Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Freelander I Hard Top

żegnaj freelanderku, 4 lata temu
Silnik 1.8 i 16V 117KM 86kW
Rok produkcji 1999
Przebieg: 262 tys. km
Okres użytkowania: 3 lata
Land Rover Freelander I Hard Top 1.8 i 16V 117KM 86kW 1998-2006 - Oceń swoje auto
3,07
28% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Tu szok i niedowieżanie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Szczyt szalonej myśli inżynierskiej. Zwłaszcza przekładnia kątowa (IRD).
3,0
Całokształt
W przypadku tego samochodu maksyma "jak dbasz, tak masz" nie ma racji bytu. Można chuchać, dmuchać, wymieniać na czas, a i tak coś się spierdzieli. Wizyta w warsztacie minimum 1x w miesiącu. Konstruktorzy zabili sukces tego modelu stosując niepotrzebnie wydumane rozwiązania. Gdyby nie nadmierna komplikacja układu napędowego byłoby to świetne auto - całkiem wygodne, całkiem przestronne i nadspodziewanie dzielne w terenie (tak, tak! Użytkowałem to auto na co dzień w terenie na oponach A/T i byłem zaskoczony tym, co potrafi, a mam porównanie, gdyż jeździłem wcześniej klasycznymi terenówkami, do których wróciłem po tym nieudanym romansie z LR). Niestety, wydatki roczne na naprawy i wymiany na poziomie kilku tysięcy złotych spowodowały rozstanie na zawsze.
Wrażenia
4,0
Silnik
Szału nie ma, ważne, aby nabyć model po 2000 r. lub wymienić kompresor na ulepszoną wersję (stara powoduje pożegnanie z uszczelką pod głowicą). Mało mocy, ale do spokojnego przemieszczania ok. O dziwo nie brał w ogóle oleju, chodził równo. Generalnie był to jeden z nielicznych elementów, z którym nie miałem problemu (z tego co czytam na forach, miałem wyjątkowe szczęście). Normalna jest wyższa niż w innych autach temp. pracy.
2,0
Skrzynia biegów
Wyskakujący wsteczny... Typowa usterka. Nawet za bardzo... Poza tym biegi zmienia się dość płynnie. Krótka "1" przydatna poza asfaltem
4,0
Układ jezdny
Jeździ się miło, gdy akurat wszystko działa. Dość miękko zestrojone zawieszenie, ale przemieszcza się na prawdę wygodnie.
5,0
Karoseria
Wyjątek w tym aucie - zero rdzy, nawet w miejscach, gdzie notorycznie gromadzi się błoto.
Komfort
3,0
Widoczność
Przód lotnisko, ale do tyłu lipa (plastikowy dach, belki, skosy).
4,0
Ergonomia
Uczciwe 4, nie da się zgubić, wszystko czytelne. Kilka schowków, dość sprytnych. Bagażnik jak na te gabaryty normalka.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Cały czas na klimie, bez klimy momentalnie parują szyby.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wersja 3d ma te same wymiary co 5d. Z tyłu bywa wygodnie, nadspodziewanie dużo miejsca na nogi.
4,0
Wyciszenie
Plusik, warstwa tapicerki pod nogami starczyła by, aby otulić rodzinę i sąsiadów w chłodne noce. Gdy żadne łożyska ani mosty nie wyją jest na prawdę cicho.
Ekonomiczność
1,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Naprawy, naprawy, naprawy...
2,0
Stosunek jakość/cena
Stosunkowo tani w zakupie, w eksploatacji tylko dla zuchwałych.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Drobiazgi do ogarnięcia we własnym zakresie (węże od chłodzenia, bezpieczniki, żarówki, pierdółki)...
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
... tu potrzeba kogoś, kto się specjalizuje w tym modelu, ale co z tego, że zrobi na tip-top, jak za chwilę znowu coś odmawia posłuszeństwa.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i 16V 117KM 86kW [l/100km]

Średnie zużycie
12,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
13,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Land Rover Freelander I Hard Top