Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Discovery I

e23 , 13 lat temu
Silnik 2.5 TD 113KM 83kW
Rok produkcji 1994
Przebieg: 298 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Land Rover Discovery I 2.5 TD 113KM 83kW 1990-1998 - Oceń swoje auto
4,77
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : pięknie pracuje w terenie...
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : korozja - wynik niedbalstwa
Układ elektryczny : popsuta centralny , alarm , elektryczne szyby - wynik brodzenia i częstego zalewania
Inne : skruszałe uszczelki okien - niedbalstowo i myjki ciśnieniowe
5,0
Całokształt
Daje pięć gwiazdek. Przyjaciel ,trzecia ręka , środek transportu, czasoumilacz... Moim zdaniem jest to auto do wszystkiego i każdego... Dla singla oraz rodziny. Dla kobiety i mężczyzny. Dla rolnika i lekarza... Można śmiało poruszać się po mieście - daje poczucie bezpieczeństwa oraz łatwo się prowadzi, a jednocześnie spalanie w mieście przy normalnym wciskaniu pedału gazu nie powinno przekroczyć 9 litrów ON. Nadaje się znakomicie na wieś - w celu dojazdu na posesję oraz jako pomocnik w gospodarstwie , zimą niezastąpiony !!! , odkąd go mam nie było tyle śniegu aby go zatrzymać !!! Zimą powyciąga wszystkich sąsiadów i odśnieży drogi oraz podjazdy - jeśli posiadamy plug. Z dużą łatwością ogarnia go również moja żona więc wnioskuje że jest łatwy w prowadzeniu...Spisuje się również bardzo dobrze na dłuższych trasach , jest bardzo wygodny i "przestrzenny" czego nie można powiedzieć o większości konkurentów (patrol ,trooper,rocky,frontera,itp.) 3,5 tony na haku również stanowa argument za dla osób które takie potrzeby mają. Kolejnym argumentem "za" są bardzo niskie koszta związane z zakupem części , są bardzo tanie, a dostępność jest bardzo dobra. Wszystkie naprawy przeprowadzam sam choć żaden ze mnie mechanik - bardzo prosta konstrukcja wiąże się również z dużą bezawaryjnością. Moim zdaniem silnik jest niezniszczalny (200tdi) w normalnych warunkach pracy przy odrobinie dbałości - ja mam ponad 300tyś km i nie wykazuje żadnych oznak zużycia , Jednocześnie jest wyjątkowo odporny na przegrzania, można poruszać się z dużym obciążeniem (trudny teren, przyczepa itp.)w dużych temperaturach powietrza (25-30 stopni) a temperatura nie podskoczy do wartości górnych. Natomiast o właściwościach terenowych można by długo... dwa sztywne mosty ze stałym napędem na obie osie + reduktor oraz blokada między osiowego układu różnicowego. Chciałbym również, korzystając z okazji sprostować niewłaściwe rozumowanie większości ludzi : nie prawdą jest stwierdzenie że disco więcej pali od podobnych aut terenowych przez fakt stałego napędy 4x4 - jest odwrotnie !!! Mi auto pali w cyklu mieszanym max 9LON/100km - takim wynikiem mogą pochwalić się nieliczni posiadacze aut 4x4. A stały napęd poprawia w znacznym stopniu prowadzenie auta zimą oraz na mokrej nawierzchni , wielu posiadaczy 4x4 jeździ głównie z napędem na tył , i często jest za późno na włączenie przodu - pozycja leżąca w rowie !!! Właściwości off-road podobnie jak najlepsi : Mercedas G , Defender , Patrol Y60. Oprócz powyższego : ciekawe pochodzenie , historia Camell Trophy i DUSZA !!! Polecam zakup (mojego nie oddam !!!)
Wrażenia
5,0
Silnik
daje 5 bo : - kultura pracy jest jaka jest - traktor , ale mnie to się bardzo podoba - duży moment obrotowy i duża elastyczność - bardzo trwały - tani w eksploatacji : tanie części i mało pali jak na terenowy
4,0
Skrzynia biegów
ogólnie ok. jak dbasz tak masz...
5,0
Układ jezdny
Jak na auto terenowo - wyprawowe 6 Jak na asfalt 5 - w stosunku do innych aut terenowych w tym samym przedziale cenowym i wiekowym
Komfort
5,0
Widoczność
jak w szklarni
5,0
Ergonomia
wszystko pod ręką....
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
trochę słabe ogrzewanie , warto zainwestować w dodatkowe
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak w autobusie
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5 bo : - jeździłem wieloma terenowymi i Disco wypada najlepiej
5,0
Stosunek jakość/cena
Za takie pieniądze nic lepszego niema... przetestowane !!!
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Mam 3 lata , za dużo nie naprawiam , stan ogólny na 3 , ale nigdy mnie nie zawiódł ... drobna usterki są prawie zawsze wynikiem niedbalstwa ... i złego traktowania.... same się nie psują... chyba że kierowca pomaga...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych usterek

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 113KM 83kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,7
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Land Rover Discovery I 2.5 TD 113KM 83kW
Średni koszt przejechania 100 km
40,00 zł
9,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Land Rover Discovery I