Szukaj

Ocena kierowcy - Land Rover Range Rover III

Maxi, 2 lata temu
Silnik 3.6 TD V8 271KM 199kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 300 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Land Rover Range Rover III 3.6 TD V8 271KM 199kW 2005-2012 - Oceń swoje auto
3,50
18% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Naprawdę dawał radę i mimo przebiegu był niezawodny.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
Układ elektryczny
Przeniesienie napędu
3,0
Całokształt
Gdyby nie nie ta zawodność, byłby to król SUVów. Samochód komfortowy, bezpieczny, jak na swoją wagę całkiem dynamiczny. Kwestia wyglądu to dla każdego subiektywna kwestia. Mi od zawsze się ten kanciak podobał. Natomiast liczba mniejszych i większych usterek lub awarii wręcz zatrważająca.
Wrażenia
4,0
Silnik
Kultura pracy przyzwoita. 272KM nawet wystarczające jak na 2.7 tony wagi. Oczywiście demonem prędkości nie jest, ale przyspiesza naprawdę dobrze, a prędkość na autostradzie rzędu 140-160 nie wykańcza go. Jeżdżę głównie w mieście. Spalanie to, przy dość dynamicznej jeździe, 15.5-16 litrów. Zimą 17.5 l. Trasa 13.5 przy prędkości 140 km/h. Silnik przejechał 300 tyś i nie był nigdy naprawiany. Wymiana oleju co roku, maksymalnie co 20 tyś km.
2,0
Skrzynia biegów
Przez 8 lat użytkowania naprawiana 2 razy. Koszt obu napraw łącznie to ok. 30 tyś pln. Jak działa to kultura pracy na dobrym poziomie. Niestety nawet po naprawie w specjalistycznych serwisach, po 2 latach wracały koszmary dawnych lat.
4,0
Układ jezdny
Biorąc pod uwagę gabaryty auta i wysoko położony środek ciężkości jest dobrze. Niestety ustawianie geometrii wskazane przy każdej zmianie kół/opon.
3,0
Karoseria
Auto, mimo bezszkodowej jazdy, zaczęła toczyć tu i ówdzie rdza. Najgorszy element to górna klapa. Zimą zbiera się pod nią śnieg i błoto pośniegowe. Malowałem ją 2 razy. Słabo też z progami i nadkolami z tyłu.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak jedziesz, czujesz się jak król szos. Z pozycji kierowcy widać koniec maski, co ułatwia prowadzenie. Kamera cofania pomaga przy cofaniu. W poliftowej wersji jest kamera 360 stopni, więc już totalny luksus.
5,0
Ergonomia
Wszystko rozplanowane z sensem. Masa schowków, użytecznych skrytek. Przyciski tam gdzie być powinny. Wszystko czytelne i intuicyjne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Polecam opcję z wentylowanymi i grzanymi fotelami oraz podgrzewaną szybą, kierownicą i dyszami spryskiwaczy. W naszej szerokości geograficznej świetnie się sprawdzają. Z webasto korzystałem może z 5 razy - auto garażowane. Klima i nawiewy zarówno z przodu jak i z tyłu działają bardzo dobrze. Szkoda, że tylne zewnętrzne fotele mają podgrzewanie, ale nie mają wentylacji.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Rewelacja. 4 osobowa rodzina jest w stanie spakować się na 3 tygodnie wakacji (bagażnik zapchany pod dach), i wszyscy jadą w komfortowych warunkach. Dużo miejsca na nogi i nad głową na każdym siedzeniu.
4,0
Wyciszenie
Bryła samochodu oraz szerokość ogumienia robią swoje. Opory powietrza doskwierają najbardziej od 140 km/h.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli chodzi o spalanie, to liczyłem się z takim poziomem w momencie zakupu i był dla mnie ok. Części obecnie są dużo tańsze niż te 5 lat temu. Sporo dostępnych zamienników. Koszt pakietu ubezpieczeniowego ok. 3500 pln. Niestety częstość występowania awarii generuje absurdalne koszty utrzymania.
4,0
Stosunek jakość/cena
Za luksusy trzeba płacić. To auto jest wyjątkowo luksusowe i ma baaardzo ograniczoną konkurencję. Na rynku wtórnym można znaleźć auta za ułamek początkowej wartości.
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Zawieszanie poszczególnych układów, choinka na desce nie są niczym nietypowym. Od niedziałającej kamery cofania, wariującego szyberdachu, działającego swoim życiem układu sterowania kierownicą po odmawiający współpracy zamek centralny.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
2 razy przez 8 lat wymieniona cała pneumatyka. 160 tyś przejechałem w tym czasie. Do tego 2 razy wymieniany kompresor zawieszenia. 2 naprawy skrzyni biegów, wymiana egr, regeneracja turbin.

On - zużycie paliwa dla silnika 3.6 TD V8 271KM 199kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
14,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
18,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Land Rover Range Rover III 3.6 TD V8 271KM 199kW
Średni koszt przejechania 100 km
63,00 zł
13,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Land Rover Range Rover III