Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus GS IV Sedan

kos77, ponad rok temu
Silnik 300h 223KM 164kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 88 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Lexus GS IV Sedan 300h 223KM 164kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,14
4% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Cud, miód.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Przeniesienie napędu : Wyje jak skuter.
4,0
Całokształt
Auto dobrze wyciszone. Jakość materiałów bardzo przyzwoita. Prowadzenie super, wręcz rewelacja. Skrzynia to porażka. Laguna 150 koni (diesel) daje o wiele więcej przyjemności z jazdy. Na razie bezawaryjne (88 tys. km). Bajki ludzie piszą o spalaniu 5-6 litrów. Po za tym, komputer oszukuje o 0,5 litra !!!!!! w stosunku do tego co pokazuje zegar na dystrybutorze. Tempomat to żart. Kto go projektował. Bardzo dużo miejsca dla kierowcy, zarówno nad głową jak i na nogi. Muszę przyznać, że w aucie nie czuć jakiegoś super komfortu. Po przesiadce z Laguny spodziewałem się czegoś więcej. Jak już minął okres podniecenia, doszedłem do wniosku, że mimo wszystko wolałbym BMW serii 5 w kombi albo A6 w kombi. Chętnie bym zamienił. Ale na diesla.
Wrażenia
3,0
Silnik
4-cylindrówka to raczej porażka w tym aucie. Źle wyważony, jak wciskamy pedał gazu to czuć jak kabiną lekko szarpie.
2,0
Skrzynia biegów
Najsłabszy według mnie element tego auta. To tragedia. Masz wrażenie że jedziesz skuterem albo ciągnikiem do koszenia trawy. Może w 450h jest inaczej wysterowana. W 300h reakcja na pedał przyśpieszenia w trybie ECO i Normal to porażka. W trybie Sport jest znacznie lepiej. Żeby gwałtownie przyśpieszyć np. wyprzedzając trzeba wcisnąć pedał do podłogi i wtedy auto zaczyna przyśpieszać, niestety wyje jak szalone.
5,0
Układ jezdny
Tu jest rewelka. Mam zwykłą wersję (nie F-Sport) bez usztywnianego zawieszenia w trybie sport, ale i tak jest super. Auto bardzo pewnie prowadzi się w łukach. Żwawo i pewnie reaguje na ruchy kierownicą. Bardzo pewne prowadzenie.
5,0
Karoseria
Miękki lakier, typowe dla japońców. Trzeba uważać na zadrapania. Buda to kwestia gustu. GS III wygląda dostojniej, jak limuzyna. W GS IV przedobrzyli z tym przodem, ni to limuzyna ni sportowe subaru. Nie popisali się.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez zastrzeżeń. Do przodu bardzo dobrze, z tyłu mam kamerę, więc jest super.
4,0
Ergonomia
Schowki, podłokietniki - bardzo ok. Sterowanie tempomatem - najgorze jakie widziałem. Żart, kpina. W Lagunie 2006 rok mam ustawiane cyfrowo prędkości (klik = skok o 2, wciśnięcie = skok o 5) , tutaj ciągniesz za wajchę patrzysz na zegar i czekasz aż wskazówka osiągnie pożądaną prędkość. Masakra. Nie wiesz ile ustawiasz. Musisz patrzeć na zegar ile auto jedzie.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Szybko się nagrzewa. Dość dobrze reguluje temperaturę wewnątrz. Jest jeden gigantyczny problem. Wiecznie śmierdzi z klimy - chyba ze względu na to że klima działa również przy wyłączonym silniku (kompresor na prąd). Ozonowanie 4 razy w roku, układ czyszczony niemiecką chemią (kanały plus skraplacz) pomogło na 3-4 tygodnie.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla kierowcy (mam 186 cm). Nad głową jest luz nawet przy podniesionym na maxa fotelu, Jest dobrze. Nogi też można wyprostować, a pasażer za tobą nie będzie jęczał z bólu.. Auto zdecydowanie 4 osobowe.
5,0
Wyciszenie
Poezja. Podwójne uszczelki, nawet w komorze silnika. W połączeniu z rewelacyjnym (seryjnym) nagłośnieniem daje poczucie klasy premium.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny w serwisie porównywalne do innych marek. Nie jest źle. Najważniejsze, że jedziesz tam raz w roku :). Spalanie - tu niestety wielkie oszustwo. Pisanie, że 5 czy 6 litrów to żart. Niewykonalne. Normalnie jeżdżąc ze wskazaniem na delikatnie po Warszawie (jeżdżąc, nie stojąc w korkach) spalanie ok. 8 litrów. Proszę nie piszcie, że Wam pali 5-6, bo się okłamujecie, albo moje auto jest popsute. Jak chcesz pojeździć agresywniej 9-10 L/100km. Jak piratujesz to nawet nie wiem ile. Ten samochód nie zachęca do agresywnej jazdy.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kupiłem 4 latka z salonu za 116500 z drugim kompletem kół i dużym przeglądem. Czyli za połowę ceny nowego. Przebieg 73 tyś. km. Biorąc pod uwagę aspiracje Lexa do klasy premium cena wydaje się OK.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic. Kompletnie nic. A sorry, uszczelka w tylnych lewych drzwiach wyszarpnięta z zatrzasków. Ale chyba była przyssana a ja gwałtownie szarpnąłem. Posmarowałem uszczelkę silikonem, wcisnąłem zatrzaski i więcej się to nie powtórzyło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic. Póki co, to za mały przebieg na poważne usterki. Wiadomo, różnie z tym bywa. Oby tak dalej.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 300h 223KM 164kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,9
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus GS IV Sedan