Szukaj

Lista ocen Lexus NX I SUV (37) - Skrzynia biegów

Na liście zabraknie 22 opinii, w których wybrana kategoria jest pusta
Pokaż filtry
3,0
~Butrus
Lexus NX I
SUV 300h 197KM 145kW
Skrzynia szybko reaguje na kickdown, obroty silnika rosną (słychać gdy pracuje na 5.6tyś/obr/min), ale ile razy w ciągu dnia jeździ się z pedałem w podłodze? - przy normalnej jeździe skrzynia to ideał. Nie czuć żadnych zmian biegu, szarpnięcia. E-CVT to majstersztyk jeśli chodzi o zmianę kierunku - przód/tył ponoć żadna inna skrzynia tak szybko nie jest w stanie przełączać - dla mnie na miasto i manewry na parkingach - ideał. Brak biegu...
4,0
~http://netpoint.systems
Lexus NX I
SUV 300h 197KM 145kW
Powiem tak, jezdzilem klasycznym automatem ZF do tej pory oraz DSG w moim jeszcze wczesniejszym aucie no i niestety CVT w tym porownaniu wyglada blado szczegolnie w porownaniu do 8 biegowej skrzyni ZF w moim poprzednim BMW Serii 5 z 2012 roku, oczywiscie to CVT dziala super fajnie jak sie jezdzi delikatnie po miescie, jest super, nieprawdopodobnie plynna bardzo przyjemna jazda, ale kazde wyprzedzanie i przekroczenie magicznej bariery polowy...
3,0
~Gege
Lexus NX I
SUV 300h 197KM 145kW
Tutaj jedyny minus za prace podczas przyspieszania, aczkolwiek nie jest to irytujace przy normalnej jezdzie tylko jak mocno wciskamy gaz, juz nawet nie to ze wyje ale to jak wyje - bo kazde auto jest glosniejsze podczas przyspieszania, mam nadzieje ze nastepny model bedzie to mial poprawione bo to jedyny duzy mankament, za to z drugiej strony po miescie nic nie szarpnie, nie pomyli, poprostu wszystko linijne i naprawde nie przeszkadza w...
4,0
~Adam
Lexus NX I
SUV 300h 197KM 145kW
Tak na dobrą sprawę skrzyni biegów brak :) Jest to przekładnia planetarna, która spina ze sobą wszystkie elementy tej hybrydowej układanki i przenosi moc na koła. Brak przełożeń daje naprawdę dużą płynność jazdy, żadnych szarpnięć, opóźnień, redukcji; wciskamy gaz i odjeżdżamy, czasami z wyjącym na wysokich obrotach silnikiem, ale taka natura tej konstrukcji. Kto pojeździł, doceni :)
5,0
~Leex
Lexus NX I
SUV 300h 197KM 145kW
Charakterystyka pracy przekładni planetarnej ( e CVT ) jest bezstopniowa. A sama skrzynia jest prosta jak budowa cepa. Cały myk polega na jej odpowiednim sterowaniu. W połączeniu z jednostajną pracą lub ( i ) podwyższonymi obrotami spalinówki tworzy to specyficzny obraz działania tego napędu. I nie każdemu to będzie pasowało. Podobnie jak silnik spalinowy skrzynia pod względem trwałości jest wieczna.
4,0
~Karter27
Lexus NX I
SUV 300h 197KM 145kW
Już ponad 20 lat jeżdżę tylko automatami, więc jak się przesiadłem na CVT to zauważyłem różnicę, ale dla mnie jest ok. Sekwencyjna zmiana biegów (a są to biegi tylko wirtualne) w moim przekonaniu jest pozbawiona sensu. Wiem, wiem rekuperacja czy dynamika ... ja bawiłem się w to i to i nie zauważyłem prawie żadnej różnicy poza tym, że się męczyłem taką jazdą.
4,0
~spike14
Lexus NX I
SUV 200t 238KM 175kW
Nie jest to bardzo szybka skrzynia ale duża zaleta automatu Lexusa to płynność pracy. Nie czuć żadnych szarpnięć przy zmianie biegu. Przeważnie jeżdżę w trybie normal ale dla bardziej dynamicznej jazdy polecam Sport bo jest widoczna różnica. Szkoda, że to tylko 6 biegowa skrzynia.
2,0
~darek
Lexus NX I
SUV 300h 197KM 145kW
Bezstopniowa skrzynia biegów , bardzo mnie rozczarowała wygląda to tak jak jazda samochodem ze uszkodzonym sprzęgłem (jeśli chcesz mocno przyspieszyć i wciskasz pedał gazu do oporu obroty silnika wzrastają silnik wyje , a samochód jak na spalonym sprzęgle powoli nabiera prędkości )
5,0
~Wojtek 1975
Lexus NX I
SUV 200t 238KM 175kW
Tryb EKO tak jak na EKO przystało trochę muli. Tryb NORMAL tak jak nazwa wskazuje jest normalnie i głównie na tym trybie jeżdżę. Tryb SPORT lekko, łatwo i przyjemnie, ale zbiornik pustoszeje w ciut szybszym tempie. Skrzynia pracuje wzorowo.
4,0
~Łukasz
Lexus NX I
SUV 200t 238KM 175kW
Płynna, cicha, przełożenia szybkie. Nie mniej jednak moim zdaniem 6 biegów na automat to za mało. Kiepsko działają manetki do ręcznego przełożenia biegów, ponieważ skrzynia z dużym upóźnieniem na nie reaguje, a nawet czasami w ogóle.
Lexus NX I SUV