Ogólnie jest to auto tak uniwersalne pod każdym względem że na prawdę nie potrzeba nic innego. Odpowiednia wielkość, odpowiednia dynamika, małe spalanie. Czy jest idealne? Na pewno nie, ale jest zrobione tak żeby przypasować każdemu szukającemu auta w najpopularniejszym segmencie.
Wrażenia
5,0
Silnik
0-100 zmierzone to 7 sekund - układ napędowy ma 230 koni, z motorem elektrycznym działającym od samego dołu i turbo działającym wyżej. Jest to moim zdaniem wystarczającą moc na każdą sytuacje.
4,0
Skrzynia biegów
Sześć biegów, na pierwszy rzut oka działa jak klasyczny automat, nie czuć zmiany biegu przy płynnej jeździe, choć czasami potrafi się pogubić. Na minus na pewno to, że auto potrafi zjechać z górki po puszczeniu hamulca, dużo bardziej niż powinno.
3,0
Układ jezdny
Niezależne zawieszenie, więc prowadzi się pewnie jak po sznurku. Jednak za twarde jak dla mnie, nawet na felgach siedemnastkach.
5,0
Karoseria
Karoseria jaka jest każdy widzi.
Komfort
2,0
Widoczność
Co do widoczności nie mam zastrzeżeń, ale wcisne do tego działu oświetlenie. Podstawowe światła halogenowe to żart. Jedna żarówka i przesłona regulująca czy mamy światła długie czy mijania. Na długich świeca wszędzie na boki po krzakach a na mijania tak na prawdę jedziemy na połowie mocy żarówki, bo jest zasłonięta przez przesłonę. Jednym słowem światła są tragiczne i włożenie tam firmowych ledow też nic nie daje.
4,0
Ergonomia
Dotykowe przyciski na konsoli centralnej nie są idealne, ale na plus że nie są częścią ekranu, tylko są po prostu.... dotykowe. Centralny ekran jest tak zaprojektowany że może wbijać się w kolano kierowcy. Podstawowe fotele średnio wygodne z minimalnymi opcjami ustawień.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wszystko ok, jest mnóstwo opcji jeśli chodzi o ustawienia nawiewów a i tak korzysta się z jednej, ulubionej.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wystarczającą ilość miejsca dla 5 osób, choć tylne drzwi mogły by być większe, tak jak mają w wersji na USA.
4,0
Wyciszenie
Szumy kół najbardziej dają się we znaki przy każdej prędkości. Silnik słychać rzadko, kiedy skrzynia biegów się pogubi.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie auto jest w miarę nowe więc nie ma problemów, zobaczymy potem. Choć ja zawsze martwię się na zapas, więc żałuję że nie kupiłem RAV4, w tedy miałbym spokój na lata. Z Hyundaiem nie wiadomo ...
5,0
Stosunek jakość/cena
Na dzień zakupu była to najlepsza opcja jeśli chodzi o cenę, moc, osiągi, wielkość i spalanie. Nie byłem przekonany do ecvt (teraz żałuję) a DSG to żart, mazda jest trochę za słaba i za dużo pali. Więc tak na prawdę Tucson był jedynym wyborem bo sportage był dużo droższy.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Standardowa usterka, czyli odstająca klapką wlewu paliwa. Mam jeszcze rok gwarancji, więc muszę to w końcu naprawić.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic poważnego się nie dzieje.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.6 T-GDI HEV 230KM 169kW
[l/100km]