Szukaj

Ocena kierowcy - Hyundai Tucson III SUV Facelifting

marzena, 3 lata temu
Silnik 2.0 CRDi 185KM 135kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 23 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Hyundai Tucson III SUV Facelifting 2.0 CRDi 185KM 135kW 2018-2020 - Oceń swoje auto
2,71
36% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
2,0
Całokształt
Hyunday Tuscon 20 CRTi 8AT 4WD Premium kupiony 09.2019, komfortowa porażka jezdna. 185 KM, których kompletnie nie ma z uwagi na beznadziejne przełożenia skrzyni. Pierwsza wizyta w serwisie -awaria systemu DPF, po 3 miesiącach od zakupu. Oczekiwanie na części kolejne 3 miesiące. Po wymianie DPF, powtórka z rozrywki po 5 m (11m. od zakupu), oczekiwanie na części 4 m. Wymiana DPF i tekst: "będzie pani zadowolona, Hyundai się teraz już nauczył." Niestety po 20 km od wyjechania z serwisu, powrót. Daruję tłumaczenia. Samochód w serwisie, usterka nie usunięta, a panowie dalej nie widzą czemu. Czas spędzony w serwisie -8 godzin. Wcześniejsze moje samochody z napędem 4x4, wszystkie bez wyjątku (Kuga, Audi A6, Lexus, Jeep Grand Cherokee) wszystkie bez wyjątku dawały pełne poczucie kontroli nawet przy fatalnych warunkach. Hyundai jeszcze w takich nie miał okazji być, ale notorycznie ma problem ze zjechaniem z górki przy domu, mimo dodatniej temperatury i suchej nawierzchni. Promil skrętu to auto ma fatalny. Drogi trzyma się mocno przeciętnie. Zdecydowanym plusem jest komfort i estetyka wnętrza. Dobrze -co mnie zaskoczyło działa również asystent świateł. Na tym koniec pozytywów. Reszta niestety to porażka. System start stop to gotowa przyczyna stłuczki w mieście -opóźnienia reakcji 1 s, dokładnie tyle aby manewr włączenia się do ruchu doprowadził do kolizji. W innych samochodach spokojnie można z tym jeździć, ale nie tu. Na stałe dezaktywować się nie da. Światła są tak mocne, że odbijają się od znaków i oślepiają kierowcę, powodują też fatalny efekt "przejścia z jasnego pomieszczenia do ciemnego". Są tak jaskrawe, że poza ich linią jest ciemność. Pominę już kierowców z naprzeciwka, na zwykłych światłach mijania. Doświetlenie zakrętów uruchamia się przy mijaniu zakrętu, chyba po to aby kierowca widział jak coś próbuje uderzyć w bok samochodu -porażka. Ustawienia czujników parkowania -porażka. Po co komu czujnik, który sygnał ciągły uruchamia przy 30 cm od przeszkody? Parkowanie z tym badziewiem jest irytujące -wiadomo, że jest kupa miejsca, ale czujnik drze się w niebogłosy. Nigdy więcej nie kupiłabym tego samochodu.
Wrażenia
2,0
Silnik
Po przejechaniu 4000 pierwszy raz usterka systemu wypalania i DPF. Oczekiwanie na części, a było to przed COVIDEM, 3 m. Wymiana. PO kolejnych 4 miesiącach powtórka. Od sierpnia czekałam na części. W styczniu serwis wymienił, ale niestety problem z filtrem jest nadal. Wracałam do serwisu 3 razy tego dnia. Serwis tego producenta to dramat. Na łącznie 16 m. użytkowania samochód miał niesprawny układ filtra DPF przez 12 m. Pożera wręcz AD Blue, a zbiornik jest mały. Paliwa też zużywa znacznie więcej niż podaje producent.
1,0
Skrzynia biegów
Skrzynia reaguje z opóźnieniem. Auto jest mułowate. Tryb sport w zasadzie nic nie zmienia. Pomaga przejście na manualną zmianę.System start-stop, to prosta droga do spowodowania wypadku, zwłaszcza w dynamicznym ruchu miejskim. Opóźnienie reakcji to ponad sekunda. Niestety nie da się go dezaktywować na stałe i przy każdym uruchomieniu trzeba pamiętać aby go wyłączyć.
3,0
Układ jezdny
Nie daje poczucia komfortu przy dynamicznej jeździe. Trzeba sporo zwalniać przy zakrętach, bo słabo sobie radzi. ABS potrafił się uruchamiać przy suchej płaskiej nawierzchni, przy temperaturze 8 stopni. Zjazd z górki przy domu -kostka, do tej pory przy poprzednich samochodach z napędem 4x4 nigdy nie był problemem, nawet jak było sporo śniegu. Hyundai regularnie ma problem mimo braku śniegu, lodu, a nawet wilgoci.
2,0
Karoseria
Miękki lakier, już są na nim ślady po myciu.
Komfort
2,0
Widoczność
Światła są tak mocne, że oślepiają kierowcę -odbicia od znaków. Regularnie oślepiają kierowców z naprzeciwka, a ich obniżeni, powoduje że kierowca nic nie widzi. Dramat. Doświetlanie boczne zakrętów, uruchamia się w momencie mijania zakrętów w ich połowie. Nie wiem w czym ma pomóc. Sprawnie działa asystent świateł drogowych i to jest jedyny plus.
3,0
Ergonomia
Przestrzeń jest komfortowa, ale bagażnik mały. Jednak dostęp do poszczególnych funkcji jest dobrze skalibrowany.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
5,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
2,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.0 CRDi 185KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
11,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
15,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Hyundai Tucson III SUV Facelifting