Szukaj

Ocena kierowcy - Mazda 323 IV F

MyQeLL, 18 lat temu
Silnik 1.8 16V GT 128KM 94kW
Rok produkcji 1991
Przebieg: 182 tys. km
Mazda 323 IV F 1.8 16V GT 128KM 94kW 1989-1993 - Oceń swoje auto
4,23
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
4,0
Całokształt
Bardzo fajny samochód - oryginalny wygląd, dynamiczny silnik, duża radość z jazdy i przede wszystkim ponadprzeciętna niezawodność.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik jest bardzo żwawy i daje dużo frajdy. Dynamika i elastyczność są na bardzo przyzwoitym poziomie i pozwalają na jazdę bez kompleksów :) W zimie pali bez żadnych problemów, nawet po tygodniu stania na ostrych mrozach.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą ładnie, ale zdarzają się problemy z wrzuceniem wstecznego - to chyba standard w tym samochodzie :) Trzeba się też przyzwyczaić do jazdy przy bardzo małych prędkościach - na dwójce bardzo niechętnie się rozpędza, reszta biegów zestrojona idealnie.
4,0
Układ jezdny
Samochód bardzo fajnie się prowadzi, na zakrętach można w ogóle nie zdejmować nogi z gazu. Troszkę trzęsie na większych nierównościach, ale dla mnie to żadna wada. W zimie nieco stwardniał jeden z tylnych amortyzatorów, ale po rozruszaniu go na trasie jego praca wróciła do normy.
Komfort
4,0
Widoczność
Z widocznością do tyłu nie mam żadnych problemów (przy cofaniu korzystam praktycznie tylko z lusterek). Przy ocenie odległości przed samochodem bardzo pomagają podniesione reflektory, bo przód jest dosyć niski.
4,0
Ergonomia
Wszystko pod ręką.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W zimie silnik szybciutko przekazuje ciepło do wnętrza, można spokojnie jeździć bez kurtki. Szyby parują jedynie przy zamkniętym obiegu, ale tej funkcji w zasadzie bardzo rzadko się używa.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Za kierownicą siedzi się nisko, dzięki czemu można się bardzo wygodnie usadowić :) Nieco gorzej jest z tyłu - trochę za mało miejsca na kolana, ale w końcu to nie limuzyna :)
4,0
Wyciszenie
Silnik po przekroczeniu 2500-3000 obrotów zaczyna być wyraźnie słyszalny, ale jak dla mnie jest to zaletą :) Głośno w samochodzie zaczyna się robić przy jeździe powyżej 120-130 km/h, ale wystarczy podgłośnić radio i po sprawie :)
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na zużycie paliwa w ogóle nie narzekam. Przy jeździe na LPG koszty są zadowalające. Ceny części wcale nie są tak duże jak twierdzą co niektórzy. Na przykład za rozrząd (pasek + rolka napinająca) zapłaciłem mniej niż mój ojciec do dużo częściej spotykanego na polskich drogach Renault 19.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak za tą cenę (z wszystkimi opłatami wyniósł mnie jakieś 6500zł) naprawdę super samochód. Przy zakupie trzeba tylko dokładnie sprawdzić czy samochód był należycie traktowany. Jeśli jest zadbany - można brać w ciemno :)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Naprawdę drobne rzeczy - szyby dało się otwierać tylko przełącznikiem kierowcy, ale po rozebraniu go i podczepieniu kabelka od masy (ktoś widocznie kiedyś tam grzebał i zapomniał go podłączyć) wszystko wróciło do normy. Poza tym centralny zamek otwiera tylko drzwi kierowcy (na szczęście przy zamykaniu działa już na wszystkie drzwi). Nie działa też tylny spryskiwacz - skorodował silniczek, ale to chyba przez to że samochód ma po jakiejś stłuczce trochę niedbale zrobiony tył i dlatego do silniczka mogła dostawać się wilgoć.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przy wymianie świec nie dało się wykręcić tej w 3 cylindrze - zapiekła się w gnieździe, ale to wynika tylko i wyłącznie (podobnie jak w przypadku drobiazgów) z niedbałości któregoś z poprzednich właścicieli. W warsztacie zrobili mi to za 80zł. Ktoś też nie dbał o chłodnicę (była klejona, a poza tym w przewodach było pełno szlamu) i teraz troszkę gubi płyn.

LPG - zużycie paliwa dla silnika 1.8 16V GT 128KM 94kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Mazda 323 IV F