Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 III Hatchback

igor@unix.wroclaw.pl, 15 lat temu
Silnik 1.6 GT 86KM 63kW
Rok produkcji 1987
Przebieg: 189 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Mazda 323 III Hatchback 1.6 GT 86KM 63kW 1987-1989 - Oceń swoje auto
4,46
9% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Oprócz jakości wykonania i świetnego stanu blachy oraz silnika, zaskakują drobiazgi. Kontrolka rezerwy płynu do spryskiwaczy, podświetlany zamek kierowcy, dobrze zaprojektowana przestrzeń bagażowa, schowki itp.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : nietankowany do pełna bak przerdzewiał. nowy można kupić w niemczech za 140 euro
Zawieszenie : amorytzatory. niestety sa droższe w stosunku do cen modeli wsześniejszych i późniejszzych, ale nadal jest to cena do przeżycia.
Inne : trzeba wymieniać paski :) Jedyna usterka jaką miałem to pasek klinowy za 13 zł.
5,0
Całokształt
Jestem pod wielkim wrażeniem. 21 lat temu japończykom udało się zrobić auto jakościowo i technologicznie wyprzedzające większość europejskich konstrukcji. Porównywanie tej mazdy do innych samochodów tego samego segmentu prawie zawsze wypada na jej korzyść. Prawie, bo jeszcze było BMW E30.
Wrażenia
5,0
Silnik
W moim egzemplarzu silnik mimo 21 lat jest w doskonałym stanie. Pracuje bez zarzutu, trzyma obroty, nie bierze grama oleju. Pełny wtrysk też umila korzystanie z auta. Należy pamiętać, że FI w tej klasie w latach 80. to nie była codzienność. Sporo aut nawet do połowy lat 90. miało gaźniki. Oczywiście czuć, że to nie jest nowy silnik i nie jest to nowoczesna konstrukcja, ale jak na ten rocznik w tej klasie samochodu jest świetnie. 85KM w takim lekkim aucie pozwala ruszać spod świateł z lewego pasa. Maksymalny moment obrotowy jest stosunkowo nisko, więc elastyczność też jest dobra. Można wyprzedzać bez częstego redukowania.
4,0
Skrzynia biegów
Mimo tego, że mechanizm jest całkiem precyzyjny, mogłoby być trochę lepiej. Wydaje mi się też, że w moim egzemplarzu zaczyna niedmagać synchronizator drugiego biegu.
4,0
Układ jezdny
Prowadzi się bardzo dobrze, można wjechać szybciej w zakręt bez obawy, że auto się przewróci albo podsterownie poleci w krzaki. Gdybym wreszcie wymienił to co się tłucze w zawieszeniu byłoby jeszcze lepiej. Z drugiej strony "przyklejenie do drogi" lepiej wygląda w hondzie civic.
Komfort
4,0
Widoczność
Żadnych zastrzeżeń i żadnych zapierających dech w piersi rewelacji. Jest OK.
5,0
Ergonomia
Pamiętając cały czas o tym, że jest to auto z 87 roku z niższego segmentu, jestem pod wrażeniem zarówno róznych "bajerów" (jak np. lampka w zamku kierowcy) jak i ułożenia wszelkich manipulatorów. Są łatwo dostepne i intuicyjne.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewania, wentylacja działają bez zarzutu. Dodatkowo każdy nawiew posiada możliwość niezależnego przełączenia powietrza ciepłego i zimnego. Obieg zamknięty, kilka opcji nawiewu w różne rejonu, precyzyjnie działające sterowanie tym wszystkim. Duży plus.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mając niecałe 190cm wzrostu fotel kierowcy odsuwam do samego końca. Gdybym był nieco wyższy miałbym problem ze zmieszczeniem się w odpowiedniej pozycji za kierownicą. A mimo tego, przestrzeń dla pasażerów z tyłu oraz z przodu są - jak na takie niewielkie auto - bardzo dobrze.
3,0
Wyciszenie
Niestety trudno mówić o wyciszeniu wnętrza. Jeśi dołożyć do tego stukające zawieszenie i przedmuchany wydech (tak jak obecnie w mojej madzi) w środku jest po prostu głośno. Przy prędkości powyżej 120 km/h jest już męcząco.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W trasie około 7l benzyny, w mieście około 8,5. Takie spalanie uważam za dobry wynik.
5,0
Stosunek jakość/cena
Popyt na mazdy w tym wieku jest niewielki, toteż cena jest niska. Stosunek jakość/cena jest bardzo dobry. W budżecie 1500 zł można kupić bardzo przyzwoitą mazdę 323 BF oraz kilka innych samochodów, którymi nie dojedzie się nawet do domu. Ten sam powód, który przy kupnie jest zaletą, może być jednak wadą przy sprzedaży tego auta :-)
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Auto ma 21 lat i ani jeden element nie zawiódł. Ani te mechaniczne, ani tzw. wyposażenie wnętrza. Elementy są dobrze dopasowane i chociaż kokpit ma tendencje do trzeszczenia, mając porównanie z innymi autami w tym wieku oceniam mazdę bardzo wysoko.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jeździ się lejąc benzynę. Dobrze eksploatowana nie powinna się psuć i moja się nie psuje.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.6 GT 86KM 63kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 323 III Hatchback