Szukaj

Ocena kierowcy - Lexus IS III Sedan

Piotr, 9 lat temu
Silnik 250 207KM 152kW
Rok produkcji 2014
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Lexus IS III Sedan 250 207KM 152kW 2013-2015 - Oceń swoje auto
4,85
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Piękna w kolorze biała perła
5,0
Całokształt
Świetne, piękne, nietuzinkowe auto. Zawsze uśmiecham się do siebie kiedy otwieram drzwi tego samochodu przed jazdą. Właśnie to, jak Lexus IS 250 jeździ, daje mi najwięcej frajdy. Jest to zdecydowanie najlepsze auto jakie miałem, a nowych aut z salonu odebrałem już 12 :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Przytłumiony przez doskonałe wyciszenie silnik V6 daje doskonałe brzmienie kiedy mocniej wdepniemy pedał gazu, około 3500-4000 obrotów - dalej wkręca się błyskawicznie do 6000 obrotów i po prostu gna. Oczywiście jeśli chcemy uzyskać efekt statecznej limuzyny, przyśpieszającej bezszelestnie, to silnik też się dostosuje.
5,0
Skrzynia biegów
W każdym trybie jazdy (eco, normal, sport) wrażenia są doskonałe - bez szarpnięć, zastanawiania się itd. Ktoś napisał, że skrzynia nie potrafi zredukować biegu o 2-3 w dół. To kompletna bzdura i chyba ten ktoś jeździł innym autem. Proszę włączyć tryb wyświetlania biegu na wyświetlaczu pomocniczym (pomiędzy zegarami) i zobaczyć co dzieje się po kick down. Ponieważ to skrzynia tradycyjna nie DSG, to mam pewność, że posłuży przez 500.000km a nie przez 150.000 jak w VW znajomego.
5,0
Układ jezdny
Nie mam uwag. Trzyma się drogi doskonale, wyczucie kierownicy bez zarzutu. Komfort jazdy pomimo tego, że mam felgi 18 cali (opony 18x40x225), nie zmniejszył się.
Komfort
5,0
Widoczność
Fotele bardzo wygodne, pozycja za kierownicą nie męczy nawet na długich trasach. Spora część odczucia komfortu związana jest z wybranym dodatkowym wyposażeniem :)
4,0
Ergonomia
Generalnie jest ok, ale tu mam uwagi: lokalizacja otworów na kubki z napojami pod łokciem pasażera z przodu nie jest najszczęśliwsza (te dziury uwierają i mogły być nieco z przodu); inną sprawą jest umieszczenie przycisku podgrzewania wycieraczek po lewej stronie pod (za) kierownicą - trzeba się schylić by go dojrzeć. Podobnie ma się rzecz z przyciskiem zerowania przebiegów okresowych. To w sumie drobiazgi, a znacznie więcej dobrych rzeczy można napisać o ergonomii innych elementów.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo szybko nagrzewa i wentyluje wnętrze. Pomimo kompletu osób na pokładzie nie dochodziło do parowania szyb.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To sedan w klasie wielkościowej pomiędzy klasą średnią a klasą średnią wyższą - ilość miejsca jest adekwatna. Tunel środkowy jest duży, ale mi to odpowiada - prawą rękę można oprzeć wysoko.
5,0
Wyciszenie
To wzór dla innych aut. Jadąc 160km/h można mówić szeptem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie mogę wypowiadać się tylko odnośnie spalania, a to jest takie sobie. W mieście W-wa 11,5-12,8, trasa przy prędkości 130-160 to 9,0-9,8, oszczędna 90-110 jazda to 7,5.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za nieco tylko mniejsze pieniądze można kupić inne auta klasy średniej z dieslami awaryjnymi po 150.000km. Z mojego punktu widzenia wybór był idealny, szczególnie w promocji z końca roku.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 250 207KM 152kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Lexus IS III Sedan