Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Discovery I

cccp, 12 lat temu
Silnik 2.5 TD 113KM 83kW
Rok produkcji 1995
Przebieg: 240 tys. km
Land Rover Discovery I 2.5 TD 113KM 83kW 1990-1998 - Oceń swoje auto
3,15
26% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Pasek rozrządu
Karoseria : Korozja podłogi
3,0
Całokształt
Auto dla kogoś z zapleczem warsztatowym lub z zasobnym portfelem. Może spowodować utratę nerwów i wszelkich oszczędności. Nie mniej jednak da się lubić i przy odpowiednich (wysokich) nakładach można przejechać nim sporo km. Dobra baza do przeróbek.
Wrażenia
3,0
Silnik
Silnik teoretycznie niezniszczalny. Niestety tylko w teorii. Wadą fabryczną jest zsuwanie się paska rozrządu, co generuje spore koszty. Moc jak na taką masę auta nie zadowala, szczególnie przy ciągnięciu 2t przyczepy.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą płynnie, nie mniej jednak zdarzają się usterki skrzyni.
3,0
Układ jezdny
Jak to w kilkunastoletnim samochodzie. Luzy w napędach dają o sobie znać, pomimo dość atrakcyjnych cen części koszty usunięcia spore.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność z pozycji kierowcy bardzo dobra, zdecydowanie pomaga fakt, że siedzi się wyżej niż kierowcy osobówek, stąd nie ma efektu oślepiania.
4,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu. Przełączniki łatwo dostępne z miejsca kierowcy. Początkującym może przeszkadzać dość bliskie umiejscowienie kierownicy względem drzwi ale to auto zostało stworzone do terenu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie po osiągnięciu temperatury rewelacja. W lecie nawet bez klimy dwa szyberdachy wystarczają w zupełności.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu dużo miejsca, z tyłu nieco gorzej jeśli chodzi o miejsce na nogi ale nadal zadowalająco.
3,0
Wyciszenie
Przy silniku diesla i oponach MT jest kiepsko ale w końcu to nie limuzyna.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o zużycie paliwa to nie można narzekać. Ok. 10 litrów w cyklu mieszanym to dobry wynik. Problemy pojawiają się przy naprawach. Ceny części są co prawda dość dobre ale nie rekompensują tego, że trzeba je dość często wymieniać. Koszty robocizny zależą oczywiście od zakładu ale należy wspomnieć że wymiana tarczy hamulcowej wiąże się ze zdjęciem piasty, a to zwiększa koszty robocizny. Co więcej pasek rozrządu wymaga częstszej kontroli/wymiany. Do tego dochodzą wieczne problemy ze stalowymi elementami nadwozia, które nieustannie rdzewieją. Ogólnie po zakupie auta należy się liczyć z pakietem startowym w wysokości 4 tysięcy zł, choćby z tego względu, że trudno trafić na zadbany egzemplarz.
3,0
Stosunek jakość/cena
Ceny różne, zależnie od stanu. W ostatnim czasie można zauważyć wzrost cen na rynku, nie mniej jednak za te pieniądze wolę cherokee 4.0 albo przerobionego samuraia.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Sporo drażniących problemów np. z elektryką, wyciekami, luzami.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Słaby element to pasek rozrządu. Do tego raz na jakiś czas kończy swój żywot sprężarka, co jest normalne w aucie z dużym przebiegiem. Skrzynie biegów również nie wytrzymują z czasem, reduktor potrafi się sypnąć.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.5 TD 113KM 83kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Land Rover Discovery I – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Land Rover Discovery I