie odnotowałem żeby haczyło przy zmianie.
5,0
Układ jezdny
Wiele zależy od rozmiaru kół i wysokości profilu opony. Letnie mam 17" i niska wysokość profilu. Autko prowadzi się perfekcyjnie, jest bardzo zwinne niemal jak gokart, słucha się kierowcy w niespotykany sposób cały czas będąc wystarczająco sprężystym i komfortowym. Natomiast zimowe to 15" wysoki profil. Auto dużo traci na zwinności i pewności prowadzenia przy gwałtownych manewrach. Staje się nadsterowne. zawieszenie trwałe, na ten moment najechane 80k i wszystko oryginalne.
5,0
Karoseria
Bardzo delikatny, łatwy do zarysowania lakier, ale to chyba typowe w obecnych czasach. Sama blacha i zabezpieczenie antykorozyjne w porządku.
Komfort
5,0
Widoczność
Patrząc przez pryzmat nowoczesnych aut to nie jest źle.
5,0
Ergonomia
Jest bardzo dobrze. Wsiadasz i od razu wiesz co gdzie jest. W moim konkretnym modelu jest podłokietnik centralny nie regulowany przód-tył. Jestem niski i dla mnie jest to za daleko z tyłu. wiem że są wersje które posiadają taką regulację, to może w nich było by lepiej. Wygodne, dobrze zaprojektowane uchwyty na kubki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Daje radę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem niski także z mojego punktu widzenia git.
4,0
Wyciszenie
Szum opon jest moim zdaniem słabo wyciszony, także trzeba inwestować w te ciche. Szum wiatru czy odgłosy silnika typowe dla segmentu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa. Zależy też od temperatur zewnętrznych. Poniżej 0 pali +\- o ponad pół litra więcej niż przy +15 przy takim samym stylu jazdy. Przy +10 stopni w jeździe mieszanej, pół miasto, pół podmiejskie tak do 90 km/h, u mnie wychodzi 6 do 6,5 L/100 km. Na autostradzie przy 140 km/h będzie to 8 L/100km.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak. Zeszłej zimy przy wentylacji ustawionej na maksa coś tam brzęczało, miałem już tym się zajmować, ale ustąpiło samoczynnie :).
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak. Lać paliwo i jeździć.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.0 T-GDI 120KM 88kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai i30 III Hatchback