Szukaj

Ocena kierowcy - Lancia Lybra Kombi

Krystian, 15 lat temu
Silnik 2.4 JTD 150KM 110kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 150 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lancia Lybra Kombi 2.4 JTD 150KM 110kW 2002-2006 - Oceń swoje auto
4,62
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Wygoda. Wsiadam do samochodu i już skórzane fotele mówią, że będzie dobrze. Układam się do jazdy i gdy jest gorąco to do pomocy podąża klimatronik który w kilka sekund pozwala zapomnieć o 30 stopniowym upale na zewnątrz. Dźwięk systemu grającego BOSE koi uszy, podczas gdy 140 konny silnik dba o bezpieczne i wygodne podróżowanie. Takim samochodem mogę jechać kilka tysięcy kilometrów bez wysiadania.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : podobno czujnik wału wysiada.
Zawieszenie : podobno gumy stabilizatora przód wysiadają
5,0
Całokształt
Jeżeli przeforsujemy w sobie to dziwne dla polaka przekonanie o mitach i odrzucimy je to się okaże iż za nie wielkie pieniądze można mieć luksus, na który musimy wydać o wiele większe pieniądze, jeżeli jesteśmy podatni na mity. Nie mogłem wybrać opcji (braki w stronce) więc podam tutaj bo jest trochę miejsca. Rocznik 2001, 2,4JTD 140KM 305Nm.
Wrażenia
4,0
Silnik
Poniżej 1200rpm cudów nie ma i jest po prostu dziura. Wyżej już lepiej aby od 1800rpm posiadać pełny moment pod pedałem gazu. Wciska w fotel (wersja 140KM). Kultura jak to diesel, zawsze na minusie. Na jałowym woda w butelce się delikatnie trzęsie ale wytłumienie nie powoduje pękania bębenków w uszach. Przy prędkościach powodujących znaczny opływ powietrza po karoserii silnik jest niesłyszalny.
3,0
Skrzynia biegów
Chyba jedyny element tego samochodu, który jest ewidentnie kiepski. Nie chodzi o same przełożenia bo te są dobrane świetnie (na każdym biegu możemy przyspieszać bo są długie) ale chodzi o same wrzucanie biegów. Aby to najlepiej zobrazować wyobraźmy sobie kij wetknięty w dość masne ciasto na pierogi.
5,0
Układ jezdny
Tutaj nikt nie ma prawa się doczepić. Zawieszenie komfortowe, dobrze wybiera polskie nierówności. Ostatnio miałem przyjemność przejechania się większą prędkością po świetnej nawierzchni i w miarę ostrych jak na prędkość 120km/h zakrętach. Układ kierowniczy niemal sam skręca tam gdzie chcemy. Wystarczy zainicjować skręt a samochód odczytuje nasze myśli i dociska skręt tak abyśmy nie musieli zbytnio siłować się z kierownicą aby trzymać zakręt. Jest to z pewnością również za sprawą nowych opon ale wcale nie takich klasowych bo Fulda Carat Progresso więc raczej średnia półka.
Komfort
3,0
Widoczność
Jak to w kombi, tył trzeba wyczuć (ja nie mam czujników parkowania). Problemem może również okazać się skrzyżowanie. Jeżeli siedzi pasażer na przednim fotel to jego głowa wespół z zagłówkiem fotela oraz słupkiem środkowych tworzy prawie, że ścianę. Musimy się ostro wychylić jeżeli szukamy "wolnej" z prawej strony. Przód czujemy świetnie i nie ma kłopotu na parkowanie na milimetry.
5,0
Ergonomia
Wielofunkcyjna kierownica pomaga w używaniu radia/cd/kasety (tak, jeszcze pozostała ta skamieniałość audio). Pokrętła i guziczki na swoim miejscu. Na pierwszy rzut oka jest ich sporo ale wystarczy instrukcja aby się przekonać, że tylu opcji nie dało się ergonomiczniej umieścić ponieważ ogromem swoich funkcji powalają. Podłokietnik z przodu pozwala na ekskluzywne podróżowanie bez odrywania ręki od lewarka skrzyni biegów (przynajmniej przy moim wzroście 192cm). Kierownica regulowana w 2 płaszczyznach, fotel również w kilku + elektr. regulacja pod lędźwiami. 400km jazdy nie męczy w ogóle.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Dwustrefowy klimatronik i chyba na tym poprzestane. Istne cudo.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Podróż w 4 dorosłe osoby plus w bagażniku od każdego bagaż plus cały komp z monitorem 17cali CRT. Przypominam mój wzrost 192cm a osoba za mną nie narzekała.
5,0
Wyciszenie
Już po zamykaniu drzwi z typowym głuchym, grubym odgłosem możemy ocenić iż samochód będzie dobrze wyciszony. Tak jest w rzeczywistości. Jak już wspominałem przy okazji kultury pracy silnika. Wyciszenie samochodu to najwyższa półka.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie nie wiem co to są koszty utrzymania oprócz wlewania paliwa. Zużyciem paliwa jestem ciężko sszokowany - w mieście 7,2l, w trasie z pełnym obciążenie i średnią prędkością 120-130km/h 6,0-6,2l
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę jaką dałem za samochód miałbym o 3-4 lata starszego A4 bez takiego wyposażenia lub gołego Focusa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Wymiana koła wielorowkowego, pompki sprzęgła, drążka stabilizującego oraz końcówki drążka kierowniczego. To na razie nieplanowane inwestycje.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeszcze nie zwiódł pod jakimś koszmarnym względem.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.4 JTD 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,7
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lancia Lybra Kombi