Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Discovery II

Defender90@interia.pl, 15 lat temu
Silnik 2.5 TD 138KM 101kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 133 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Land Rover Discovery II 2.5 TD 138KM 101kW 1998-2004 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Układ hamulcowy
5,0
Całokształt
Przy zalozeniu \"rodzinna terenowka\" jest to pojazd doskonaly, bardzo przemyslany i w srodku - z przodu duzo miejsca dla rodzicow, z tylu mniej dla dzieci, ale za to siedza wyzej, ogromny bagaznik, duzo schowkow i kieszeni na drobiazgi i pod maska - w miare oszczedny diesel, automat, solidne zawieszenie (bez powietrznych miechow), reduktor, rama i sztywne mosty. Jeszcze male wyjasnienie: mieszkamy na Islandii, a tutaj jazda poza miastem i droga nr 1 oznacza jazde po szutrach,\"polnymi\" drogami lub wrecz bezdrozem. Tutaj Disco jest dla nas idealem.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak to diesel na popowtryskiwaczach; troche glosny, cichnie jak sie rozgrzeje. Moc i moment obrotowy w wystarczajacej ilosci.
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia automatyczna z blokada przetwornika momentu i trybem sportowym (po co tryb sportowy w rodzinnej terenowce nie mam pojecia) Dziala prawie doskonale - mozna wyczuc zmiany biegow. Przy przelozeniu terenowym skrzynki rozdzielczej moze dzialac jak skrzynia manualna (kierowca decyduje o wybranym biegu - b. fajne)
5,0
Układ jezdny
Pieknie wybiera nierownosci, spory skok kol, nie buja na zakretach, rozstaw osi 100 cali - terenowy ideal, sztywne mosty - trwalosc i odpornosc na teren. No i na koniec hamulce: piekielnie skuteczne.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu i na boki (zwlaszcza lewy) b. dobrze. Do tylu widocznosci brak.
5,0
Ergonomia
Projektanci wykonali dobra robote. Przelaczniki sa duze, czytelne i w zasiegu reki Rozsuniecie przednich foteli na boki procentuje w terenie, a na szosie po paru tys. km nie przeszkadza, ale nie jestem zbytnio szeroki w barach.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Mamy wersje podstawowa na rynki zimne, wiec bez klimatyzacji, ale za to z webasto i ogrzewaniem przedniej szyby i foteli z przodu (ogrzewane lusterka, tylne szyby i nadmuch na tylna kanape jest chyba w standardzie) ogrzewanie dziala wspaniale - po paru kilometrach dmucha cieplym powietrzem (pewnie zasluga webasto), Do wentylacji tez nie mozna sie przyczepic.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu duzo miejsca, z tylu tak sobie - zwlaszcza przy wsiadaniu (ale mam 186 cm). Bagaznik ogromny - wchodzi wozek dzieciecy (gondolka) bez skladania i jeszcze troche miejsca zostaje.
4,0
Wyciszenie
Bez rewelacji, ale tragedii tez nie ma, zwlaszcza jak silnik osiagnie swoja temp. pracy. Dzieci sa glosniejsze ;)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jest dobrze, ale mogloby byc lepiej - Disco I pali ok. 2 litry mniej. 13,5 l w miescie przy zimnym silniku i webasto da sie przezyc.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
W zasadzie brak, poprzedni wlasciciel mial klopoty z przednimi swiatlami i zamkiem drzwi drugiego rzedu siedzen.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Odpukac: BRAK
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Land Rover Discovery II 2.5 TD 138KM 101kW
Średni koszt przejechania 100 km
58,00 zł
11,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Land Rover Discovery II